Rezultaty:
159% – wzrost polubień profilu
465% – wzrost zaangażowania
405% – wzrost miesięcznego zasięgu
96% wzrost wyświetleń
Wyzwania:
- Tworzenie 1 post tygodniowo
- Przygotowywanie konkursów angażujących odbiorców
- Tworzenie komunikacji, która nie tylko zachęcałaby do skorzystania z usług, ale i budowałaby relacje z odbiorcami.
Realizacja:
Biesiada Catering to firma cateringowa obsługująca różnego rodzaju imprezy okolicznościowe. Obostrzenia pandemiczne postawiły przed nią wyzwanie polegające na utrzymaniu określonej liczby zleceń mimo ograniczeń. Osiągnięto to:
1) poprzez docieranie do klientów, którzy organizują imprezy okolicznościowe takie jak wesela w nieoczywistych miejscach takich jak namiot czy remizy.
2) poprzez przyciąganie uwagi nowych odbiorców i angażowanie ich poprzez odpowiedni content.
Z jednej strony publikowane treści musiały bezpośrednio zachęcać do skorzystania z cateringu podczas imprezy okolicznościowej. Z drugiej miały one budować dobry, przyjazny i domowy wizerunek, dzięki czemu klienci chcieliby polecać usługi Biesiady kolejnym osobom, co w tej branży jest bardzo ważne.
Ważnym elementem komunikacji były konkursy. Odbywały się one zwykle okolicznościowo przy okazji świąt takich jak Walentynki lub Wielkanoc. W zaprezentowanych przykładowych konkursach zadania polegały na kreatywnym wykonaniu zadania. Musiały one mieć odpowiedni poziom trudności, aby nie okazać się zbyt łatwym lub zbyt trudnym. Całość dopełniała atrakcyjna nagroda, a także estetyczna grafika, która od razu informowała odbiorcę o toczącym się konkursie.
Innym rodzajem postów, który warto przytoczyć są posty angażujące. Z jednej strony stanowiły one urozmaicenie wobec postów ofertowych i informacyjnych. Jednocześnie zachęcały odbiorców do interakcji. Dodatkowo regularnie przypominały one obserwującym o fanpage’u, co biorąc pod uwagę ilość treści pojawiającą się codziennie w social mediach jest bardzo istotne.
Komunikacja w social mediach powinna być dopasowana do branży i konkretnej grupy. W branży cateringowej ważne jest przekonanie Klienta nie tylko opisami, ale faktycznymi realizacjami. Pokazując na fanpage’u poczęstunek przygotowane przez Biesiadę wzbudzaliśmy zaufanie odbiorców, a jednocześnie przekonywaliśmy, że mogą go mieć również na swojej imprezie okolicznościowej.
Całość komunikacji posiadała wspólną oprawę graficzną. Estetyka, kolorystyka, dobrana czcionka i hasła sprawiały, że grafiki stanowiły całość. W połączeniu z odpowiednim contentem uzyskaliśmy efekt, w postaci długofalowej komunikacji, która przykuwała uwagę odbiorców.