Jakie media społecznościowe były najpopularniejsze w Polsce w 2022 roku? 

Światło dzienne ujrzał raport “Digital 2022”. Przedstawia on zainteresowanie użytkowników mediami społecznościowymi w Polsce i na świecie. Warto, aby właściciele firm wykorzystali zawarte w nim dane i skupili się na prowadzeniu swoich sociali w kreatywny sposób.

Światło dzienne ujrzał raport “Digital 2022”. Przedstawia on zainteresowanie użytkowników mediami społecznościowymi w Polsce i na świecie. Warto, aby właściciele firm wykorzystali zawarte w nim dane i skupili się na prowadzeniu swoich sociali w kreatywny sposób.  

Styczeń to idealna okazja do tego, by dokonać podsumowania minionego roku. Wielu ludzi wykorzystuje ten czas właśnie w tym celu. Chcą cofnąć się do przeszłości, po to, aby wyciągnąć z niej wnioski i ocenić czy podjęte przez nich działania były warte ich pracy i czasu.  

Skupiając się na roku 2022 warto oprócz wydarzeń, które miały w nim miejsce, prześledzić również aktywność użytkowników w social mediach. Dobrze wiedzieć, jakie portale cieszyły się największą popularnością oraz które z nich warto wykorzystać do prowadzenia komunikacji pomiędzy firmą a klientami.  

Otóż z raportu “Digital 2022” wynika, że w Polsce w 2022 roku z social mediów aktywnie korzystało 27,20 milionów osób, co stanowi 82,8% wszystkich Polaków. To o 5% więcej w porównaniu z danymi z ubiegłego roku.  

Statystyki jednoznacznie pokazują, że media społecznościowe są na terenie Polski niezwykle popularne. Znacząca większość obywateli korzysta z nich codziennie, spędzając w nich średnio 1h 49 minut. 

W kontekście właścicieli firm warto wykorzystać te dane i zastanowić się nad tym, w jaki sposób zachęcić potencjalnych klientów do korzystania z ofert firm, poprzez aktywnie prowadzone portale społecznościowe.  

Ze wspomnianego wyżej raportu wynika, że najpopularniejszy spośród wszystkich serwisów był Facebook (88,1%). W porównaniu z innymi portalami był to bezapelacyjny zwycięzca.  

Na temat Facebooka, założonego przez Marka Zuckerberga, mówiło się dużo w ostatnim czasie. A to z tego względu, że na terenie Polski z roku na rok daje się zauważyć spadek zainteresowania nim wśród obywateli, zwłaszcza tych z młodego pokolenia.  

Jednak z raportu “Digital 2022” wynika jasno, że Facebook nadal jest platformą, w której warto prowadzić profil, wykorzystując go do promocji i komunikacji z klientami.  

Na drugim miejscu uplasował się Facebook Messenger (79,8%).  

To bardzo pomocne narzędzie, które umożliwia natychmiastowy kontakt z innymi użytkownikami. Dzięki niemu można dowiedzieć się, co słychać u znajomych czy bliskich z rodziny. Ponadto stanowi prosty sposób komunikacji klienta z właścicielem firmy.  

Trzecie miejsce w przeprowadzonym raporcie zdobył Instagram (59,6%).  

To portal, który cieszy się popularnością zwłaszcza wśród młodszych odbiorców. Pozwala dzielić się zdjęciami, przeżyciami i inspiracjami z innymi użytkownikami. Umożliwia obserwowanie znanych influencerów, co obecnie jest niezwykle popularne.  

Czwarte miejsce należy do WhatsApp’a (49,8%).  

Ta aplikacja mobilna zachęca użytkowników do korzystania z jej usług poprzez możliwość przesyłania plików multimedialnych i wiadomości do innych osób. Ten szybki sposób przekazu informacji powoduje, że ten serwis jest atrakcyjny dla mieszkańców Polski.  

Piąte miejsce należało do TikToka (34,1%).  

O tej chińskiej aplikacji jest w ostatnim czasie bardzo głośno, zwłaszcza w kontekście ludzi młodych. Możliwość publikacji krótkich filmików wideo jest tym, co przypadło do gustu młodym odbiorcom i zdaje się, że w ciągu następnych kilku lat serwis ten będzie piął się w rankingach popularności w górę. Streamy (relacje na żywo), tutoriale (poradniki) czy chociażby stand-upy (krótkie występy komediowe) zachęcają młodych do obecności na TikToku.  

Dane z raportu “Digital 2022” pokazują wyraźnie, że obecność firm w social mediach jest niezwykle ważna. Znacząca część Polaków zagląda do nich każdego dnia, szukając w nich porad, inspiracji i rozrywki. Warto zatem skupić się na prowadzeniu ich w kreatywny sposób, po to, aby zachęcić potencjalnych klientów do korzystania z usług czy produktów oferowanych w danej firmie.  

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?