Facebook i Instagram to obecnie jedne z najbardziej popularnych kanałów Social Media. Są one wykorzystywane nie tylko przez indywidualnych użytkowników do budowania ciekawego contentu, ale również przez firmy, próbujące w ten sposób dotrzeć do rzeszy potencjalnych klientów. Nic dziwnego – media społecznościowe mają niezwykłą moc, bo mogą dotrzeć do odpowiednich grup docelowych, proponując treści, które faktycznie są dla nich interesujące. Korzystanie z tych kanałów wymaga jednak przestrzegania pewnych zasad, dzięki którym publikowane treści na Facebooku, wzbudzą zainteresowanie i zaangażowanie wśród użytkowników. Ostatnio mówi się dużo o tym, co można, a czego nie powinno się publikować na poszczególnych kanałach mediów społecznościowych, często jednak te informacje są chaotyczne i niekonkretne. Jako Agencja Social Media doskonale wiemy, czego nie powinno się publikować na portalach społecznościowych i chcemy podzielić się z Wami tą wiedzą.
Jakich postów nie zamieszczać na Facebooku i Instagramie?
Jeśli prowadzisz konto firmowe na Facebooku czy Instagramie pamiętaj, by posty wrzucane przez Ciebie nie były wyłącznie sprzedażowe. Musisz być świadomy, że ludzie wchodzący na Facebooka i Instagrama szukają rozrywki i interesującego contentu. Użytkownicy nie chcą być bombardowani ze wszystkich stron ofertami sprzedażowymi różnych firm. Oczywiste jest, że te kanały Social Media pomagają w sprzedaży, ale jeśli już musisz zamieszczać posty ofertowe, niech będą publikowane pomiędzy innymi, niesprzedażowymi postami, w postaci wpisów o ciekawej, przykuwającej uwagę oprawie graficznej.
Prowadząc fanpage na Facebooku o konkretnej tematyce, pamiętaj, by unikać klikbajtowych postów kompletnie niezwiązanych tematycznie z prowadzoną stroną. Wiadomo, że śmieszne filmiki z kotami, czy inne memy, będą chętniej klikane niż inne posty, ale czy faktycznie o to w tym wszystkim chodzi? Na pewno jakąś część odbiorców będzie to bawić, ale znajdą się i tacy, których taka aktywność będzie irytować i zdecydują się przestać obserwować Twój fanpage. No bo co mają śmieszne filmiki ze zwierzętami do fanpage o profesjonalnej tematyce?
Treści niezwiązane z profilem Twojego Fanpage i Twojej firmy. Prowadząc firmowy fanpage, wystrzegaj się umieszczania na nim treści, które nie będą interesować klientów Twojej firmy. Nawet jeśli byłyby to profesjonalne i ciekawe posty, to jeśli nijak miałyby się do profilu Twojej firmy, to mogą spowodować, że część klientów zrezygnuje z obserwowania Twojego fanpage.
Jeśli tworzysz content na firmową stronę na Facebooku, staraj się unikać treści nawiązujących do nietypowych świąt w ogóle niezwiązanych z Twoją działalnością. Oczywiście trzeba się inspirować różnymi rzeczami podczas pisania postów, ale prowadząc poważny i profesjonalny profil np. o tematyce finansowej, nie zamieszczaj postów z okazji dnia kota czy psa. Wygląda to bardzo nieprofesjonalnie w oczach Twoich odbiorców i może przynieść bardzo negatywne skutki, w postaci dużej ilości unfollow.
Za nic w świecie, nie umieszczaj na mediach społecznościowych postów wyrażających Twoje poglądy religijne czy polityczne. Pamiętaj, na Twoim fanpage jest wiele osób, o różnych wyznaniach religijnych i poglądach politycznych, a chyba nie chcesz z nimi wchodzić w konflikt?
Tworząc treści na media społecznościowe, często udostępniamy linki, przekierowujące do artykułów czy filmów. Robiąc to, pamiętaj, by nie zamieszczać postów przekierowujących do innych treści niż obiecałeś w opisie. Jeśli obiecujesz odbiorcom, że w udostępnianym przez Ciebie artykule, poznają sprawdzone sposoby na darmową promocję w Social Media, to niech tak będzie. W innym przypadku zirytuje to Twoich followersów i szybko odejdą od Ciebie.
Jeśli jesteś fanem filmów na Instagramie albo Facebooku i na newsfeedzie strony Twojej firmy regularnie pojawiają się takie treści, na pewno wiesz, że nie powinno się umieszczać postów wideo, które nie angażują użytkownika w pierwszych 3 sekundach. Tylko tyle masz czasu, na pokazanie odbiorcy, że warto dalej oglądać wideo. Jeśli nie zaciekawisz użytkownika w tych pierwszych chwilach, szybko przejdzie do innego postu.
Facebook oraz Instagram to kopalnia dobrych jakościowo zdjęć. Użytkownicy tych portali są już przyzwyczajeni, że marki serwują im ciekawe zdjęcia ich ulubionych produktów. W końcu, w natłoku treści – to jedyny sposób, żeby wyróżnić się na tle innych. W związku z tym odradza się umieszczaniu na Facebooku czy Instagramie tzw. Packshotów, czy innych słabych jakościowo zdjęć. Jeśli zależy Ci na dobrym odbiorze Twoich produktów, stwórz oryginalną wizerunkową sesję, która zapewni Ci materiał na ciekawy content, na długi czas.
Prowadząc fanpage na konkretny temat, prawdopodobnie masz zdefiniowaną grupę odbiorców, do której kierujesz posty. Pamiętaj, żeby nie publikować postów, w których język nie jest dostosowany do grupy odbiorców. Tworząc treści do młodych ludzi, np. studentów, nie wypada do nich pisać oficjalnym językiem, bo uznają to za „sztywne” konto, dla starszych ludzi i po prostu odlajkują Twój fanpage. Jest to bardzo ważny aspekt, o którym administratorzy mediów społecznościowych często zapominają. Warto tu wspomnieć również o używaniu emotikonek. W przypadku oficjalnych kont, skierowanych np. do prezesów spółek, panuje przekonanie, że nie powinno się ich używać w ogóle, a jeśli tak, to z bardzo dużą ostrożnością.
Jeśli jesteś przedsiębiorcą, na pewno bywasz na różnych ciekawych konferencjach czy warsztatach. Informowanie o tym swoich potencjalnych klientów, jest dzisiaj bardzo ważne. Pamiętaj jednak, by na Instagrama swojej firmy nie umieszczać kliku osobnych zdjęć z tego samego wydarzenia. Jeśli chcesz pokazać swoim followersom, że aktywnie uczestniczysz w eventach branżowych, jedno zdjęcie z ciekawym opisem wystarczy. W przypadku, gdy koniecznie chcesz dodać kilka zdjęć, użyj w tym celu funkcji albumu na Instagramie. Feed to pewnego rodzaju wizytówka, chyba nie chcesz, żeby wyglądał jak spam mało ciekawych zdjęć?
Prowadzenie komunikacji w mediach społecznościowych zajmuje sporo czasu, ale warto podejść do tego tematu z zaangażowaniem, bo jest to skuteczny sposób na pozyskiwanie klientów i utrzymywanie z nimi stałej relacji. Powyższe wskazówki, na pewno pomogą Ci w prowadzeniu Facebooka czy Instagrama, stosuj się do nich, a wkrótce zauważysz zmianę na lepsze. Jeśli jednak nie masz czasu i pomysłu na planowanie i publikowanie ciekawych treści na media społecznościowe, to z chęcią zrobimy to za Ciebie. Skontaktuj się z nami już dziś!