Czym jest viral na TikToku? 

TikTok już na stałe wszedł do życia wielu ludzi. W ostatnim czasie to właśnie w tej aplikacji możemy odnaleźć virale i śledzić trendy. Tiktokerem może być każdy. Wszystko, co trzeba zrobić, to ściągnąć aplikację i nagrać filmik. Jednak, by zostać viralem i trafić do dużego grona użytkowników aplikacji trzeba mieć dobry pomysł na ten krótki film. 

TikTok już na stałe wszedł do życia wielu ludzi. W ostatnim czasie to właśnie w tej aplikacji możemy odnaleźć virale i śledzić trendy. Tiktokerem może być każdy. Wszystko, co trzeba zrobić, to ściągnąć aplikację i nagrać filmik. Jednak, by zostać viralem i trafić do dużego grona użytkowników aplikacji trzeba mieć dobry pomysł na ten krótki film. 

Kilka słów o TikToku 

TikTok to mobilna aplikacja internetowa należąca do przedsiębiorstwa ByteDance, która zadebiutowała w 2016 roku. Jednak ogromną popularność zdobyła dopiero w roku 2020 wraz z rozpoczęciem się pandemii koronawirusa. W 2021 z aplikacji korzystał 1 mld użytkowników na całym świecie i 100 mln w Europie, a liczba ta wciąż rośnie. Według statystyk, w Polsce TikToka posiada około 1,9 mln ludzi. 

Czym jest viral? 

Viral, to z reguły dość krótki filmik, który zdobył dużą ilość wyświetleń, polubień, komentarzy i udostępnień. Krótko mówiąc, to nagranie, które zyskało ogromną popularność. Niektóre z nich mają tylko swoje “5 minut”, a inne opanowują Internet na długi czas. To, czy video zdobędzie wysoką oglądalność zależy od użytkowników, bo to właśnie oni rozpowszechniają treści, na przykład poprzez udostępnienia. Wpływ na to mają również algorytmy, które reagują na czas, jaki poświęcamy danemu filmowi i podsyłają nam na podstawie tego kolejne propozycje.  

Kiedy Tik Tok staje się viralem? 

Na TikToku miano virala najczęściej zyskuje filmik, który ma dużą oglądalność i trafił do zakładki “dla ciebie”. By video tam trafiło, trzeba mieć na nie pomysł. I to bardzo dobry. Warto kierować się aktualnie panującymi trendami, czyli jakimiś pomysłami na filmik, które w swojej wersji nagrywają inni użytkownicy. To właśnie trendy są tiktokowymi viralami. Jednymi z najpopularniejszych są układy taneczne tworzone do konkretnego dźwięku oraz tak zwane “lip sync”, czyli poruszanie ustami zgodnie z tekstem utworu muzycznego, bez faktycznego śpiewania. Innym sposobem jest stworzenie własnego kontentu, który zainteresuje innych. Osobą, której się to udało jest na przykład Khabane Lame (@khaby.lame), który demaskuje “przydatne” lifehacki i na końcu każdego klipu wykonuje charakterystyczny gest rozłożenia dłoni. Poza tym, na sławę mają dużą szansę zabawne filmiki, bo aż 75% użytkowników szuka na tej aplikacji właśnie rozrywki. Królami i królowymi TikToka są też zwierzęta domowe, którym właściciele dają głos i tworzą wypowiedzi lub pokazują zabawne i urocze rzeczy. Jednym z przykładów takich trendów były filmiki do tekstu “what’s going on inside your head”. 

Tylko śmiesznie i na wesoło? 

Otóż nic bardziej mylnego. Popularne filmiki często mają tez charakter edukacyjny, reagują na aktualne sprawy albo są wyrazem sprzeciwu. W czerwcu 2021 roku wraz z protestami i ruchem Black Lives Matter powstało pod tym samym hasztagiem wiele TikToków. Spora część użytkowników tworzy także klipy smutne lub wzruszające, dotyczące rozstań czy pomocy biednym. Głośnym tematem jest również aktualna wojna na Ukrainie. TikToki nagrywają nie tylko osoby chcące wyrazić swoje wparcie dla Ukrainy, ale także sami żołnierze z pola walki. Wiele firm wykorzystuje również tę aplikację do promocji i reklam. 

#viral 

Ciężko znaleźć odpowiedzi na pytania o największą ilość wyświetleń, polubień, czy obserwujących na TikToku, bo te dane cały czas się zmieniają. Ciągle też pojawiają się nowe trendy i konta, za którymi niełatwo nadążyć. Aktualnie, posiadaczami najpopularniejszych kont na TikToku są: 

  • Charli D’Amelio (@charlidamelio) – 140,5mln obserwujących 
  • Khabane Lame (@khaby.lame) – 137,7mln obserwujących  
  • Bella Poarch (@bellapoarch) – 89,6mln obserwujących  
  • Addison Rae (@addinsonre) – 87,6mln obserwujących 
  • Will Smith (@willsmith) – 72mln obserwujących 

Kontentów i pomysłów na filmik jest wiele, ale żeby zostać viralem, trzeba znaleźć to, co skłoni odbiorcę do polubienia, skomentowania i udostępnienia. Pod hasztagiem #viral, możemy znaleźć jedne z aktualnie popularniejszych filmików.  

Klip BRIAR CARES (@briar_cares) przedstawiający kobietę, która według autora ma 399 lat otrzymał 12 milionów polubień oraz 128,7 milionów wyświetleń. 

24,5 miliona polubień i 189 milionów wyświetleń zdobył Abram Engle (@abrameng), który tańczy ze swoim kotem w rytm muzyki. 

Kot wkładający głowę w pudełko na koncie British Promise Cats (@britishpromise.cats) zebrał 37 milionów polubień i 296,8 milionów wyświetleń.  

Z liczbą 27,8 milionów polubień oraz 275,8 milionów wyświetleń można oglądać wiewiórkę jedzącą orzechy na koncie Chipmunks of TikTok (@chipmunksoftiktok). 

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?