09
Lipiec2018

Jak zdobyć lajki na facebooku firmy? Przedstawiamy 10 sprawdzonych sposobów.

Jak zdobyć lajki na facebooku firmy? Przedstawiamy 10 sprawdzonych sposobów.   Strony na portalach społecznościowych i ich polubienia są ważnym elementem profilu marketingowego każdej firmy, umożliwiającym efektywne promowanie produktów marki....
Jak zdobyć lajki na facebooku firmy? Przedstawiamy 10 sprawdzonych sposobów.   Strony na portalach społecznościowych i ich polubienia są ważnym elementem profilu marketingowego każdej firmy, umożliwiającym efektywne promowanie produktów marki. Jednym z najczęściej wybieranych kanałów pozyskiwania klientów online, jest Fanpage na Facebooku. Dlaczego? Ponieważ przynosi on firmom mnóstwo wymiernych korzyści, miedzy innymi takich jak   możliwość budowania stałego dialogu z klientami, czy dotarcie do konkretnej, wybranej przez nas grupy docelowej. Ponadto, aktywni fani zostawiający polubienia pod postami, kreują wizerunek marki w oczach internautów i generują istotny ruch na stronie. Natomiast linki zawarte w postach, mogą odsyłać do stron sprzedażowych, zwiększając przy tym ruch na stronie firmy. Oto 10 prostych sposobów które pomogą zachęcić użytkowników do większej aktywności.
  1. Długość posta.
  Należy zwrócić uwagę na długość wrzucanych postów oraz sposób w jaki są napisane. Krótkie treści, napisane zabawnym językiem przykuwają więcej uwagi, niż te długie o pompatycznym wydźwięku. Ważne, aby posty były pasujące do tematyki podejmowanej przez fanpage’a i nie przekraczały optymalnej długości 100 znaków.  
  1. Zawartość posta
  Do zostawienia lajków i komentarzy angażują również pytania zawarte w treści postów. Sprzyjają one większej aktywizacji użytkowników przez nawiązywanie rozmów i dyskusji. Należy zwrócić uwagę na to, że osoba zamieszczająca komentarz zazwyczaj oczekuje reakcji zwrotnej z naszej strony. Odpowiadajmy więc na komentarze i lajkujmy wypowiedzi zachęcając do dłuższych interakcji z naszym fanpage’m.  
  1. Potęga grafiki
Mówi się, że „jeden obraz wart jest więcej niż tysiąc słów”. Dlatego bardzo istotnym elementem, jest grafika dodawana do postów, bo to właśnie ona skupia na sobie uwagę odbiorców w pierwszej kolejności. Zdjęcie, które chcemy wykorzystać, powinno być unikalne, bezpośrednio związane z treścią wstawianego posta, a także wykonane w dobrej jakości. Ciekawym rozwiązaniem będą również dodawane do postów materiały video, czy gify.
  1. Organizacja konkursów.
  Ludzie uwielbiają rywalizację, a możliwość wygrania interesujących nagród dodatkowo ich angażuje. Posty z informacjami o konkursie, zostaną z pewnością wielokrotnie udostępnione przez dotychczasowych fanów i staną się widoczne dla ich znajomych. Dodatkowy wysiłek włożony w udział, zwiększa dreszczyk emocji, dlatego warto jest wymagać od uczestników konkursu, wykonania dodatkowych zadań np. dodania kreatywnego komentarza czy autorskiego  zdjęcia pod konkursowym postem.
  1. Godziny Publikacji
Utworzenie planu wrzucania postów pomoże zwiększyć ich widoczność. Największy ruch w sieci zaobserwować można wczesnym popołudniem między 11 a 13 oraz w okolicach godzin wieczornych od 18 do 20. To właśnie wtedy użytkownicy wypoczywają podczas przerwy na lunch lub po skończonej pracy.
  1. Polecanie i lajkowanie innych stron
Wymiana informacjami lub usługami funkcjonuje również przez internet. Na Facebooku znajdują się różne grupy, których głównych celem jest wzajemne promowanie profili i wymiana lajków. Wykorzystując tę metodę, istotne jest jednak zachowanie ostrożności, umiaru oraz tematyki własnego profilu. Udostępnianie rzeczy w żaden sposób nie związanych z obszarem zainteresowań marki, może zostać źle odebrane przez fanów.
  1. Kampanie Facebook Ads
Kampanie Facebook Ads gwarantują dotarcie do dużego grona potencjalnych fanów. Możliwość zaznaczenia konkretnych obszarów zainteresowań użytkowników, pomaga budować odpowiednią strategię promocji. Reklama na Facebooku dociera bowiem tylko do osób mogących wykazać faktyczną chęć zapoznania się z ofertą danej firmy. Lajki pozyskane w ten sposób, są więc o wiele bardziej wartościowe niż te, zdobyte innymi metodami. Ponadto opłata za usługę pobierana jest tylko za realnie polubienia uzyskane w ten sposób.
  1. Wtyczka lub odnośnik na stronie
Interesującym rozwiązaniem są również specjalne wtyczki (plugin). Pozwalają one na dodanie odnośnika do fanpage na stronę główną witryny internetowej. Tak skonstruowany banner, pojawia się na wybranym brzegu strony, tym samym zachęcając odwiedzających do wizyty na Facebooku marki. Co więcej, daje nam on możliwość pozostania z marką w stałym kontakcie, a także powoduje wzrost zaufania wśród klientów.
  1. Zapraszanie znajomych
Jest to najpopularniejsza bezpłatna metoda zdobycia fanów. Podczas tego zabiegu, należy jednak zwrócić uwagę na zainteresowania poszczególnych osób, gdyż nie każdy z naszych znajomych może odczuwać potrzebę pozyskiwania informacji na temat danej marki, a natarczywe rozsyłanie zaproszeń jest źle odbierane.
  1. Komentowanie na innych stronach
Kolejnym dobrym rozwiązaniem pozyskania lajków, może być pisanie komentarzy z Facebookowego profilu Twojej firmy na innych stronach o podobnym profilu działalności. Warto jednak zaznaczyć, że wszelka aktywność tego typu powinna być bogata merytorycznie, gdyż zabieg ten kształtuje wizerunek naszej marki. Dlatego tak ważne jest, aby przedstawić ją  w pozytywnym świetle, jako mającej rozeznanie w bieżących trendach obecnych na rynku. Jak widać, istnieje wiele sposobów na pozyskanie polubień na facebookowym profilu firmy, które niewątpliwie pomogą w osiągnięciu upragnionego celu, jakim może być zwiększenie rozpoznawalności i zasięgu marki, czy wzrost sprzedaży produktów. Oczywiście warto nie skupiać się na wszystkich na raz, ale wybrać jeden, dwa lub trzy z nich i systematycznie je wdrażać. Warto jednak zaznaczyć, że zdobywanie wartościowych lajków to proces złożony, wymagający dużych ilości czasu. Bo stopniowe osiągnięcie zainteresowania fanów, zyskanie ich zaufania oraz nawiązanie odpowiedniego kontaktu, to kluczowe elementy do odniesienia sukcesu. Dlatego czasami warto jest, więc pomyśleć nad tym, czy nie lepiej  oddać promocje swojej  firmy w ręce profesjonalistów, którzy wykonają swoją pracę z należytą uwagą i dbałością o każdy, najmniejszy element.