Dynamit

Branża: IT
Problem: promocja wydarzenia / dotarcie do grupy docelowej
Rynek: Kraków
Cel: dotarcie do grupy docelowej i zebranie uczestników
Czas: 2 miesiące

Wstęp

Konferencja DynamIT była inicjatywą młodych krakowskich przedsiębiorców, która miała na celu skupić w jednym miejscu zarówno pasjonatów jak i osoby dopiero rozpoczynające swoją przygodę z programowaniem.

Nasza współpraca trwała od lipca do sierpnia 2019 roku.

Analiza sytuacji początkowej

Starannie zaplanowane wydarzenie nie cieszyło się szczególną popularnością, pomimo wielu zalet takich jak udział znanych specjalistów z branży czy atrakcyjna lokalizacja. Dodatkowo, grupa docelowa zdawała się nie reagować na próby promocji, co wynikało z niewielkiej liczby osób zainteresowanych wydarzeniem w social mediach.

Działania

Pierwsze działania skupiliśmy na rozpoznawalności i pozyskaniu uczestników wydarzenia na Facebooku i LinkedInie. Rozpoczęliśmy wprowadzanie płatnych kampanii reklamowych, stworzyliśmy szatę graficzną i ujednoliciliśmy styl prowadzonej komunikacji na postawie wcześniej opracowanych strategii i harmonogramów.

Postawiliśmy na działania informujące o zaletach udziału w wydarzeniu, udostępnialiśmy treści atrakcyjne z punktu widzenia grupy odbiorczej i docieraliśmy do osób związanych z branżą m.in. poprzez grupy tematyczne. Ogromną popularnością cieszył się cykl zapowiedzi w formie nagranych przez prelegentów zaproszeń i zapowiedzi ich występów.

Kiedy popularność wydarzenia wzrosła – rozpoczęliśmy wdrażanie akcji promocyjnych opierających się na konkursach i zniżkach.

Efekty

W wyniku udanej kampani reklamowej w konferencji wzięło udział ponad 250 programistów z Krakowa i okolic.

Wydarzenie zyskało wielu sponsorów i partnerów takich jak To Proste, Women in Technology, Szkoła Programowania WSEI, UST Global Polska czy Browar Lubicz. Pojawiły się również znane osobistości spoza branży w tym Mateusz Marek – komik, copywriter i wydawca RMF MAXXX.

Wzmianki o spotkaniu i relacje z konferencji pojawiły się na łamach gazet, portali internetowych oraz w radio.

Z ankiety przeprowadzonej po konferencji wynikało, że wydarzenie zostało bardzo pozytywnie przyjęte przez uczestników, którzy wyrazili swoją chęć udziału w kolejnych jego edycjach.

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?