Wstęp
Konferencja DynamIT była inicjatywą młodych krakowskich przedsiębiorców, która miała na celu skupić w jednym miejscu zarówno pasjonatów jak i osoby dopiero rozpoczynające swoją przygodę z programowaniem.
Nasza współpraca trwała od lipca do sierpnia 2019 roku.
Analiza sytuacji początkowej
Starannie zaplanowane wydarzenie nie cieszyło się szczególną popularnością, pomimo wielu zalet takich jak udział znanych specjalistów z branży czy atrakcyjna lokalizacja. Dodatkowo, grupa docelowa zdawała się nie reagować na próby promocji, co wynikało z niewielkiej liczby osób zainteresowanych wydarzeniem w social mediach.
Działania
Pierwsze działania skupiliśmy na rozpoznawalności i pozyskaniu uczestników wydarzenia na Facebooku i LinkedInie. Rozpoczęliśmy wprowadzanie płatnych kampanii reklamowych, stworzyliśmy szatę graficzną i ujednoliciliśmy styl prowadzonej komunikacji na postawie wcześniej opracowanych strategii i harmonogramów.
Postawiliśmy na działania informujące o zaletach udziału w wydarzeniu, udostępnialiśmy treści atrakcyjne z punktu widzenia grupy odbiorczej i docieraliśmy do osób związanych z branżą m.in. poprzez grupy tematyczne. Ogromną popularnością cieszył się cykl zapowiedzi w formie nagranych przez prelegentów zaproszeń i zapowiedzi ich występów.
Kiedy popularność wydarzenia wzrosła – rozpoczęliśmy wdrażanie akcji promocyjnych opierających się na konkursach i zniżkach.
Efekty
W wyniku udanej kampani reklamowej w konferencji wzięło udział ponad 250 programistów z Krakowa i okolic.
Wydarzenie zyskało wielu sponsorów i partnerów takich jak To Proste, Women in Technology, Szkoła Programowania WSEI, UST Global Polska czy Browar Lubicz. Pojawiły się również znane osobistości spoza branży w tym Mateusz Marek – komik, copywriter i wydawca RMF MAXXX.
Wzmianki o spotkaniu i relacje z konferencji pojawiły się na łamach gazet, portali internetowych oraz w radio.
Z ankiety przeprowadzonej po konferencji wynikało, że wydarzenie zostało bardzo pozytywnie przyjęte przez uczestników, którzy wyrazili swoją chęć udziału w kolejnych jego edycjach.