Profesjonaliści z różnych branż coraz częściej wykorzystują serwis LinkedIn do komunikacji z innymi ekspertami, a także z klientami. Dzięki niemu są w stanie zapoznać się z aktualnymi ofertami na rynku, porównać je i wybrać tę, która najbardziej im odpowiada.
![](https://shineonagency.pl/wp-content/uploads/2023/02/szczesliwy-freelancer-z-tabletem-i-laptopem-w-kawiarni-1024x683.jpg)
LinkedIn to serwis społecznościowy z 2002 roku. To platforma, dzięki której profesjonaliści z różnych branż mogą nawiązać ze sobą kontakt, a także wymienić się doświadczeniem. Oprócz możliwości wyszukania ekspertów można również zapoznać się tam z najnowszymi ofertami pracy i stażów, które są szczególnie ważne dla młodych ludzi, ale nie tylko. Osoby w każdym wieku i z różnym wykształceniem mogą znaleźć na LinkedIn propozycję pracy, która będzie im odpowiadała.
Serwis ten różni się nieco od pozostałych platform społecznościowych. Z całą pewnością tematy, wokół których oscyluje w nim komunikacja, są odmienne od tych prowadzonych na Facebooku czy Instagramie. Warto zatem przyjrzeć się jej bliżej i zobaczyć, w jaki sposób jest tworzona.
Cechą charakterystyczną prowadzenia profilu na LinkedIn jest to, żeby wykorzystywać infografiki. To dzięki nim można zaciekawić obserwujących, a także przekazać dawkę rzetelnej wiedzy w przystępny sposób. Za ich pomocą odbiorcy są w stanie w efektywniejszy sposób zapoznać się z konkretnymi danymi.
![](https://shineonagency.pl/wp-content/uploads/2023/02/business-g25b00de52_1920-3-1024x683.jpg)
Kolejną interesującą kwestią w kontekście tworzenia komunikacji jest prognozowanie treści. W ten sposób autor konkretnego profilu jest w stanie zainteresować użytkownika, a także sprowokować go do zaangażowania i wszczęcia dyskusji na dany temat. O czym należy pamiętać, prognozując treści? Trzeba wiedzieć, że kluczową sprawą w tym zakresie jest jak najlepsze zapoznanie się z tematem, o którym chce się rozmawiać. Jeśli zostanie on dogłębnie poznany, można wówczas mieć nadzieję na zwiększenie aktywności.
![](https://shineonagency.pl/wp-content/uploads/2023/02/technology-g06cff8160_1920-1024x683.jpg)
Bardzo ważne jest również to, aby feed profilu wzbogacany był regularnie przez udostępnianie różnego rodzaju prezentacji i filmów. Współcześnie wszelkiego rodzaju media społecznościowe obfitują w materiały video. Jest to jedna z najlepszych, o ile nie najlepsza, forma komunikacji w tych środkach przekazu. Warto w tym kontekście wspomnieć o SlideShare, której właścicielem jest LinkedIn. Dzięki temu narzędziu możliwe jest stworzenie własnego pokazu slajdów, a także zapoznanie się ze sposobami na profesjonalne tworzenie różnego rodzaju kursów.
![](https://shineonagency.pl/wp-content/uploads/2023/02/student-g04e3cbc84_1920-1-1024x683.jpg)
Niezwykle istotną kwestią jest także pisanie artykułów. To dzięki zamieszczaniu oryginalnych treści na profilu właściciel jest w stanie zostać zauważony jako ekspert w swojej dziedzinie. Taka forma komunikacji jest szczególnie ważna dla osób, które biorą udział w szkoleniach, uczestniczą w różnego rodzaju wykładach, prelekcjach, warsztatach, a także sami występują przed szerokim gronem ludzi, dzieląc się swoją wiedzą. To wszystko warto zapisywać i dzielić się z pozostałymi w formie ciekawych artykułów.
![](https://shineonagency.pl/wp-content/uploads/2023/02/wordpress-g764731d38_1920-2-1024x683.jpg)
Kluczowe jest również to, aby na profilu LinkedIn pojawiały się treści, które w danym czasie cieszą się największą popularnością wśród odbiorców. Zgodnie z platformą Buzzsumo, która zajmuje się odkrywaniem najlepszych możliwości zaangażowania, wiadomo, iż trendy w branży to tematy, które najbardziej interesują użytkowników. Warto wykorzystać tę wiedzę i często udostępniać na przykład teksty z czasopism branżowych. To działanie z całą pewnością przyczyni się do wzrostu zainteresowania konkretnym profilem.
![](https://shineonagency.pl/wp-content/uploads/2023/02/laptop-g43f7096f9_1920-1024x683.jpg)
Przyznawanie się do błędów to kolejna niebagatelna zasada prowadzenia LinkedIna. Wielu ludzi, czy to w życiu prywatnym, czy zawodowym ceni sobie takie wyznania. W kontekście publikacji tego rodzaju treści warto wiedzieć, iż nie należy skupiać całej wypowiedzi na popełnionych błędach. Sztuką jest przedstawić ją w taki sposób, aby rzeczywiście ukazać błąd z przeszłości, ale zaakcentować to, iż dzięki niemu jest się teraz mądrzejszym i bardziej świadomym. Korzystne jest również wytłumaczenie, dlaczego podjęto wcześniej taką, a nie inną decyzję.
![](https://shineonagency.pl/wp-content/uploads/2023/02/people-gace6bb975_1920-1-1024x683.jpg)
Prowadząc profil na LinkedIn warto stosować się do wyżej wymienionych zasad. Dzięki nim profil zyska na autentyczności, a także wpisze się w formę prowadzenia w nim komunikacji. Te proste podpowiedzi polepszą wizerunek konkretnego specjalisty, a także zbudują wizerunek eksperta w oczach pozostałych użytkowników.