28
Październik2019

5 faktów o Chatbotach, które warto znać

Obsługa instagrama i prowadzenie facebooka w przypadku rynku e-commerce coraz częściej wymaga zainstalowania Chatbota. Ten niepozorny program ma za zadanie wejść w interakcje z użytkownikiem za pomocą ludzkiego języka. Jest...
Obsługa instagrama i prowadzenie facebooka w przypadku rynku e-commerce coraz częściej wymaga zainstalowania Chatbota. Ten niepozorny program ma za zadanie wejść w interakcje z użytkownikiem za pomocą ludzkiego języka. Jest on strażnikiem naszej marki online przez całą dobę, który udzieli odpowiedzi na ważne pytania oraz poinformuje o bieżących działaniach dotyczących produktów lub usług. Jego największą zaletą jest szybkość, z jaką udziela informacji naszym klientom, dzięki czemu zwiększa szanse na szybsze dotarcie z reklamą na facebooku do klienów.

1. Jak to działa?

Na pewno każdy z nas, kiedy po raz pierwszy spotkał się z Chatbotem poprzez media społecznościowe (i nie ukrywajmy, był wtedy zaskoczony co to takiego) zastanawiał się, w jaki sposób to działa? Zacznijmy od tego, że każdy z nich posiada zasady, za pomocą których komunikuje się z użytkownikami. Najbardziej elementarne funkcje Chatbota to zestaw pytań posiadających zamkniętą listą odpowiedzi. Decydując się na rozmowę ze sztuczną inteligencją, użytkownik wybiera to, co go najbardziej interesuje na danym etapie np. rodzaj usługi. Następnie Bot przedstawia nam odpowiedni dla nas kierunek rozmowy dostosowany do wyboru i preferencji użytkownika. Bardziej zaawansowany poziom działania botów to sztuczna inteligencja, która oprócz zadawanych pytań potrafi także zareagować na zadawane pytania i przede wszystkim problemy zgłaszane przez użytkowników.

2. Chatboty to przyszłość na rynku e-commerce

Szanse rozwoju dla Chatbotów są aktualnie więcej niż zadowalające. Ich sytuacja na rynku mediów społecznościowych jest wysoce zadowalająca. Według prognoz do 2025 roku tego typu rynek osiągnie wartość ponad 1,25 mld. $. (Źródło: Statista, 2018). Dzięki tego rodzaju sztucznej inteligencji użytkownicy mogą uzyskać odpowiedź szybciej niż w przypadku tradycyjnego oczekiwania na odpowiedź.



3. Coraz więcej osób korzysta z chatbotów

Z roku na rok rośnie liczba osób i firm korzystających z Chatbotów. Używają ich najchętniej osoby młode osoby, ale i nie tylko. W 2018 roku skorzystało z nich 35% badanych w wieku 18-24 lat, natomiast w wieku 25-34 lat 27 % osób (Źródło: Statista, 2018). Jak widać, ta nowoczesna technologia trafia nie tylko do Millenialasów i generacji Z, ale również do osób z innego pokolenia. Jest to tylko kolejnym potwierdzeniem tego, że Chatboty to przyszłość agencji social media i całego rynku e-commerce.

4. Business is Business, czyli Chatboty w branży biznesowej

Jak już wiemy, popularność tego typu technologi rośnie z roku rok. Ma to duże znaczenie zarówno dla prowadzenia fanpage, jak i dla biznesu. Istnieje bardzo dużo możliwości ich wykorzystania w tej dziedzinie do m.in. :

• zbierania informacji od klienta potrzebnych do zawarcia umowy

• udzielania odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania (FAQ)

• informacji o produkcie, a także pomoc w jego wyborze

• reklamacje od klientów

• rezerwacje biletów

Chatboty pełnią funkcję wirtualnego asystenta, przy pomocy którego firma może zaoszczędzić środki wydawane na obsługę klienta. Dzięki nim przedsiębiorstwo nie musi tracić czasu na odpowiadanie na wielokrotnie zadawane pytania. Tego typu rozwiązanie usprawnia działanie i obsługę Facebooka oraz innych kanałów.

5. Sojusznik w walce o zbieranie danych

Chatboty znajdują również wykorzystanie jako narzędzie do zbierania danych o klientach. Możemy użyć ich jako ,,szpiegów” dla naszej firmy, którzy będą zbierali informacje o kliencie. Jeśli nasz Chatbot podczas rejestracji klienta zapyta go o wcześniejsze preferencje zakupowe lub o produkty, które wcześniej kupował, będzie nam potem łatwiej dopasować spersonalizowaną ofertę dla klienta związaną z naszymi produktami. Chatboty są znakiem rozpoznawczym nowych, prężnie rozwijających się firm, aczkolwiek bez wątpienia ich popularność będzie rosła z roku na rok. To inwestycja w biznes, która bez wątpienia pozwala usprawnić jego działanie w przestrzeni internetowej.

Mobilność i popularność Chatbotów gwarantuje im wciąż rosnące zainteresowanie ze strony producentów. Warto zaznaczyć, że wirtualne kanały dotarcia do klienta oraz reklamy na instagramie stają się podstawowym sposobem na dotarcie do klienta. Z tego powodu warto zaprzyjaźnić się z Chatbotem, który będzie dla nas dobrym sojusznikiem podczas pozyskiwania nowych klientów i w obsłudze tych już dobrze nam znanych.