Jak promować sklep internetowy w social media?

Promocja sklepu internetowego to dziś spore wyzwanie. Nawet posiadanie najlepszej jakości produktów może nie wystarczyć. Umiejętne wykorzystanie mediów społecznościowych staje się istotnym kanałem komunikacji z klientami, dlatego warto wiedzieć, jak się w nich zareklamować.  

Statystyki mówią, że aż 90% polskich internautów jest aktywna w mediach, a klienci, którzy zostaną odpowiednio obsłużeni w Internecie, wydadzą 21% więcej. Nie istnieć w mediach, to jak nie istnieć wcale, dlatego aktywna obecność w nich to wręcz obowiązek niektórych firm!

Zalety promocji w sieci!  

Silna konkurencja sprawia, że należy szukać coraz to nowszych sposobów na pozyskiwanie klientów, a rosnąca popularność mediów społecznościowych przyczynia się do skutecznego promowania marki poprzez reklamy.  

Dlaczego więc warto promować swój sklep w sieci?  

  • Aby wynik działań promocyjnych był satysfakcjonujący należy dotrzeć do swojej grupy docelowej.  
  • Komentowanie, polecenia i przekazywanie dalej materiału to z pewnością zalety portali społecznościowych. Dla firmy wiąże się to z prowadzeniem autentycznej relacji ze swoimi obecnymi i przyszłymi klientami. Budowanie trwałej i wartościowej relacji procentuje uzyskaniem zaufania i lojalności.  

Jakie media wybrać?  

Facebook to obecnie największa platforma internetowa na świecie, dlatego jest tak ważnym medium przy promocji własnego sklepu internetowego. Jest tdoskonałe miejsce do prowadzenia komunikacji wizerunkowej z odbiorcami i reklamowania swoich produktów czy usług.  

Od czego należy zacząć? Praktycznie każda firma, która pragnie rozwijać się w sieci prowadzi Fanpage. Jest to zazwyczaj pierwsze miejsce, gdzie trafia potencjalny klient szukając informacji o sklepie. Najważniejsze wpisy warto promować wykupując reklamy na Facebooku!  

Facebook Ads to narzędzie służące do publikowania reklam. Dostarcza bardzo precyzyjnych opcji doboru grupy docelowej na podstawie szeregu parametrów: wiek, lokalizacja, stan cywilny, wykształcenie, zainteresowania i używana technologia.  Co więcej, daje możliwość połączenia konta Facebookowego z Instagramem! Dzięki temu, można automatycznie publikować posty na obu portalach. 

 

Instagram, choć podobny do Facebooka, bardziej skupia się na estetyce i treściach wizualnych. Jest również prostym sposobem na zdobycie nowej grupy odbiorców i skuteczne promowanie marki. Reklamy na Instagramie można publikować w formie zdjęć, reklamy wideo, reklamy karuzelowej i w formie kolekcji oraz jako Instagram Stories. Jego ogromnym plusem jest także obecność influencerów. Użytkownicy im ufają, a korzystają na tym firmy, które decydują się na współpracę z nimi.  

Jedną z funkcjonalności zarówno Facebooka, jak i Instagrama, jest opcja dodania sekcji sklepu. Można tam wrzucić produkty z własnego sklepu internetowego ze zdjęciami, opisem, ceną i odnośnikiem do witryny. Dzięki temu klienci nie tracą czasu na szukanie danego produktu w sieci i mo dokonać szybkich zakupów. Pamiętajcie, że czas to pieniądz! 

A co z twitterem? Jest równie ważny i nie można o nim zapominać! Tutaj wystarczy garstka fanów zainteresowanych sklepem internetowym. Tweety podawane dalej zyskują ogromną popularność. Konto można prowadzić na wiele sposobów. Informacje o nowych produktach, promocjach, konkursach i ofertach specjalnych z pewnością zwiększą popularność sklepu.  

Diabeł tkwi w szczegółach  

Opisy produktów pomagają klientom w identyfikacji towaru lub usługi z jaką ma do czynienia. Tekst na stronę powinien być szczegółowy, pozwolić odbiorcy ocenić, czy jest to odpowiedni wybór i zawierać informacje pomagające w podjęciu decyzji o zakupie. To słowa tworzą markę, dlatego opisy produktów to klucz do zachęcenia do zakupu. Aby było ciekawiej, można zawierać w nim ciekawostki, dowcipy i zdjęcia!   

Warto mieć świadomość, jak wiele znaczy starannie wypracowany wizerunek. Odpowiednia oprawa graficzna może w znaczny sposób wpłynąć na sukces oraz perspektywy rozwoju.  

Pamiętajcie, że niezależnie od wybranego medium, prowadzenie konta to systematyczność i zrozumienie użytkowników. Odpowiednia promocja sklepu internetowego na najpopularniejszych platformach wymaga wyczucia i znajomości zachowani mających miejsce w social mediach. Jest to dobre miejsce do kontaktu i integracji z klientami. Chcesz wypromować swój sklep? Skontaktuj się z ekspertami ShineOn i zobacz, co możemy dla Ciebie zrobić!  

  

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?