TikTok, czyli jedna z najszybciej rozwijających się platform wśród portali społecznościowych. Od samego początku istnienia jej popularność każdego dnia rośnie i przyciąga miliony nowych użytkowników na całym świecie. Służy do nagrywania kreatywnych, krótkometrażowych filmików oraz daje możliwość publikacji treści i dzielenia się nimi ze społecznością.
TikTok jako narzędzie marketingowe
Dzięki swojej popularności, TikTok to doskonałe narzędzie marketingowe wykorzystywane przez globalne marki. Swoim przekazem, mogą skutecznie dotrzeć do młodszej grupy odbiorców, szczególnie pokolenia Z i millenialsów, którzy spędzają na tej platformie dużo czasu. Aplikacja umożliwia tworzenie kreatywnych kampanii reklamowych, przez co promowanie marki odbywa się na wysokim poziomie i jest odbierane pozytywnie przez użytkowników.
Jak wykorzystać TikToka w marketingu?
Znane marki korzystają z TikToka w celu promowania swojej marki, usług czy produktów. Aplikacja w swojej prostocie ma do zaoferowania mnóstwo możliwości. Dzięki krótkim materiałom wideo, można przekazać naprawdę wiele a za pomocą różnych funkcji nadać filmowi niepowtarzalnego charakteru. Do najpopularniejszych form promocji można zaliczyć:
- Hashtag Challenge, czyli jeden z popularnych formatów reklamowych. Polega na stworzeniu przez markę wyzwania z dostosowanym hashtagiem, przez co użytkownicy TikToka są zaangażowani do nagrywania filmików na określony temat. Dzięki temu kampanie reklamowe zdobywają większą rozpoznawalność.
- Brand Effect to kreatywna forma reklamy, która polega na utworzeniu spersonalizowanego filtru przez markę pod potrzeby kampanii reklamowej. Mogą być to gry, efekty 3D, czy naklejki.
- Top View, czyli reklama wideo pojawiająca się na stronie głównej użytkowników zaraz po otwarciu aplikacji. To działanie powoduje dotarcie do każdego widza, co gwarantuje maksymalną widoczność oraz zasięg kampanii reklamowej.
- Influencer Marketing to pewnego rodzaju strategia promowania produktu poprzez współpracę z popularnymi twórcami internetowymi. Zadaniem influencerów jest tworzenie treści reklamowych, które prezentują produkty lub usługi w naturalnym kontekście, przez co szanse na pozytywny odbiór i sprzedaż są większe.
Przykładowym twórcą jest Julia Kostera, która na swoim TikToku promuje nowy zapach perfum od Rabanne:
TikTok to platforma, która dynamicznie się rozwija, dzięki czemu marki mają ogromną szansę na dotarcie do jak największej liczby odbiorców. Influencerzy, kreatywne kampanie reklamowe, czy interakcje z użytkownikami, to elementy, które pozwalają firmom osiągnąć wysokie wyniki.