O czym warto pamiętać prowadząc profil na LinkedIn? 

Profesjonaliści z różnych branż coraz częściej wykorzystują serwis LinkedIn do komunikacji z innymi ekspertami, a także z klientami. Dzięki niemu są w stanie zapoznać się z aktualnymi ofertami na rynku, porównać je i wybrać tę, która najbardziej im odpowiada.

Profesjonaliści z różnych branż coraz częściej wykorzystują serwis LinkedIn do komunikacji z innymi ekspertami, a także z klientami. Dzięki niemu są w stanie zapoznać się z aktualnymi ofertami na rynku, porównać je i wybrać tę, która najbardziej im odpowiada.  

LinkedIn to serwis społecznościowy z 2002 roku. To platforma, dzięki której profesjonaliści z różnych branż mogą nawiązać ze sobą kontakt, a także wymienić się doświadczeniem. Oprócz możliwości wyszukania ekspertów można również zapoznać się tam z najnowszymi ofertami pracy i stażów, które są szczególnie ważne dla młodych ludzi, ale nie tylko. Osoby w każdym wieku i z różnym wykształceniem mogą znaleźć na LinkedIn propozycję pracy, która będzie im odpowiadała.  

Serwis ten różni się nieco od pozostałych platform społecznościowych. Z całą pewnością tematy, wokół których oscyluje w nim komunikacja, są odmienne od tych prowadzonych na Facebooku czy Instagramie. Warto zatem przyjrzeć się jej bliżej i zobaczyć, w jaki sposób jest tworzona. 

Cechą charakterystyczną prowadzenia profilu na LinkedIn jest to, żeby wykorzystywać infografiki. To dzięki nim można zaciekawić obserwujących, a także przekazać dawkę rzetelnej wiedzy w przystępny sposób. Za ich pomocą odbiorcy są w stanie w efektywniejszy sposób zapoznać się z konkretnymi danymi.  

Kolejną interesującą kwestią w kontekście tworzenia komunikacji jest prognozowanie treści. W ten sposób autor konkretnego profilu jest w stanie zainteresować użytkownika, a także sprowokować go do zaangażowania i wszczęcia dyskusji na dany temat. O czym należy pamiętać, prognozując treści? Trzeba wiedzieć, że kluczową sprawą w tym zakresie jest jak najlepsze zapoznanie się z tematem, o którym chce się rozmawiać. Jeśli zostanie on dogłębnie poznany, można wówczas mieć nadzieję na zwiększenie aktywności.  

Bardzo ważne jest również to, aby feed profilu wzbogacany był regularnie przez udostępnianie różnego rodzaju prezentacji i filmów. Współcześnie wszelkiego rodzaju media społecznościowe obfitują w materiały video. Jest to jedna z najlepszych, o ile nie najlepsza, forma komunikacji w tych środkach przekazu. Warto w tym kontekście wspomnieć o SlideShare, której właścicielem jest LinkedIn. Dzięki temu narzędziu możliwe jest stworzenie własnego pokazu slajdów, a także zapoznanie się ze sposobami na profesjonalne tworzenie różnego rodzaju kursów.

Niezwykle istotną kwestią jest także pisanie artykułów. To dzięki zamieszczaniu oryginalnych treści na profilu właściciel jest w stanie zostać zauważony jako ekspert w swojej dziedzinie. Taka forma komunikacji jest szczególnie ważna dla osób, które biorą udział w szkoleniach, uczestniczą w różnego rodzaju wykładach, prelekcjach, warsztatach, a także sami występują przed szerokim gronem ludzi, dzieląc się swoją wiedzą. To wszystko warto zapisywać i dzielić się z pozostałymi w formie ciekawych artykułów.  

 Kluczowe jest również to, aby na profilu LinkedIn pojawiały się treści, które w danym czasie cieszą się największą popularnością wśród odbiorców. Zgodnie z platformą Buzzsumo, która zajmuje się odkrywaniem najlepszych możliwości zaangażowania, wiadomo, iż trendy w branży to tematy, które najbardziej interesują użytkowników. Warto wykorzystać tę wiedzę i często udostępniać na przykład teksty z czasopism branżowych. To działanie z całą pewnością przyczyni się do wzrostu zainteresowania konkretnym profilem. 

Przyznawanie się do błędów to kolejna niebagatelna zasada prowadzenia LinkedIna. Wielu ludzi, czy to w życiu prywatnym, czy zawodowym ceni sobie takie wyznania. W kontekście publikacji tego rodzaju treści warto wiedzieć, iż nie należy skupiać całej wypowiedzi na popełnionych błędach. Sztuką jest przedstawić ją w taki sposób, aby rzeczywiście ukazać błąd z przeszłości, ale zaakcentować to, iż dzięki niemu jest się teraz mądrzejszym i bardziej świadomym. Korzystne jest również wytłumaczenie, dlaczego podjęto wcześniej taką, a nie inną decyzję.  

Prowadząc profil na LinkedIn warto stosować się do wyżej wymienionych zasad. Dzięki nim profil zyska na autentyczności, a także wpisze się w formę prowadzenia w nim komunikacji. Te proste podpowiedzi polepszą wizerunek konkretnego specjalisty, a także zbudują wizerunek eksperta w oczach pozostałych użytkowników.  

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?