Era cyfrowa sprawiła, że media społecznościowe stały się istotną częścią naszego życia. Zrewolucjonizowały one sposób, w jaki się komunikujemy, wchodzimy w interakcje i angażujemy się nawzajem. Jednak, od czasu do czasu zdarzają się konflikty, które trzeba jak najszybciej rozwiązać… Pytanie – jak?
Public relations, powszechnie znane jako PR, polega na budowaniu i utrzymywaniu wzajemnie korzystnych relacji podmiotu z otoczenie zewnętrznym i wewnętrznym. Działania PR-owe nakierunkowane są na budowanie przychylnego wizerunku i za nim idących akceptacji oraz przychylności odbiorcy. Jednak zarządzanie PR-em w mediach społecznościowych może być trudne. Jak więc rozwiązywać problemy w stworzonej przez nas wirtualnej społeczności?
Zacznijmy od zauważenia problemu
Pierwszym krokiem w rozwiązywaniu problemów w utworzonej społeczności jest regularne monitorowanie kanałów w mediach społecznościowych. W ten sposób możesz szybko zidentyfikować wszelkie negatywne komentarze lub opinie odbiorców. Pomoże to szybko rozwiązać problem i zapobiec jego eskalacji. A przecież o to właśnie chodzi.
Brak odpowiedzi to też odpowiedź
W przypadku otrzymania negatywnej opinii ważne jest, aby odpowiedzieć na nią w odpowiednim czasie i w profesjonalny sposób. Ignorowanie negatywnych komentarzy lub opinii może prowadzić do dalszej frustracji i gniewu odbiorców. Potwierdź problem, w razie potrzeby przeproś i zaproponuj rozwiązanie problemu. Jednak, jeśli komentarz jest pełen przemocy, nie brnij w taką dyskusję. Najlepiej jest wtedy usunąć wypowiedź i zgłosić użytkownika.
Ludzie lubią wiedzieć – bądź przejrzysty i uczciwy w tym, co robisz
Przejrzystość i uczciwość są niezbędne, jeśli chodzi o zachowanie poprawnego PR – u w mediach społecznościowych. Jeśli wystąpi jakiś problem, mów o nim otwarcie i udostępniaj aktualizacje swoim odbiorcom. Bycie przejrzystym i uczciwym pomoże zbudować zaufanie i wiarygodność wśród odbiorców, a co za tym idzie – lojalność.
Empatia = Sympatia?
Reagując na negatywne opinie, ważne jest, aby okazać empatię swoim odbiorcom. Uznając ich obawy i frustracje, możesz pokazać, że cenisz ich opinie i jesteś zaangażowany w rozwiązanie problemu.
Wartościowe treści dla wartościowych odbiorców
Przekazywanie wartości odbiorcom może pomóc w budowaniu z nimi pozytywnych relacji. Udostępniaj istotne i pouczające treści, które mogą zainteresować odbiorców. To nie tylko utrzyma ich zaangażowanie, ale także sprawi, że Twoja marka stanie się autorytetem w Twojej branży.
PR w social mediach może być trudny, ale jest niezbędny do budowania silnego wizerunku marki. Obserwując swoje kanały w mediach społecznościowych, reagując na negatywne opinie, zachowując przejrzystość i szczerość, okazując empatię i dostarczając wartości swoim odbiorcom, możesz rozwiązywać problemy w tworzonych przez siebie społecznościach i budować pozytywne relacje z odbiorcami.