Jak zarabiać na Facebooku? 

Facebook to od wielu lat jeden z najpopularniejszych serwisów, który wyróżnia się przejrzystością i łatwością obsługi. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę z tego, że jest to coraz częściej możliwość zarobienia niemałych pieniędzy. Jak możemy zarabiać na Facebooku? Które z metod są najskuteczniejsze i najbardziej opłacalne? Co powinniśmy wiedzieć przed założeniem własnej strony internetowej? Jak szybko i skutecznie zwiększyć zasięgi?

Facebook to od wielu lat jeden z najpopularniejszych serwisów, który wyróżnia się przejrzystością i łatwością obsługi. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę z tego, że jest to coraz częściej możliwość zarobienia niemałych pieniędzy. Jak możemy zarabiać na Facebooku? Które z metod są najskuteczniejsze i najbardziej opłacalne? Co powinniśmy wiedzieć przed założeniem własnej strony internetowej? Jak szybko i skutecznie zwiększyć zasięgi? 

Zarabianie na Facebooku ostatnimi czasy stało się bardzo powszechnym zjawiskiem. Uzyskiwane tam kwoty pieniężne niekiedy zapierają dech w piersiach. W praktyce istnieje wiele różnych sposobów, dzięki którym możliwe jest zdobycie funduszy. Może to być zarówno publikacja materiałów sponsorowanych, prowadzenie profilu firmowego, sprzedawanie linków, jak i udział w programie afiliacyjnym. Niezależnie od wybranej metody, każda z tych możliwości wymaga dużego zaangażowania lub odpowiednich zasięgów.  

Zarabianie na publikacji materiałów sponsorowanych 

Jednym z najbardziej dochodowych sposobów na zarabianie na Facebooku jest publikowanie na naszej stronie materiałów sponsorowanych. Jest to jednak możliwe pod warunkiem, że nasz fanpage zebrał już satysfakcjonującą grupę odpowiednio dobranych osób, których zainteresowania pokrywają się z reklamodawcą. Pośrednio jesteśmy odpowiedzialni za to, jakie produkty polecamy, dlatego tak ważne jest, aby je odpowiednio sprawdzić. Niejednokrotnie wybuchały już bowiem skandale, w których popularni influencerzy reklamowali produkt, który w praktyce okazuje się nieskuteczny, szkodliwy lub zdecydowanie za drogi. Pamiętajmy, że niezwykle istotna jest aktywna społeczność, natomiast materiał sponsorowany powinien być zbliżony do zainteresowań naszych odbiorców. Jeśli mamy możliwość nawiązania współpracy z dowolną firmą – warto się nad nią poważnie zastanowić.

Zarabianie na prowadzeniu profilu firmowego

Jeśli możemy pochwalić się jakimkolwiek doświadczeniem w zarządzaniu stroną na Facebooku, wówczas możemy zdecydować się na prowadzenie profilu jakiejś firmy. Tego typu usługi wystarczy zaoferować w specjalnych serwisach dla freelancerów, czyli osób, które pracują na własną rękę i nie mają nad sobą żadnego szefa. Nie da się ukryć, że tego typu zleceń nie brakuje, jednakże stawki nie zawsze są satysfakcjonujące. W przypadku niewielkich firm otrzymamy jedynie kilkaset złotych, natomiast od większych reklamodawców możemy liczyć na wynagrodzenie z rzędu kilku tysięcy złotych, co jest wartością w pełni zadowalającą. Niestety na takie stanowisko nie dostanie się osoba, która nie może pochwalić się odpowiednim stażem. Praca jest dosyć łatwa i przyjemna, bowiem przygotowujemy strategię publikowania treści, a następnie konsekwentnie realizujemy ten plan. Oczywiście musimy regularnie obserwować wyniki postów, jednocześnie dbając o zdrową komunikację w komentarzach. 

Zarabianie na sprzedawaniu linków reklamowych 

Dużą popularnością cieszy się również sprzedawanie linków reklamowych. W przypadku popularnych stron na Facebooku, możemy liczyć na kwotę oscylującą w granicach 100 zł. Co prawda nie jest to wymarzona stawka, ale nakład pracy w tym przypadku jest minimalny i opiera się na wstawieniu linka. Istnieje prawdopodobieństwo, że zainteresują się nami naprawdę ogromne firmy. Wówczas specjaliści do spraw marketingu są w stanie zainwestować jednorazowo dużą ilość pieniędzy, aby dotrzeć do szerokiej grupy docelowej.  

Zarabianie na afiliacji 

Powszechne wśród użytkowników Facebooka są również programy afiliacyjne. Kiedy możemy pochwalić się odpowiednią ilością fanów, wówczas linki partnerskie wydają się być strzałem w dziesiątkę. Przykładowo za każdorazowe odwiedzenie strony zarabiamy umówiony procent prowizji. Co prawda kwoty za jednorazowe kliknięcie nie są wysokie, jednak w przypadku większych witryn zarobek może być w pełni satysfakcjonujący. Jeśli jednak chcielibyśmy zarabiać na afiliacji, musimy mieć zaangażowaną społeczność. W przypadku gdy fani nie klikną w link i nie zapoznają się z ofertą, wówczas nie otrzymamy należytego wynagrodzenia. To idealny przykład, że kupowanie polubień i obserwujących nie ma większego sensu, bowiem nie osiągniemy z tego tytułu odpowiednich zysków. 

Czego powinno się unikać?

Przede wszystkim, nie powinieneś zapominać, że Facebook jest bardzo wyczulony na różnego rodzaju niepoprawny politycznie kontent. Lista zakazanych słów wciąż się powiększa, dlatego przede wszystkim unikaj kontrowersyjnych i trudnych tematów, żeby nie narażać się administracji portalu, a także swoim fanom, bo jak wiadomo każdy może mieć różne spojrzenie na pewne tematy. W Internecie znajdziesz wiele historii, na przykład niefortunnych kampanii reklamowych, które zakończyły się skandalem, dlatego lepiej nie powielaj cudzych błędów. Zarabianie na Facebooku musi być uczciwe, dlatego uważaj, żeby posty były w dobrym stylu i nikogo nie urażały. 

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?