telefon, social media
21
wrzesień2021

5 wskazówek dla marki działającej w social mediach.

Media społecznościowe rozwijają się w błyskawicznym tempie. Wprowadzane zostają coraz nowsze funkcje, zmiany regulaminu oraz działania algorytmu. Czasem trudno nadążyć za nowinkami z branży social media nawet specjalistom! My jednak...
Media społecznościowe rozwijają się w błyskawicznym tempie. Wprowadzane zostają coraz nowsze funkcje, zmiany regulaminu oraz działania algorytmu. Czasem trudno nadążyć za nowinkami z branży social media nawet specjalistom! My jednak wiemy, co w trawie piszczy, dlatego, jeśli Twoja marka działa w mediach społecznościowych, mamy dla Ciebie kilka wskazówek.   

1.Regularność to podstawa dla budowania silnej marki. 

Jeśli chcesz zbudować silny wizerunek marki, zdobyć zaangażowane grono odbiorców oraz zrealizować postawione sobie cele odpowiedź jest jedna: systematyczność. Stwórz plan działania i realizuj go w regularnym tempie. Dopasuj częstotliwość publikowania do medium społecznościowego. Na Facebooku idealną ilością będą średnio 3 posty w tygodniu, podobnie w przypadku Instagrama. Jeśli chodzi o instastory- publikuj do woli, o każdej porze, aby być w kontakcie z odbiorcami!   

2.Bylejakości mówimy nie! 

Wiesz, że nawet pomimo regularności twoje posty mogą być w ogóle niewidoczne? Gdy treści umieszczane przez Ciebie w social mediach nie będą ciekawiły Twojej grupy odbiorców, spadnie ich aktywność. Posty praktycznie przestaną być widoczne! Jeśli nie masz pomysłu na nowe treści i od kilku dni główkujesz, czym podzielić się ze światem social mediów odpuść sobie. Dosłownie. Nic się nie stanie, jeśli w ramach wyjątku w tygodniu opublikujesz dwa wpisy zamiast trzech. To lepsze rozwiązanie dla Twojej marki!     

3. Nie skupiaj się tylko na jednym kanale informacyjnym. 

Budując wizerunek swojej marki bądź wszędzie! Pamiętaj, że social media to nie tylko Facebook i Instagram. Nie możesz zapomnieć o istnieniu YouTuba czy TikToka. Obecnie ten ostatni jest najchętniej pobieraną aplikacją na świecie! W najbliższym czasie raczej się to nie zmieni.  Tiktok posiada nawet swój plebiscyt “Make TikTok contest” w ramach TikTok for Business. Jest to konkurs dla branży marketingowej, który skupia się nie tylko na użytkowniku aplikacji, ale na marce tworzonej na TikToku! W tym roku plebiscyt wygrało wrocławskie zoo, Kolejkowo. Publikowało ono regularnie i dbało o swoją aktywność pod TikTokami!   

4. Obserwuj działania konkurencji.  

Gdzie łatwiej śledzić działania konkurencji niż nie w social mediach? Warto wiedzieć nie tylko jakie produkty/usługi oferuje Twoja konkurencja. Obserwuj jej interakcje z odbiorcami, jakiego rodzaju treściami się dzielą, jaka jest częstotliwość publikowania przez nich postów. Monitorując ich aktywność, możesz się czymś zainspirować, dowiedzieć się o Twojej branży czegoś nowego. Odkryjesz też sposób, jak możesz, wyróżnić się na tle konkurencji! Obserwuj też jakie treści mają największe powodzenie a jakie najmniejsze. Pomoże ci to w uniknięciu błędów w prowadzeniu własnej marki!     

5. Płatne reklamy w social mediach 

Większość marek, szczególnie tych mniejszych nie bierze pod uwagę płatnej reklamy. Brakuje im wiedzy na ten temat. Media społecznościowe to najlepiej opłacana branża w strategii marketingowej, dlatego warto podjąć płatne działania! Czasem nawet najlepsze treści mogą “zniknąć” w otchłani innych postów bez promocji. Wbrew pozorom płatne reklamy na tle innych technik marketingowych nie są aż tak drogie, a inwestycja w nie może zwrócić się jak w żadne inne działania. Dzięki reklamie treść tworzona przez Ciebie może stać się “viralem”. Wtedy już droga do sukcesu jest prosta!     W dzisiejszej erze Internetu osiągnięcie sukcesu dzięki działaniom prowadzonym w social mediach nigdy nie było tak łatwe. Nawet najmniejsza marka ma szanse na sukces, przy odpowiednio prowadzonej kampanii. Musi tylko trafić w dobre ręce! Jeśli nie czujesz się na siłach w budowaniu swojej marki skontaktuj się z nami. Wszystkim się zajmiemy!