Jak stworzyć atrakcyjny profil na TikToku?

TikTok to obecnie jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych na świecie. Według raportu “Digital 2022” w styczniu bieżącego roku znalazł się na szóstym miejscu (miliard internautów) pod względem ilości aktywnych użytkowników na świecie. W Polsce, aplikacja także cieszy się dużą popularnością, co potwierdza piąte miejsce w rankingu na długość spędzanego czasu (niemal 20 godzin poświęcamy na oglądanie filmików). 

TikTok to obecnie jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych na świecie. Według raportu “Digital 2022” w styczniu bieżącego roku znalazł się na szóstym miejscu (miliard internautów) pod względem ilości aktywnych użytkowników na świecie. W Polsce, aplikacja także cieszy się dużą popularnością, co potwierdza piąte miejsce w rankingu na długość spędzanego czasu (niemal 20 godzin poświęcamy na oglądanie filmików). 

Jak się okazuje, ten portal to idealne miejsce do wykreowania swojego osobistego wizerunku. Jak go stworzyć? O tym przeczytasz poniżej w naszym artykule. 

Trendy na TikToku

Przede wszystkim, hasłem kluczowym jaki funkcjonuje na TikToku jest…trend. Jest to jedna z głównych atrakcji na portalu, która pozwala na wyróżnienie się własnego profilu na tle innych.  

Na czym polega? Są to filmy które zawierają m.in. utwory muzyczne, hasztagi, filtry, czy nawet układy choreograficzne. Do trendów należą także duety, gdzie dwie osoby na podzielonym ekranie wykonują różne czynności. Przykładem jest wykonywanie utworu muzycznego, gdzie zwykły użytkownik może wspólnie zaśpiewać ze znaną gwiazdą muzyczną. Dużą popularnością cieszą się także tzw. Lip Sync, gdzie podstawiamy głos jednemu z bohaterów filmowych bądź muzycznych i na odwrót. 

Każdy specyficzny pomysł może pozwolić na stworzenie ciekawego profilu, a to może przyczynić się do zwiększenia liczby obserwujących.  

Biznes na TikToku 

Warto zaznaczyć, iż obecnie TikTok jest także idealnym miejscem do tworzenia zawartości profilu firmowego. Coraz więcej poważnych firm na świecie tworzy konto na wcześniej wymienionym portalu, aby zaznaczyć swoją obecność na rynku i przede wszystkim walczyć o klienta.  

Aby konto biznesowe mogło liczyć na szybki rozwój, należy regularnie publikować filmy (2-5 razy dziennie), które są związane z firmą. Dzięki temu nowe materiały będą częściej trafiały na stronę główną osób obserwujących oraz użytkowników, którzy danej strony “jeszcze” nie obserwują.  

Ważna jest integracja prowadzących konto biznesowe ze swoimi klientami. Aby podtrzymywać zaangażowanie, twórcy konta powinni regularnie odpowiadać na pytania i komentarze użytkowników, a także nie lekceważyć skarg i niepochlebnych opinii. W ten sposób dana firma buduje korzystny wizerunek w Internecie, nie lekceważąc swoich klientów.  

Aby pozostać w świadomości obserwujących, firma powinna wykorzystywać wyżej wymienione trendy na TikToku. Oczywiście, jeśli nie są one sprzeczne z jej wizerunkiem.  

Powszechnie uznaje się, że na TikToku przebywają głównie młodzi ludzie, którzy chcą “wybić się” na tle rówieśników. Z jednej strony, nie można odmówić, iż portal, który pierwotnie służył do wykonywania utworów muzycznych, stał się skupiskiem zwariowanych, czasem niemądrych filmików. Z drugiej strony serwis jest także źródłem kreatywnego myślenia i tworzenia ciekawych, a zarazem pouczających materiałów.   

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?