Nowe narzędzia od Mety dla biznesu 

Facebook oficjalnie został medium, za pomocą którego potencjalni klienci mogą komunikować się z firmami. Tym razem Meta postanowiła skupić się na małych biznesach i wprowadziła nowe narzędzia ułatwiające funkcjonowanie w mediach zarówno przedsiębiorstwom jak i konsumentom.

Facebook oficjalnie został medium, za pomocą którego potencjalni klienci mogą komunikować się z firmami. Tym razem Meta postanowiła skupić się na małych biznesach i wprowadziła nowe narzędzia ułatwiające funkcjonowanie w mediach zarówno przedsiębiorstwom jak i konsumentom. 

Na pierwszy ogień 

Rozpoczęcie rozmowy to pierwszy krok, a aż 7 na 10 klientów chciałoby komunikować się z firmami w taki sposób jak ze znajomymi czy rodziną. Wielu użytkowników uważa, że najłatwiejszym sposobem na to jest otwarcie czatu z reklamy na Facebooku czy Instagramie. Reklamy typu „kliknij, aby wysłać wiadomość”. Z tego tytułu Meta ogłasza łatwiejsze sposoby tworzenia reklam otwierających czat na Whatsapp. Wkrótce planuje wdrożyć także udostępnianie pełnej reklamy bezpośrednio z aplikacji WhatsApp Business – nowej wersji WhatsAppa opartej na chmurze stworzonej dla firm. Ma to pomóc w zaoszczędzeniu czasu, zdobyciu nowych, potencjalnych klientów i rozwijaniu się. 

Cykliczne powiadomienia 

To nowa funkcja ułatwiająca ponowne zaangażowanie klienta bezpośrednio w wątku wiadomości i dostarczenie mu dostosowanych treści. Można będzie wybrać i uregulować kwestię tematów, o których użytkownicy chcieliby się dowiedzieć oraz jak często chcieliby je otrzymywać i kształtować tak, żeby zawsze były aktualne i trafne. Jesienią takie powiadomienia będą dostępne także dla firm prowadzących działalność na Instagramie. 

Generowanie leadów i nowi klienci 

Dzięki formularzom błyskawicznym i filtrowaniu na ich podstawie, firmy wkrótce będą mogły wyszukiwać najbardziej obiecujących klientów. Ów formularz ma być teraz bardziej elastyczny i spersonalizowany, co umożliwi zamieszczanie w nim elementów wizualnych i innych treści. Według Mety ma to pomóc “pielęgnować zainteresowanie ludzi”. 

Treści bramkowane 

Po wypełnieniu błyskawicznych formularzy reklamowych przez potencjalnych klientów, firmy będą mogły zaoferować im ekskluzywne i trafne treści. Konsumenci będą mieli zagwarantowany dostęp do dodatkowych zasobów bezpośrednio z formularza reklamy wiodącej, bez konieczności wcześniejszego przekierowywania na stronę internetową. Jako przykład Meta podaje pobranie broszury dotyczącej samochodu lub ceny produktu. 

Firma Marka Zuckerberga coraz bardziej się rozwija i wychodzi naprzeciw wymaganiom oraz oczekiwaniom użytkowników. Nowe rozwiązania zakładają pomoc małym i średnim firmom w usprawnianiu ich działania i znalezieniu nowych klientów. Prowadzenie biznesu w Internecie ma być dzięki temu prostsze niż kiedykolwiek. 

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?