facebook baner

Konkurs na Facebook’u – jak zrobić to dobrze?

Prowadząc firmowego Facebook’a zależy nam na zaangażowaniu odbiorców i zwiększeniu zasięgu. Regularnie i aktywnie odwiedzany fanpage przenosi się na lepsze wyniki sprzedażowe. Jednym ze sposobów na przykucie uwagi naszych klientów i dotarcie do nowych jest stworzenie konkursu na Facebook’u. Poniżej zestawiliśmy kilka wskazówek jak go zaplanować. social media

  • Cel  

Najważniejszym krokiem jest określenie celu marketingowe konkursu. Jakie efekty chcemy osiągnąć? Jakie korzyści dla firmy ma on przynieść? Przykładowymi celami konkursów może być zwiększenie rozpoznawalności marki, wypromowanie nowego produktu, czy zapisanie się do newslettera. 

  • Grupa odbiorców 

Dobrze przygotowany konkurs musi być dopasowany do grupy odbiorców, która jest najbardziej aktywna na naszym profilu.  Przy analizowaniu użytkowników należy wziąć pod uwagę wiek czy płeć, w ten sposób jesteśmy w stanie dostosować konkurs tak, aby jak najlepiej zaangażował użytkowników.  

  • Regulamin

Każdy konkurs na Facebook’u musi mieć swój regulamin, do którego uczestnicy mają łatwy dostęp. Najważniejsze informacje jakie powinien zawierać taki zbiór zasad to:  

  • Czas trwania 
  • Informacje na temat organizatora 
  • Jasno określoną nagrodę 
  • Datę ogłoszenia wyników 

Oprócz tego, przygotowany przez nas konkurs musi być zgodny z regulaminem Facebook’a. Niezgodne z ich zasadami jest przeprowadzanie losowań, czy zamieszczanie: “Polub nasz profil!”, “Oznacz znajomego.” itp. jako warunku wzięcia udziału. Oficjalny regulamin Facebook’a znajduje się tutaj: https://bit.ly/3paYQD9 

  • Kryteria

Zasady konkursu powinny być przejrzyste i zrozumiałe dla wszystkich uczestników.  Jeśli zadania będą zbyt skomplikowane, może to zniechęcić odbiorców do wzięcia udziału. Dlatego najlepiej ograniczyć się do jednego, dwóch wymagań, które przyniosą nam określony cel marketingowy.  

  • Nagroda

Aby przyciągnąć, jak największą ilość osób zainteresowanych, nagroda powinna być atrakcyjna dla naszej grupy odbiorców. Mogą to być na przykład produkty firmy, usługi czy vouchery. W regulaminie, jak i opisie konkursu należy zaznaczyć, ile osób wygrywa i jakie nagrody otrzymają.  

  • Wyniki

Z ogłoszeniem wyników nie powinno czekać się za długo, najlepiej jest toż zrobić do 48h po zakończeniu konkursu. Informacje o zwycięzcy można opublikować pod postem konkursowym, tak aby wszyscy zainteresowani sprawnie się o nich dowiedzieli. 

facebook baner

Konkurs przeprowadzony, czas na przeanalizowanie jego efektywności. Tutaj warto zastanowić się czy cel marketingowym, które został określony na samym początku został spełniony? Czy grupa odbiorców, do której targetowaliśmy konkurs, aktywnie wzięła w nim udział? Uzyskane wnioski należy wziąć pod uwagę przy tworzeniu kolejnego takiego wydarzenia w mediach społecznościowych.  

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?