Biesiada Catering

Biesiada

Branża: catering imprez okolicznościowych
Medium: Facebook + IG
Problem: brak nowego contentu
Rynek: Polska (południowo-wschodnia część kraju)
Cel: Promocja usług, utrzymanie aktywności na fanpageu
Czas: 2,5 miesiąca
Rezultaty:
159% - wzrost polubień profilu
465% - wzrost zaangażowania
405% - Wzrost miesięcznego zasięgu
96% - Wzrost wyświetleń

Rodzaj współpracy:
Prowadzenie głównego fanpage’a na Facebooku i Instagramie

Wyzwania:

  • Tworzenie 1 post tygodniowo
  • Przygotowywanie konkursów angażujących odbiorców
  • Tworzenie komunikacji, która nie tylko zachęcałaby do skorzystania z usług, ale i budowałaby relacje z odbiorcami.

Realizacja:

Biesiada Catering to firma cateringowa obsługująca różnego rodzaju imprezy okolicznościowe. Obostrzenia pandemiczne postawiły przed nią wyzwanie polegające na utrzymaniu określonej liczby zleceń mimo ograniczeń. Osiągnięto to:

1) poprzez docieranie do klientów, którzy organizują imprezy okolicznościowe takie jak wesela w nieoczywistych miejscach takich jak namiot czy remizy.

2) poprzez przyciąganie uwagi nowych odbiorców i angażowanie ich poprzez odpowiedni content.

Z jednej strony publikowane treści musiały bezpośrednio zachęcać do skorzystania z cateringu podczas imprezy okolicznościowej. Z drugiej miały one budować dobry, przyjazny i domowy wizerunek, dzięki czemu klienci chcieliby polecać usługi Biesiady kolejnym osobom, co w tej branży jest bardzo ważne.

Ważnym elementem komunikacji były konkursy. Odbywały się one zwykle okolicznościowo przy okazji świąt takich jak Walentynki lub Wielkanoc. W zaprezentowanych przykładowych konkursach zadania polegały na kreatywnym wykonaniu zadania. Musiały one mieć odpowiedni poziom trudności, aby nie okazać się zbyt łatwym lub zbyt trudnym. Całość dopełniała atrakcyjna nagroda, a także estetyczna grafika, która od razu informowała odbiorcę o toczącym się konkursie.  

Innym rodzajem postów, który warto przytoczyć są posty angażujące. Z jednej strony stanowiły one urozmaicenie wobec postów ofertowych i informacyjnych. Jednocześnie zachęcały odbiorców do interakcji. Dodatkowo regularnie przypominały one obserwującym o fanpage’u, co biorąc pod uwagę ilość treści pojawiającą się codziennie w social mediach jest bardzo istotne.

Komunikacja w social mediach powinna być dopasowana do branży i konkretnej grupy. W branży cateringowej ważne jest przekonanie Klienta nie tylko opisami, ale faktycznymi realizacjami. Pokazując na fanpage’u poczęstunek przygotowane przez Biesiadę wzbudzaliśmy zaufanie odbiorców, a jednocześnie przekonywaliśmy, że mogą go mieć również na swojej imprezie okolicznościowej.

Całość komunikacji posiadała wspólną oprawę graficzną. Estetyka, kolorystyka, dobrana czcionka i hasła sprawiały, że grafiki stanowiły całość. W połączeniu z odpowiednim contentem uzyskaliśmy efekt, w postaci długofalowej komunikacji, która przykuwała uwagę odbiorców.

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?