20
sierpień2021

Jakie treści tworzyć na firmowy fanpage?

Wiele firm aktywnie korzysta z możliwości mediów społecznościowych w celach marketingowych. Internet daje ogromne możliwości w zakresie reklamy oraz kreowania wizerunku. Nieodzowna może okazać się tutaj wiedza z zakresu tworzenia...
Wiele firm aktywnie korzysta z możliwości mediów społecznościowych w celach marketingowych. Internet daje ogromne możliwości w zakresie reklamy oraz kreowania wizerunku. Nieodzowna może okazać się tutaj wiedza z zakresu tworzenia treści przeznaczonych do sieci. W tym artykule pokażemy Ci zasady, których należy przestrzegać prowadząc profil firmowy tak, aby zmaksymalizować Twoje szanse na pozyskanie nowych klientów i powiększenie bazy odbiorców.   

✅ Organizacja a prowadzenie kanałów w social mediach 

Należy zdać sobie sprawę z tego, że aktywność firmy w sieci wymaga niejednokrotnie sporego nakładu pracy. Trzeba bowiem systematycznie publikować wpisy oraz zatroszczyć się o ich atrakcyjność dla odbiorcy. Dodatkowo media społecznościowe dają możliwość interakcji z osobami, które zapoznają się z naszymi treściami.  Szansę na nawiązanie kontaktu warto wykorzystać. Należy wyznaczyć sobie regularne pory na wstawianie treści i się ich konsekwentnie trzymać. Dobrze jest również obserwować bieżące trendy, aby być na czasie. Kwestie organizacyjne są tutaj bardzo ważne, dlatego powinniśmy o nie zadbać.     

✅Treści przeznaczone do mediów społecznościowych 

Wiele osób zastanawia się, jak mają wyglądać treści publikowane w social mediach. Na podstawie obserwacji dobrze prowadzonych stron firmowych możemy wysunąć pewne wnioski co do sposobu prowadzenia fanpage’y. Z pewnością trzeba zwracać uwagę na poprawność językową wpisów i na to, żeby miały one sens oraz cel. Warto tutaj pomyśleć nad publikacją ciekawostek branżowych, czy też porad.  Bardzo istotnym aspektem prowadzenia profilu firmowego jest również spójność komunikacji z charakterem działalności. Treść publikowana na platformie musi odpowiadać grupie docelowej – mowa oczywiście o merytorycznej treści właściwej dla danej branży, ale również bardzo ważny jest tutaj sposób przekazu. Inaczej przecież będziemy komunikować się z młodymi mamami, inaczej z przedstawicielami biznesu, a jeszcze inaczej z fachowcami z różnych dziedzin. Słownictwo używane na danym fanpage’u firmowym musi być przemyślane i odpowiednio dobrane, aby cały przekaz był spójny i przyjemny w odbiorze.   Zabiegiem, który również warto zastosować, niezależnie od tematyki branży, jest wyróżnienie firmy na tle konkurencji. Zapadanie w pamięć dzięki wyszukanym wpisom, chwytliwym reklamom czy kreatywności w prowadzeniu “socjali” - to rzeczy, które przesądzają niejednokrotnie o pozyskaniu klienta wśród ogromu konkurencji. Istotna jest też forma komunikacji. W przypadku mediów społecznościowych powinna być ona stosunkowo krótka, ale jednocześnie zachęcająca i atrakcyjna. Dobrze jest wykorzystywać potencjał humoru, a także pewne myśli wyrażać hasłowo. Social media często przegląda się w pośpiechu, dlatego formułowanie komunikatów w sposób zwięzły może być z perspektywy odbiorcy bardzo ważne.     

✅Interakcje z użytkownikami 

Kultura mediów społecznościowych z pewnością odznacza się swoją własną specyfiką. Należy zadbać o to, aby firmowe treści, które tam trafiają, były atrakcyjnie sformułowane, chwytliwe oraz angażujące. Warto prowokować odbiorcę do interakcji, aby stopniowo budować wokół siebie stabilne grono osób zainteresowanych publikowanymi wpisami.      Istnieje całkiem sporo sposobów na zaangażowanie odbiorców do interakcji pod postami. Jedną z popularniejszych metod jest niewątpliwie organizacja konkursu okolicznościowego. Wizja atrakcyjnej nagrody zachęci spore grono ludzi do komentarzy pod postem oraz udostępnień, które aktualnie są najczęstszymi zasadami wzięcia udziału w tego typu wydarzeniu. Organizując je pamiętaj, aby być na bieżąco ze zmieniającymi się wytycznymi Facebooka dotyczącymi organizacji konkursów.      Inną, szeroko stosowaną metodą zachęcającą do interakcji użytkowników mediów społecznościowych są bitwy na reakcje. Polega to na zamieszczeniu posta, na który użytkownicy mają zareagować, jednak do wyboru jest kilka reakcji odpowiadających różnym odpowiedziom. W wyniku tego odbiorcy mają szansę wyrazić swoją opinię a każda reakcja zachęca kolejne osoby do interakcji, tym samym przyciągając jeszcze większą liczbę ludzi!   

✅ Zewnętrzna obsługa profilu w social mediach 

Jeżeli nie mamy ochoty samodzielnie zajmować się obsługą facebooka czy instagrama, lub zwyczajnie nie wiemy za bardzo, jak się za to zabrać, dobrym pomysłem może być współpraca z wyspecjalizowanymi w tym zakresie firmami. Koszty obsługi jednego profilu mogą zaczynać się już od kilkuset złotych miesięcznie.  Wszystko zależy jednak od tego, jakie są nasze wymagania dotyczące częstotliwości wrzucania postów, a także innych szczegółów współpracy. Warto przed podjęciem decyzji zrobić rzetelny research i zapoznać się z wieloma różnymi ofertami. Później zaś przydatne może być ich szczegółowe porównanie oraz wybór na podstawie wyznaczonych przez nas priorytetowych kryteriów.