Hejt w mediach społecznościowych

Hejt to niestety nieodłączna część wszystkich mediów społecznościowych. Dotyka on wielu internautów, co przyczynia się do pogorszenia stanu psychicznego, a nawet może doprowadzić do depresji. Dlaczego hejtujemy i jak poradzić sobie z hejtem? 

Hejt to niestety nieodłączna część wszystkich mediów społecznościowych. Dotyka on wielu internautów, co przyczynia się do pogorszenia stanu psychicznego, a nawet może doprowadzić do depresji. Dlaczego hejtujemy i jak poradzić sobie z hejtem? 

Każdy z nas może być hejterem. Wynika to między innymi z tego, że Internet to miejsce, w którym czujemy się bardziej anonimowi. Ukrywamy się za ekranem i pozwalamy sobie na zachowania, które na żywo nie miałyby miejsca. Czasem jest to kwestia osobistej kultury lub jej braku. Niektórzy ludzie są przyzwyczajeni do używania przekleństw i obrażania innych w trakcie rozmowy i tak też się zachowują w przestrzeni internetowej. Wiele osób też nie zdaje sobie sprawy z tego, czym jest mowa nienawiści i jakie za sobą niesie skutki.  

 
Jak sobie radzić z hejtem? 

  1. Nie dawaj przyzwolenia  

Hejter musi wiedzieć, że coś takiego Ci się nie podoba i nie pozwalasz na takie zachowania.  
Jeśli nie zaznaczysz tego, dasz innym osobom pozwolenie na takie traktowanie Ciebie. 

  1. Reaguj, ale nie nerwowo.  

Agresja rodzi agresję, dlatego staraj się ze spokojem odnieść do hejtu. Zaznacz, że to jest Twoje zdanie i nie każdy musi się z nim zgadzać. 

  1. Nie dyskutuj z kimś. 

Czasami ktoś chce tylko Cię sprowokować i nie warto brnąć w taką dyskusję. 

  1. Wyznacz granice. 

Wyraźne zarysowanie granic spowoduje, że hejter będzie wiedział, że przekroczenie ich wiąże się  
z konsekwencjami. 

  1. Spróbuj zrozumieć hejtera 

Hejterem nie zawsze jest obca osoba, ale często bywa to ktoś bliski.  Zazwyczaj osoby, które krytykują innych, robią to, bo mają zaniżoną samoocenę i takimi działaniami próbują ją sobie podnieść. Porozmawiaj z tą osobą, postaraj się jej pomóc.  

  1. Nie zmieniaj się pod wpływem hejtu. 

Znaj swoją wartość. Bądź świadomy swoich zalet i nie daj sobie wmówić, że jest inaczej. 

  1. Obróć w żart. 

To pozwoli rozładować napięcie i zakończyć temat. 

  1. Nie tłumacz się nikomu 

Dopóki nie sprawiasz nikomu przykrości, masz prawo do swojego zdania i nie musisz się z niego nikomu tłumaczyć. 

 
Trzeba podkreślić fakt, że hejt w mediach społecznościowych jest i będzie obecny przez cały czas, także kiedy publikujemy w social mediach różnego rodzaju treści. Niech te 8 punktów pomoże Ci w radzeniu sobie z nim.

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?