Okres Świąt Bożego Narodzenia to czas wzmożonej pracy w social mediach. To właśnie wtedy tworzone są kampanie świąteczne, których celem jest wpłynięcie na odbiorcę i zwiększenie świadomości marki. Aby to osiągnąć właściciele firm wykorzystują do tego kreatywne rozwiązania.

Prowadzenie działań marketingowych w social mediach jest bardzo ważne. To właśnie one powodują poszerzenie grona odbiorców konkretnych brandów, a także zwiększają ich świadomość.
Działania te powinny być starannie przemyślane i prowadzone regularnie przez cały rok. Istnieją jednak okresy, kiedy powinny być intensyfikowane. Takim okresem są Święta Bożego Narodzenia. To wydarzenie, na które czeka wielu ludzi – tych starszych i tych najmłodszych.
Warto, by właściciele konkretnych produktów lub usług, byli wtedy aktywni w social mediach. Jak najlepiej wykorzystali ten czas i stworzyli kreatywne kampanie, które zostaną zapamiętane przez odbiorców na lata. Jak zatem stworzyć kreatywne kampanie świąteczne? Zaprezentujemy Wam kilka pomysłów.
Pierwszym z nich będzie wykorzystanie do współpracy influencerów.

W ostatnich latach pozycja influencerów w mediach społecznościowych jest niezwykle wysoka. To trend zauważany nie tylko w Polsce, ale także za granicą.
Z tego powodu wielu właścicieli marek decyduje się na współpracę z gwiazdami Internetu, aby przez nią umocnić i wypromować swoje brandy. Wykorzystywanie wizerunku osób, które na profilach mediów społecznościowych zrzeszają nawet kilkadziesiąt milionów followersów, jest znakomitym pomysłem do stworzenia kampanii świątecznej.
Wyjątkowość influencerów
To właśnie influencerzy ze swoją charyzmatyczną osobowością mają sposobność ku temu, by wywrzeć wpływ na odbiorców. Zwłaszcza w czasie świątecznym, kiedy to ludzie zaopatrują się w większą liczbę produktów. Starannie dopasowana strategia kampanii połączona z oryginalnością bycia influencerów może stanowić o sukcesie danej marki.
Kolejnym sposobem na stworzenie kreatywnej kampanii świątecznej jest organizacja konkursów fotograficznych.

Przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia to w wielu domach bardzo intensywny czas. To właśnie wtedy wielu ludzi przeprowadza generalne porządki albo spaceruje alejkami sklepowymi, by znaleźć odpowiedni prezent dla bliskich. Pomimo tego, że każdego roku te czynności wyglądają bardzo podobnie, to mają w sobie element wyjątkowości. Warto uwiecznić te niepowtarzalne momenty i zrobić fotografie. Dzięki nim wspomnienia o świętach pozostaną na długo.
Stwórzcie pamiątkowe zdjęcia
Właściciele produktów lub usług zdają sobie sprawę z tego, że dla ich odbiorców święta to wyjątkowy czas. Dlatego, by stworzyć coś kreatywnego, podejmują się organizacji konkursów fotograficznych. Dzięki nim są w stanie zwiększyć świadomość brandu, stworzyć społeczność wokół nich, a także zagwarantować dobrą zabawę odbiorcom poprzez robienie zdjęć – na przykład lokalnym potrawom świątecznym.
Kolejnym pomysłem na stworzenie kreatywnej kampanii jest dzielenie się świątecznymi przepisami.

Posiadacze profili o charakterze gastronomicznym uważają, że okres świąteczny jest idealny do uaktywnienia swoich profilów. Warto zatem, by zebrali wszystkie ulubione przepisy i zaprezentowali je w formie postów, relacji czy filmów na TikToku i udostępnili. To wszystko sprawi, że dzięki tym kampaniom odbiorcy będą zachwyceni.
Kreatywną kampanię świąteczną można stworzyć również poprzez zastosowanie odliczania. Święta Bożego Narodzenia to czas, na który czekają zarówno dzieci, jak i dorośli. Uruchomienie odliczania sprawdzi się idealnie w przypadku zwiększenia zaangażowania odbiorców, a także umożliwienia bycia na bieżąco ze wszystkimi nowościami.

Czas przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia to szczególnie ważny okres dla wszystkich właścicieli marek działających w social mediach. To właśnie ten czas daje możliwość maksymalizacji sprzedaży. Wystarczy tylko, że stworzy się kreatywną kampanię świąteczną, która zostanie w pamięci odbiorców na długi czas.