Najciekawsze inicjatywy społeczne w mediach społecznościowych

Media społecznościowe od dawna nie pełnią już tylko funkcji towarzyskiej. Niegdyś platformy takie jak Facebook, Twitter czy Instagram kojarzyły nam się z możliwością nawiązywania kontaktów międzyludzkich. Z czasem ich rola znacznie bardziej poszerzyła się i nabrała zupełnie innego znaczenia. Obecnie social media stwarzają firmom możliwość reklamowania ich usług czy produktów. Są także dobrą platformą do promowania ciekawych i ważnych inicjatyw społecznych, kampanii i akcji charytatywnych.

Media społecznościowe od dawna nie pełnią już tylko funkcji towarzyskiej. Niegdyś platformy takie jak Facebook, Twitter czy Instagram kojarzyły nam się z możliwością nawiązywania kontaktów międzyludzkich. Z czasem ich rola znacznie bardziej poszerzyła się i nabrała zupełnie innego znaczenia. Obecnie social media stwarzają firmom możliwość reklamowania ich usług czy produktów. Są także dobrą platformą do promowania ciekawych i ważnych inicjatyw społecznych, kampanii i akcji charytatywnych.

Którą platformę wybrać? 

Tak naprawdę każdy kanał mediów społecznościowych daje możliwość dotarcia do zróżnicowanych grup odbiorców. W zależności od obranego celu i naszych możliwości możemy sięgnąć do różnych kanałów. 
Facebook jest odpowiednią platformą dla instytucji i administracji publicznej. Instagram idealnie sprawdzi się dla profilu organizacji publicznej. Dla profilu administracji rządowej Twitter będzie odpowiednim wyborem, natomiast dla instytucji publicznej świetnie nada się LinkedIn. 

Inicjatywy w mediach społecznościowych

Inicjatywy i kampanie społeczne stanowią różnego rodzaju działania, które zaplanowane są na konkretny czas. Posiadają także swoją grupę docelową, która warunkowana jest w zależności od rodzaju i tematyki inicjatywy. Głównym celem kampanii jest wzrost świadomości i wiedzy na dany temat, zmiana myślenia, przybranie odpowiedniej postawy wobec danego problemu społecznego ujętego w inicjatywie. Jak wiadomo, to media społecznościowe stwarzają największe możliwości promowania takich przedsięwzięć, ze względu na możliwość osiągnięcia szerokiego zasięgu.

  1. “Zespół kolorowych skarpetek” 

Jedną ze znanych, ciekawych i niezwykle ważnych inicjatyw jest kampania marki skarpetek Many Mornings, którą nazwano “Zespół kolorowych skarpetek”. Działanie niezwykle potrzebne, bo zwraca uwagę na problem wykluczania osób z zespołem Downa. Kampania została ujęta w bardzo ciekawej formie, bo wspomniane kolorowe skarpetki nie do pary, podkreślają, że chromosom również nie do pary nie jest niczym złym. W kampanii zachęcano do udostępniania zdjęć z różnokolorowymi skarpetkami jako wyraz wsparcia dla osób dotkniętych tą chorobą. Inicjatywa nie nakłania do współczucia, jest utrzymana w pozytywnym tonie normalizującym ludzi z zespołem Downa, którzy także chcą cieszyć się z życia i aktywnie w nim uczestniczyć. 
 

2.  “Moje piękno. Moja historia” 

Kampania o podanym wyżej tytule to niezwykle ważny ukłon w stronę kobiet, którym Internet, jak i inne czynniki zaburzyły odbiór własnego piękna. W spocie, który promuje inicjatywę, ukazano historie kilku kobiet w różnym wieku, o różnym charakterze i typie urody. Ich własna historia stała się powodem pewności siebie, a nie negatywnych emocji. Kampania Dove ma na celu zwrócić uwagę na niską samoocenę u kobiet i wesprzeć je w budowaniu lepszego spojrzenia na swoje własne piękno i swoją wyjątkowość. 
 

3.”Otchłań” 

Kampania społeczna “Otchłań” to inicjatywa fundacji “Serce Anielki”, która w ciekawy sposób porusza niezwykle ważny problem transplantologii dziecięcej w Polsce. W spocie reklamowym ukazana zostaje scena wpadającej w morską otchłań dziewczynki leżącej na szpitalnym łóżku. Na pomoc dziewczynce, do wody rzucają się rodzice, którym jednak nie udaje się uratować życia córki. Tak wymowna kampania zwraca uwagę na uciekający czas, zwłaszcza tym którym wiele go nie zostało. 

Media społecznościowe są skutecznym narzędziem dla inicjatyw społecznych 

Decydując się na zamieszczenie kampanii społecznej w mediach społecznościowych, zwiększamy szansę na uzyskanie większych zasięgów i trafienie z problemem do docelowej grupy odbiorców. Social media szybko i skutecznie docierają do społeczeństwa, zmieniając ich świadomość i dając nadzieję na realną zmianę w kwestii omawianego problemu. 

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?