Jak zbadać trendy w Internecie? 

Korzystanie z narzędzia, jakim jest Google Trends, sprzyja rozwojowi działalności marketingowej. Właściciele agencji, a także prywatni użytkownicy mogą dzięki temu serwisowi uzyskać dostęp do danych z zakresu interesujących ich tematów. Rzetelne statystyki pomogą wdrożyć strategie dopasowane do aktualnych gustów i preferencji swoich odbiorców. 

Korzystanie z narzędzia, jakim jest Google Trends, sprzyja rozwojowi działalności marketingowej. Właściciele agencji, a także prywatni użytkownicy mogą dzięki temu serwisowi uzyskać dostęp do danych z zakresu interesujących ich tematów. Rzetelne statystyki pomogą wdrożyć strategie dopasowane do aktualnych gustów i preferencji swoich odbiorców. 

Współczesność charakteryzuje się szybką zmiennością trendów. To, co było popularne jeszcze rok temu, dziś może być już zapomniane przez użytkowników Internetu. Niezwykle ważne jest więc to, by na bieżąco śledzić wszystko, co zdaniem dużej grupy internautów jest warte uwagi. Systematyczne zapoznawanie się z takimi danymi jest szczególnie ważne w kontekście pracy marketingowców. Dzięki posiadaniu takich informacji są oni w stanie opracować odpowiednie działania, przygotować dopasowaną strategię czy przeprowadzić kampanię marketingową w oparciu o tematy, na które jest rzeczywisty popyt ze strony odbiorców.  

Narzędziem pomocnym w zbieraniu danych ukazujących trendy jest Google Trends. Dzięki niemu każdy użytkownik Internetu jest w stanie pozyskać rzetelne informacje na tematy, które go w sposób szczególny interesują. Ten serwis Google powstał w 2006 roku i do dzisiaj cieszy się niesłabnącą popularnością wśród różnych grup społecznych.  

Jakie dane zobaczymy w Google Trends? 

Program ten posiada bardzo przejrzysty interfejs. Każdy z internautów bez wcześniejszego szkolenia jest w stanie samodzielnie zorientować się, w jaki sposób on działa.  

Jego strona główna pozwala na zapoznanie się z tematami, które znajdują się obecnie na czołowych miejscach wskaźnika popularności. Na tej stronie zobaczyć można również hasła z poprzednich lat, które także cieszyły się największym zainteresowaniem wśród internautów.  

Analizując dane zawarte w tym serwisie, warto zauważyć, w jaki sposób są one przedstawiane. A tych sposobów jest kilka. Są nimi między innymi tabelki, wykresy czy mapy. Taki obrazowy sposób zapoznawania się ze statystykami jest niezwykłym ułatwieniem dla osób z nich korzystających.  

Wpisane przez użytkowników słowa kluczowe obrazują sytuację związaną z wpisanym tematem zarówno w Polsce, jak i na całym świecie. To znakomita opcja, ponieważ dzięki niej można w darmowy sposób uzyskać rzetelne statystyki, a także porównywać je między sobą.  

Google Trends w kontekście SEO 

Serwis idealnie sprawdza się w kontekście real time marketingu (strategii marketingowej opartej na odwoływaniu się w kampaniach do bieżących tematów) i prowadzenia działalności w social mediach.  

Jest także doskonałym programem do wykorzystania w strategii SEO. Dzięki niemu każdy z użytkowników ma możliwość uproszczonej analizy słów kluczowych. Może porównywać je ze sobą, a także dowiedzieć się, co ich interesowało w konkretnym przedziale czasowym. Umożliwia ponadto zapoznanie się z tematem związanym z sezonowością. To niezwykłe ułatwienie dla osób, które prowadzą swój sklep internetowy bądź oferują sezonowe produkty lub usługi.  

To bezpłatne i proste w obsłudze narzędzie daje jasny pogląd na tematy, którymi w danym momencie najbardziej interesują się internetowa społeczność. Warto z niego korzystać regularnie, ponieważ dzięki temu osoby związane np. z marketingiem będą miały świadomość tego, jakie treści w największym stopniu oddziałują na ich odbiorców.  

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?