09
Lipiec2018

Jak obsługiwać menedżera reklam na Facebooku? Poznaj najważniejsze zalety Facebook Ads.

Jak obsługiwać menedżera reklam na Facebooku? Poznaj najważniejsze zalety Facebook Ads. Popularność marketingu internetowego w dalszym ciągu wzrasta, a duże marki walczą o lepsze zasięgi swoich postów i reklam. Znane i...
Jak obsługiwać menedżera reklam na Facebooku? Poznaj najważniejsze zalety Facebook Ads. Popularność marketingu internetowego w dalszym ciągu wzrasta, a duże marki walczą o lepsze zasięgi swoich postów i reklam. Znane i renomowane narzędzie, Facebook Ads, umożliwia wiele intuicyjnych opcji gwarantujących pozyskanie nowych, aktywnych konsumentów. Ponadto buduje  również świadomość marki w oczach internautów i sprawia, że chętniej sięgają oni po produkty reklamowanej firmy. Poniżej przeczytasz o tym jak obsługiwać menadżera reklam i na co zwrócić uwagę podczas kreowania reklam za jego pomocą. O tym jak obsługiwać menadżera reklam i na co zwrócić uwagę podczas kreowania reklam za jego pomocą.  
  1. Intuicyjność obsługi menedżera reklam
Cały proces planowania naszej kampanii przebiega w specjalnie przygotowanym przez Facebooka narzędziu. Menedżer reklam przeprowadza klienta krok po kroku, pokazując poszczególne etapy kreowania promocji.  
  1. Pełna dowolność konfiguracji celu reklamowego
Dzięki Facebook Ads możesz wybierać cele reklamowe, które spełnią wszystkie potrzeby Twojej marki. Dostosowanie w ten sposób reklamy ułatwi odnalezienie najlepszej grupy odbiorców i pomoże w realizacji konkretnych zadań Twojej kampanii. Istnieje wiele celów reklamowych Facebook Ads. Wyróżniamy między innymi:  
  • Zwiększenie aktywności dotyczącej posta, czyli reklama zachęcająca do komentowania lub lajkowania promowanego posta. Ponadto jest to prosty sposób na przyciągnięcie większej ilości osób potencjalnie zainteresowanych Twoją marką.
  • Promowanie Facebookowej strony, zachęca do polubienia oraz obserwowania Twojego Fanpage zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych.
  • Promowanie witryny internetowej, pomaga przekierować odbiorców do Twojej strony www. Ten sposób zwiększa ruch w witrynie oraz zachęca do przeczytania informacji o reklamowanym produkcie.
  • Rozpoznawalność marki, może znacząco zwiększyć grono Twoich odbiorców. Wyświetlana reklama kreuje i utrzymuje pozytywny wizerunek w oczach potencjalnych konsumentów.
  • Nakłonienie odbiorców do konwersji, czyli do wykonania określonych działań istotnych dla marketingowego celu firmy, takich jak np:
    • - wypełnienia formularza,
    • - wysłania zapytania,
    • - zakupu,
    • - rejestracji się na portalu, w newsletterze.
   
  1. Wyznaczanie określonego grona odbiorców
Funkcja targetowania odbiorców, jest jedną z najprzydatniejszych funkcji w całym menedżerze reklam. Umożliwia dokładne dostosowanie potencjalnych odbiorców kampanii, do jej treści i profilu firmy. Odbiorców definiować można nie tylko ze względu na wiek, płeć czy zainteresowania, ale również ze względu na lokalizację, sieć połączeń z innymi lajkowanymi stronami, czy zachowania w Internecie. Pozwala nam to na bardzo szczegółowe – niemal laserowe docieranie do potencjalnego klienta, który w 90% będzie zainteresowany naszą usługa lub produktem.  
  1. Pełna kontrola nad budżetem
Często zdarza się, że przed inwestycją w kampanię reklamową powstrzymuje nas niewystarczająca ilość środków lub brak widocznych informacji o zużytym do tej pory budżecie. Jednak Facebook Ads pozwala na zakup reklamy już od stosunkowo niewielkiej kwoty. Ponadto gwarantuje całkowitą kontrolę nad wykonaną kampanią reklamową – w każdej chwili możemy ją wyłączyć lub włączyć ponownie. Dodatkowym zabezpieczeniem naszych środków finansowych, jest ustawienie limitu kwoty, która ma być przeznaczona na reklamy. Po jego przekroczeniu, reklama automatycznie przestanie być wyświetlana.  
  1. Skuteczne umiejscowienie reklam oraz zintegrowanie z innymi portalami społecznościowymi
Reklamy stworzone na Facebooku mogą być wyświetlane również na innych platformach, a także portalach społecznościowych. W zależności od wybranych ustawień, reklama może pojawić się między innymi: -  w aktualnościach lub prawej kolumnie na Facebooku, - artykułach ekspresowych, -  Messengerze, - aktualnościach na Instagramie lub w Instastories, - w sieci aplikacji i witryn internetowych Audience Netowork. Odpowiednie umiejscowienie reklamy, dodatkowo zwiększa skuteczność dotarcia do odbiorców zainteresowanych naszym przekazem.
  1. Skuteczny pomiar statystyk
Na uwagę zasługują również narzędzia pomiarowe, wbudowane w facebook’owego menedżera reklam. Dzięki nim można sprawdzić czy obrana przez nas strategia marketingowa jest skuteczna. Istnieje również możliwość generacji dokładnych raportów, mogących posłużyć do analizy i wyeliminowania ewentualnych błędów w Twojej strategii reklamowej.
  1. Powiadomienia kluczem do sukcesu
Powiadomienia i alerty generowane przez Facebooka, ułatwiają zarządzanie kampanią reklamową. System sam wysyła wiadomości z powiadomieniami na maila, w których informuje o zatwierdzeniu reklam i ich dziennym budżecie. Ponadto pojawiają się również alerty informujące, które z opublikowanych postów budzą największe zainteresowanie fanów i warte są dodatkowego wypromowania.  
  1. Przycisk CTA zachęca do podjęcia działań
Często warto zachęcić użytkownika do wykonania konkretnych działań odpowiadających Twojemu celowi. Zainstalowanie w poście przycisku z CTA sprawia, że potencjalny konsument chętniej umówi się na spotkanie, zarejestruje się w reklamowanej witrynie, obejrzy video lub dokona zakupu produktu. Intuicyjny menedżer Facebook Ads jest dobrym wyborem dla osób chcących rozpocząć swoją przygodę ze światem marketingu internetowego. Należy jednak zaznaczyć, że promowanie marki w świecie social media, jest czynnością wymagającą ogromnego zaangażowania i znajomości środowiska internetowego. Dlatego najlepiej jest oddać kanały firmowe w ręce profesjonalistów, którzy wykorzystają całą swoją wiedzę i lata doświadczenia, aby jak najlepiej zaprezentować Twoją markę online.