Generacja Alpha w social mediach

Generacja Alpha to dzieci, urodzone około 2010 roku, dorastające w bogatej erze nowoczesnych technologii. Dla nich Internet nie jest tylko narzędziem, ale częścią codziennego życia, które wpływa na ich sposób myślenia, naukę oraz komunikację z rówieśnikami. To pierwsze pokolenie, które nie zna życia bez smartfonów, tabletów i mediów społecznościowych. Technologia nie stanowi dla nich problemu, jest naturalna, przez co korzystanie z nowoczesnych funkcji i aplikacji jest rzeczą normalną.

Generacja Alpha to dzieci, urodzone około 2010 roku, dorastające w bogatej erze nowoczesnych technologii. Dla nich Internet nie jest tylko narzędziem, ale częścią codziennego życia, które wpływa na ich sposób myślenia, naukę oraz komunikację z rówieśnikami. To pierwsze pokolenie, które nie zna życia bez smartfonów, tabletów i mediów społecznościowych. Technologia nie stanowi dla nich problemu, jest naturalna, przez co korzystanie z nowoczesnych funkcji i aplikacji jest rzeczą normalną. 

Co działa na najmłodszych?

Pokolenie Alpha to “cyfrowi tubylcy” co oznacza, że pełne skupienie przeznaczają na sprawy związane z cyfrowością. Należy zauważyć, że technologia to środowisko, w którym najlepiej się odnajdują i czują, bardzo szybko zapamiętują informacje oraz zawdzięczają to wszystko Internetowi. Ich pełna uwaga jest skupiona na krótkometrażowych filmikach czy krótkich treściach, nie przepadają za zbyt długimi tekstami. Dlatego warto pamiętać, że krótkie, kreatywne materiały są elementem niezbędnym, aby przyciągnąć dużą liczbę odbiorców z tego pokolenia. O jakie tak naprawdę chodzi? 

Dzieci uwielbiają zabawę, to z niej czerpią radość, dlatego treści kierowane do generacji Alpha powinny mieć charakter: 

  • Edukacyjny i wartościowy – zabawy edukacyjne, do których można zaliczyć quizy, łamigłówki, ciekawostki, aplikacje. 
  • Dynamiczny i kreatywny – pewnego rodzaju tutoriale, DIY, dzieci uwielbiają kreatywność.  
  • Zabawny – ulubione postacie najmłodszych, scenki dopasowane do grupy wiekowej, żarty wizualne. 
  • Bezpieczne treści przyjazne rodzinie – to pokolenie jest bardzo związane z rodzicami, więc warto pamiętać by treści budziły zaufanie. 

Na jakich platformach publikować treści?

Najlepszymi platformami, które skutecznie pozwalają na dotarcie do wybranej grupy docelowej są: 

  • TikTok, aplikacja, która w dzisiejszych czasach cieszy się ogromną rozpoznawalnością wśród dzieci i młodzieży, a nawet starszych osób. Jest idealnym miejscem na krótkie, dynamiczne i pełne kreatywności treści tworzone przez użytkowników platformy. Generacja Alpha uwielbia podążać za trendami, które oferuje aplikacja, w tym wyzwania taneczne, lifehacki czy zabawne krótkie filmiki zapadające w pamięć. 
  • Instagram, jeśli chodzi o najmłodsze pokolenie, jest częściej używany przez nastolatków niż dzieci, jednak rodzice tej generacji (milenialsi) często wykorzystują Instagrama w celu poszukiwania treści edukacyjnych. Dzięki funkcji Reels mogą odkrywać szybkie porady dotyczące wychowania, edukacji, kreatywnych zabaw z dziećmi, a także zdrowych nawyków. Konta rodzinne na Instagramie są skuteczne, bo dzięki nim również można dotrzeć do młodszych odbiorców. 
  • YouTube Kids jest to platforma stworzona do publikowania treści skierowanych do dzieci. To wersja podstawowej platformy YouTube, specjalnie zaprojektowana pod najmłodszą widownię. Dlaczego warto o niej pamiętać, jeśli chcemy dotrzeć do pokolenia Alpha?  Tak jak było wspomniane, dzieci uwielbiają naukę przez zabawę, a ta wersja YouTube’a ją oferuje. Należy pamiętać, że przez różnorodność angażujących materiałów, YouTube Kids buduje zaufanie wśród rodziców najmłodszych, co też jest ważnym aspektem, by dane treści dotarły do konkretnej grupy docelowej. 

Generacja Alpha, to pokolenie, od którego tak naprawdę zależy przyszłość. Aby przyciągnąć uwagę tej grupy w social mediach należy tworzyć treści, które zapadną w ich pamięci pozytywnie i szybko. Treści dynamiczne, kreatywne, krótkie, ale również odpowiedzialne to idealne rozwiązanie, aby zbudować trwałe i długie relacje na lata. 

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?