Social media w obecnych czasach, oprócz komunikacji są niezbędne do budowania strategii marketingowych praktycznie każdej marki. Przez lata ich działania narosło jednak wiele mitów z nimi związanych, które mogą utrudniać skuteczne działanie w sieci. Zerknijmy zatem, jakie są najczęściej powtarzane przekonania, których nie powinno się brać pod uwagę podczas tworzenia treści w mediach społecznościowych.

Tylko młodzi ludzie korzystają z social mediów
Coraz więcej osób korzysta z serwisów społecznościowych i wcale nie są to tylko przedstawiciele wyłącznie pokolenia Z. Przykładem może być Facebook, na którym z roku na rok przybywa więcej starszych użytkowników w celu komunikowania się z rodziną i znajomymi. Inną platformą jest LinkedIn figurujący jako medium dla specjalistów. Głównie korzystają z niego ludzie w różnym wieku, często z dużym doświadczeniem zawodowym.
Liczba obserwatorów świadczy o jakości profilu
Fani są bezsprzecznie ważną częścią w budowaniu kampanii marketingowej, ale nie najważniejszą. Możemy mieć wielu obserwatorów, ale jeśli pod naszymi postami aktywność wykazuje jedynie kilku odbiorców, nie można mówić tutaj o sukcesie profilu. Należy przywiązywać uwagę do tworzenia wartościowych treści, aby zadbać o pozytywne relacje z odbiorcami. Przełoży się to docelowo na większą liczbę aktywnych i zaangażowanych użytkowników.

Konieczne jest wstawianie postów o konkretnych porach
Nie ma jednego, najlepszego momentu w ciągu dnia do publikacji. Jest to kwestia bardzo indywidualna, zależna od tego, w jakiej branży działamy i jakich mamy odbiorców. Kluczem jest samodzielne testowanie, sprawdzanie statystyk i utworzenie harmonogramu, który będzie w 100% dopasowany do naszej marki.
Treści muszą iść w viral
W social mediach skupiamy się na celach długoterminowych – virale ułatwiają zdobycie popularności i zwiększenie zasięgów, bazują jednak na trendach, które szybko przemijają. Kluczowe jest budowanie świadomości marki krok po kroku i nawiązywanie pozytywnych kontaktów z klientami. Treści viralowe to dość niepewny fundament pod sukces social mediów marki, dlatego nie powinniśmy tworzyć wyłącznie “modnych” materiałów.
Media społecznościowe to dynamiczne środowisko, wokół którego regularnie rodzą się nowe mity. Warto jednak zachować własne krytyczne myślenie, nie kierować się przesądami i wybierać metody najbardziej korzystne dla własnej marki. Kluczem do sukcesu jest świadomość, autentyczność i dostosowanie strategii do rzeczywistych potrzeb odbiorców.