ikona serca na Instagramie

Dlaczego warto prowadzić profil firmowy i reklamować się na Instragramie? Poznaj 11 powodów.

Instagram jest jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych w Polsce i na świecie. Jego niepowtarzalny klimat, opierający się na pięknych zdjęciach oraz inspirujących grafikach, zachęca do zakładania kont coraz większej liczby użytkowników. Dodatkowym atutem portalu, jest intuicyjność obsługi, która sprawia, że jest on niezwykle przyjazny dla nowych użytkowników oraz osób, które nie miały wcześniej dużej styczności z mediami społecznościowymi. Te powody sprawiają, że profile na Instagramie zakładane są nie tylko przez osoby prywatne, ale również przez firmy korzystające z możliwości utworzenia konta biznesowego.

Poniżej znajdziesz odpowiedź na pytanie – dlaczego Instagram może być niezastąpionym narzędziem reklamowym dla Twojej firmy.

 

 

  1. Stale rosnąca liczba użytkowników

Instagram jest wyjątkowym portalem społecznościowym wykorzystującym unikalne rozwiązania komunikacyjne. Zeszłoroczne raporty mówią o 800 milionach aktywnych użytkowników, którzy logują się przynajmniej raz w miesiącu na swoje konto, aby dodać inspirujące zdjęcia i grafiki. Jest to ogromna baza potencjalnych klientów i osób gotowych obserwować Twoje firmowe konto.

 

  1. Połączenie z Facebookiem

Dobrym trickiem będzie wykorzystanie współpracy Instagrama ze stroną na Facebooku i założenie konta biznesowego. Po ukończeniu intuicyjnej i prostej konfiguracji, profile na obu portalach społecznościowych zostają ze sobą powiązane. Zarządzanie reklamami i zdjęciami na obu witrynach jeszcze nigdy nie było takie proste!

 

  1. Zasięgi organiczne

Instagram pozwala Twojej firmie w łatwiejszy sposób dotrzeć do osób obserwujących profil marki. Osiągnięcie zasięgu organicznego na Instagramie jest o wiele łatwiejsze niż w przypadku popularnego Facebooka. Używane algorytmy sprawiają, że zasięg publikowanych na Instagramie zdjęć jest równy niemal 100%, podczas gdy Facebook ogranicza pokazywane treści do 3% zamieszczanych w aktualnościach postów.

 

  1. Wykorzystywanie hasztagów

Instagram rozpowszechnił wykorzystywanie hasztagów, pomagających poruszać się po dodanych przez użytkowników portalu zdjęciach. Ich stosowanie sprawia, że łatwo można odnaleźć interesujący nas content. Ponadto umiejętne użycie hasztagów, może doprowadzić potencjalnych klientów do dodanych przez Twoją firmę zdjęć.

  1. Dodawanie Instastory

Instastory to dostępne przez 24h od opublikowania ulotne treści, które można obejrzeć w specjalnie wyselekcjonowanej części panelu kontrolnego Instagrama. Z początku były chwilowym trendem, który teraz zdobywa coraz większą popularność. Regularne dodawanie postów do Twojego Instastory pomoże budować trwałą relację z obserwującymi Twój kanał użytkownikami. Ponadto ogromnym atutem tej funkcji, jest możliwość dodawania wielu zróżnicowanych treści. Zdjęcia i filmy, mogą zostać wzbogacone ankietą, hasztagami, znacznikami lokacji, emotikonami oraz specjalnymi suwakami. Suwaki są stosunkowo nowym dodatkiem, za którego pomocą użytkownik może pokazać czy podoba mu się zamieszczona treść. Równie ciekawe są boomerangi, czyli krótkie zapętlone filmiki, szczególnie popularne wśród młodych użytkowników aplikacji.

 

 

 

 

  1. Live steam

Budowanie silnych relacji ze znajomymi, przyjaciółmi i klientami jest nie tylko czasochłonne, ale wymaga również wdrażania wielu nowych technologii. Instagram oferuje funkcję live streamu, dzięki której można prowadzić transmisję >>>na żywo<<< i pokazać użytkownikom aktualne zdarzenia ze swojego życia, za pomocą kamerek wbudowanych w urządzenie mobilne.

 

 

  1. Niski koszt reklam i dostęp do statystyk

Na reklamę w social media decyduje się coraz więcej znanych marek, wybierając również promocję na Instagramie. Możliwość stworzenia niepowtarzalnej, bogatej graficznie i inspirującej kampanii, pozwoli postawić Twoją markę w zupełnie nowym świetle. Stosunkowo niski koszt promocji i dostęp do statystyk, umożliwiają łatwą  i komfortową kontrolę nad budżetem Twojej reklamy.

  1. Estetyka obrazów, czyli magia filtrów

Użytkownicy Instagrama wyrażają siebie i ukazują swoją codzienność, za pomocą zapierających dech fotografii. Walory wizualne zdjęć, użytkownicy mogą dodatkowo podkreślać za pomocą wbudowanych w aplikację filtrów. Jest to łatwy sposób, aby upiększyć dodawane obrazy bez konieczności używania komputera i instalowania drogich programów graficznych.

  1. Skarbnica inspiracji

Wielu użytkowników zaczyna swój dzień od przeglądania nowości, które zostają dodane przez obserwowane profile. Estetycznie wykonane zdjęcia są codzienną dawką motywacji i inspiracji, obserwowaną przez grono wiernych followersów. Dlatego regularne dodawanie postów i pokazywanie innym użytkownikom Twojej firmy od strony wpływających na wyobraźnię obrazów, będzie świetnym rozwiązaniem promującym markę!

 

 

 

 

  1. Wzrost znaczenia influencerów

Influencerzy są osobami wpływowymi, rozpoznawalnymi w sieci i posiadającymi własne grono aktywnych fanów. Za pomocą wygłaszanych opinii są w stanie kierować decyzjami mas i nakłaniać swoich followerów do podjęcia określonych działań. Stały wzrost ich wpływów, widoczny jest również na Instagramie. Wykorzystanie działalności inspirujących osób, może być dobrym sposobem promocji Twojej firmy. Warto więc pomyśleć o nawiązaniu współpracy z rozpoznawalnymi influencerami.

  1. Możliwość dotarcia do młodego pokolenia

Instagram zasłynął głównie jako aplikacja na urządzenia mobilne. Wersja przeglądarkowa na komputery osobiste jest ograniczona i pozbawiona wielu funkcji. Nic więc dziwnego, że Instagram jest najpopularniejszy wśród osób korzystających z telefonów i tabletów, których próg wiekowy najczęściej waha się między 15 a 24 rokiem życia. Założenie Instagramowego konta Twojej firmy, może więc znacznie ułatwić dotarcie do najbardziej aktywnej online grupy docelowej.

 

Ciągły wzrost popularności aplikacji mobilnych sprawia, że dotarcie do potencjalnych odbiorców marki, może być niezwykle proste. Instagram oferuje wiele przydatnych funkcji, które mogą przydać się zarówno w promocji Twojej firmy, jak i podtrzymaniu dobrego kontaktu z istniejącym już gronem obserwatorów. Skorzystaj z najlepszego momentu na wyróżnienie swojej marki online i zwiększenie jej rozpoznawalności. Pamiętaj, że Instagram jest szybko rozwijającą się aplikacją, a co więcej jego potencjał ciągle wzrasta.

 

 

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?