Czym jest Pinterest? 

W Polsce i na świecie rośnie obecnie zainteresowanie Pinterestem. Właściciele firm decydują się być użytkownikami tego serwisu społecznościowego, ponieważ wiedzą, że może on zapewnić im wzrost zainteresowania ich produktem lub usługą.

W Polsce i na świecie rośnie obecnie zainteresowanie Pinterestem. Właściciele firm decydują się być użytkownikami tego serwisu społecznościowego, ponieważ wiedzą, że może on zapewnić im wzrost zainteresowania ich produktem lub usługą.  

Pinterest jest to serwis społecznościowy założony w 2009 roku w San Francisco. Jego twórcami są Ben Silbermann, Paul Sciarra i Evan Sharp. Nazwa tego portalu wywodzi się od angielskich słów: “pin” (co oznacza szpilkę lub przypiąć) i “interest” (co oznacza zainteresowania). 

Co to za serwis? 

Pinterest to wizualna wyszukiwarka pomysłów. Zakres dostępnych w niej tematów jest tak duży, że z pewnością każdy z użytkowników znajdzie w niej coś dla siebie. Przykładowymi tematami obecnymi w tym serwisie są moda, przepisy kulinarne, a nawet artykuły dotyczące dekoracji wnętrz. Korzystając z Pinteresta, należy zwrócić uwagę na tak zwane Piny. Czym one są? To zakładki, które sprawiają, że każdy z użytkowników może zapisać odpowiadające mu treści w tym portalu. Mogą one przybierać formę obrazku, produktu, a nawet filmu. Kiedy użytkownik kliknie w Pin, przeniesie się do witryny, w której będzie mógł zobaczyć, gdzie kupić konkretny produkt albo w jaki sposób może zrealizować interesujący go pomysł.

Pinterest – idealna platforma do sprzedaży 

Pinterest ma obecnie ogromne znaczenie w kontekście działalności e-commerce i strategii komunikacji. Uważa się, że portal ten ma jeszcze większe znaczenie w procesach zakupowych użytkowników niż Facebook czy Instagram. Ponadto duża część właścicieli kont w tym serwisie wykorzystuje go do planowania zakupów. Dlatego też warto, aby właściciele firm dodawali swoje pomysły, produkty do Pinterestu, aby w ten sposób zwiększyć ich sprzedaż.  

Aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów, każdy właściciel konta w Pintereście powinien przygotowywać najwyższej jakości zdjęcia, filmy czy artykuły. Odpowiednio dobrana strategia zwiększy wówczas ich zainteresowanie, a także poziom sprzedaży. Właściciel powinien również skupić się na utrzymywaniu średnio dwudziestu plansz i przypinaniu ich pięć razy dziennie.  

Pinterest to całkiem nowy serwis społecznościowy, który przyciąga coraz szersze grono odbiorców. Dzięki niemu wielu właścicieli firm ma okazję dotrzeć w innowacyjny sposób do klientów i zaoferować im swoje produkty i usługi. Funkcje tam oferowane są niezwykle przyszłościowe, dlatego warto wykorzystać potencjał tej platformy i być jej użytkownikiem. 

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?