Jak wyróżnić się na święta w social mediach?

Większość z nas czeka na Święta Bożego Narodzenia przez cały rok. Świąteczny nastrój powinien przenieść się również na firmowe media społecznościowe. Grudzień to idealny miesiąc, aby pokazać swoją kreatywność, zwiększyć zaangażowanie odbiorców i pokazać „ludzką twarz” swojej firmy w mediach społecznościowych. Na jaką kampanię w mediach społecznościowych warto zdecydować się przed świętami?  

Większość z nas czeka na Święta Bożego Narodzenia przez cały rok. Świąteczny nastrój powinien przenieść się również na firmowe media społecznościowe. Grudzień to idealny miesiąc, aby pokazać swoją kreatywność, zwiększyć zaangażowanie odbiorców i pokazać „ludzką twarz” swojej firmy w mediach społecznościowych. Na jaką kampanię w mediach społecznościowych warto zdecydować się przed świętami?  

Zacznij od pomysłu 

Media społecznościowe to obecnie nasza codzienność. Przy śniadaniu przeglądamy Facebooka, po południu lajkujemy zdjęcia na Instagramie, a wieczorem oglądamy śmieszne filmiki na TikToku. Rośnie też liczba twórców i firm posiadających profile w mediach społecznościowych. 

Najpierw zaktualizuj warstwę graficzną swojego profilu! Odśwież swoje zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle (pamiętaj, że na Facebooku zdjęcia w tle mogą być animowane – warto to wykorzystać!). Jeśli przygotowujesz się do wydarzenia bożonarodzeniowego, upewnij się, że grafika jest do niego odpowiednia, a ogólna treść pasuje do wyglądu i profilu Twojej witryny. Używaj świątecznego języka i stylu w swoich postach. Zaoferuj swoim odbiorcom coś od siebie. Jeśli rok temu pewne działania się sprawdziły, nie bój się użyć ich ponownie. A może planujesz zrobić coś innego na Święta? 

Bez emocji nie ma świąt! 

Święta to emocje — radość, uczucie, domowe ciepło. Pomyśl, w jaki sposób możesz wzbudzić pozytywne emocje u odbiorców, a na pewno przyciągniesz ich uwagę. Emocje odgrywają kluczową rolę w procesie podejmowania decyzji. Jeśli potrafisz odpowiednio wpłynąć użytkowników danej platformy, możesz zagwarantować, że otrzymasz w zamian to, co słuszne – na przykład zakup produktu lub skorzystanie z usługi.  

Jak działać na emocje potencjalnego klienta? Warto pokazać „ludzką twarz” swojego biznesu. Przełamując zasłonę prywatności i publikując zdjęcia pokazujące, jak świętowałeś ze swoimi współpracownikami, przybliżysz swoją firmę jej odbiorcom. W te święta możesz też pomóc komuś w potrzebie lub spełnić czyjeś marzenie, wspierając wybrane organizacje charytatywne (nie zapomnij zaangażować swoich fanów!). W okresie przedświątecznym wszyscy jeszcze bardziej doceniamy ten „mały” gest. 

Przydatny kontent, to udostępniany kontent! 

Chcesz przykuć uwagę użytkowników, jednocześnie promując swój produkt lub usługę w oryginalny sposób? Twórz materiały, z których faktycznie będą korzystać Twoi obserwatorzy i które chętnie udostępnią na swoim profilu. Poniżej znajdziesz kilka naszych propozycji: 

  • Przewodnik po prezentach bożonarodzeniowych – taki przewodnik po prezentach to świetny sposób na zaprezentowanie swoich produktów innym. Możesz udostępnić go jako relację na Instagramie, post na blogu lub utworzyć dedykowaną stronę docelową, do której link możesz umieścić w poście na Facebooku. 
  • Poradnik świąteczny – ludzie poszukują w sieci przede wszystkim informacji – daj im je. Jak robić świąteczne zdjęcia? Jakie tricki wykorzystać w kuchni przy tworzeniu wigilijnych potraw? Jak udekorować dom na Święta? Te tematy to świetne pomysły na e-booka, który będzie chętnie pobierany. 
  • Przewodnik wideo — możesz także tworzyć filmy do transmisji na żywo na Instagramie lub odtwarzać krótkie klipy na Tik Tok. 
  • Infografiki — infografiki to świetny sposób na zmieszczenie dużej ilości informacji w atrakcyjnej formie. 
  • Materiały do ​​pobrania przydatne podczas świątecznych przygotowań – np. gotowe etykiety do pakowania prezentów, zadania do kalendarza adwentowego, szablon z samodzielnie wyciętą szopką bożonarodzeniową.  

Teraz już wiesz w jaki sposób wyróżnić się z tłumu firm podczas najbliższych świąt. Wykorzystaj tę wiedzę i spraw by Twoje social media błyszczały na tle innych!  

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?