hashtag

Jak wykorzystywać hashtagi na Instagramie oraz najważniejsze zasady ich stosowania.

Hashtagi to bardzo istotne narzędzikomunikacji, które jest wykorzystywane w social media.
Czy każdy jednak wie, jak poprawnie z nich korzystać?

Wbrew pozorom nie jest to proste zadanie. Celem, który chcemy osiągnąć poprzez używanie hashtagów, jest zwiększanie zasięgów. Czasami jednak omyłkowo możemy spowodować odwrotny skutek. Dzieje się tak wtedy, gdy używamy zbyt dużo hashtagów lub gdy użyjemy tych z grupy zakazanych.  

Czym są hashtagi zakazane? Jest to grupa fraz poprzedzonych słynną #, których zastosowanie jest niezgodnie z regulaminem Instagrama, najczęściej w celu obrażenia kogoś lub nawoływania do przemocy, nienawiści etc. Są one blokowane chwilowo lub na zawsze. Najczęściej w grupie tych pierwszych znajdują się hashtagi powodujące duży spam, natomiast w tej drugiej, te wiążące się z przemocą lub pornografią. 

 

hashtag

 

Ważną zasadą jest, aby dopasować hashtagi do treści. Odmieniaj i łącz słowa tak, aby były łatwe do wyszukania. Dobrą praktyką będzie również stworzenie biblioteki 20 hashtagów, abyś za każdym razem nie zastanawiał się nad tym, jakie dodać. Niech będą one stałe dla Twoich postów, a pozostałe dopisuj w zależności od wpisu. Pamiętaj, że maksymalna ich ilość nie wynosiłą więcej niż 30.  
 

Istotnym aspektem, jest również znajomość popularnych hashtagów. Warto wpasowywać się tutaj w najnowsze trendy, dlatego sprawdź wcześniej, które są aktualnie na topie. Zwróć też szczególną uwagę na te, które związane są z Twoją marką.  Na przykład, kiedy jesteś projektantką ubrań, wrzuć #ootd, a kiedy kucharzem #foodporn. Ciekawi Cie co one dokładnie oznaczają? #ootd oznacza “outfit of the day”, natomiast #foodporn to po prostu smaczne i bardzo dobrze wyglądające danie lub produkt.

 

hashtag

Nie zapomnij także o niszowych hashtagach przez które możesz się wyróżnić, gdyż ich zastosowanie może okazać się dla Ciebie bardzo korzystne. Stwórz też koniecznie brandowy hashtag, który będzie kojarzony z Twoją marką i wykorzystywany przez Twoją społeczność. Warto również zwrócić uwagę na swoją konkurencję i ich wybory. Może dać Ci to wskazówkę, jakie hasztagi wykorzystują Twoi potencjalni odbiorcy.  
 
Używając powyższych zasad, na pewno łatwiej zgromadzisz publiczność na swoim Instagramie, gdyż  hashtagi to niezwykle istotne narzędzie, dzięki któremu skutecznie powiększysz zasięgi.

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?