Reels to jedno z najpotężniejszych narzędzi, które Instagram oferuje twórcom treści, pozwalając im dotrzeć do szerokiej publiczności w krótkim czasie. Trzeba jednak mieć świadomość w jaki sposób tworzyć rolki, aby przyciągnąć uwagę użytkowników i zainteresować ich danym profilem.

Hooki, czyli grunt to dobry początek
Na zwrócenie uwagi odbiorcy mamy około 2 sekundy, dlatego trzeba je maksymalnie wykorzystać. Tzw. hooki to pierwsze słowa czy obrazy, których zadaniem jest pobudzić ciekawość widza i zatrzymać go przy rolce. Muszą być one autentyczne i odpowiadające treści całego materiału oraz dopasowane do Twojej grupy docelowej. Dodatkowo lepiej unikać tytułów, które mogą wprowadzać widzów w błąd – jeśli treść nie spełni ich oczekiwań.
Krótko i na temat
Reelsy mogą trwać maksymalnie 90 sekund, jednak zdecydowana ich większość jest zwięzła i konkretna. Powinny być one na tyle krótkie, aby nie znudzić użytkownika, ale jednocześnie zawierać i przekazywać pożądaną treść. Publikuj reelsy odpowiadające tematyce Twojego profilu – większość oglądających to zazwyczaj obserwujący. Przydatne jest również śledzenie popularnych trendów, pod które można montować filmiki dopasowane do Twojej branży. Pamiętaj jednak, aby nie opierać swojej strategii wyłącznie pod tworzenie “modnych” rolek.

Jakość ponad ilość
W przeciwieństwie do Tik Toka, Instagram przywiązuje dużą wagę do jakości swoich materiałów. Pamiętaj, że nawet najlepszy pomysł może zostać niezauważony, jeśli poziom wykonania pozostawia wiele do życzenia. Wystarczy przetrzeć obiektyw, zadbać o odpowiednie światło oraz czysty dźwięk, aby już zwrócić na siebie uwagę dodatkowych użytkowników.
Interakcja z odbiorcami
Aby jeszcze zwiększyć zasięg Twoich rolek, warto zadbać o relacje z widzami. Stosowanie CTA, zachęta do udostępnienia dalej czy komentowania pod filmikiem mogą mieć znaczący wpływ na ilość wyświetleń Twojego materiału. Im więcej interakcji, tym większa szansa na dotarcie do szerszej publiczności.
Tworząc rolki pamiętaj przede wszystkim o autentyczności i kreatywnym pomyśle, angażującego widzów. Inwestując w starannie przemyślane treści masz szansę na stworzenie filmu, który zyska popularność i pomoże Ci budować markę na Instagramie.