grupa pracujących ludzi

4 aplikacje, które powinien znać marketer

Pracując w agencji social media obsługujemy wielu klientów w jednym czasie. Od budowania strategii marki, tworzenia treści na media społecznościowe, po analizowanie i raportowanie efektywności opublikowanego contentu. Dlatego w dzisiejszym wpisie przedstawimy aplikacje, które pomogą uporządkować i usprawnić pracę marketera.  

 

kobieta przeglądająca internet

 

  1. Trello – jest to internetowa i mobilna aplikacja do tworzenia list, tablic pozwalających na zarządzanie projektami i organizowanie zadań w zespole. Narzędzie to jest integrowane z innymi oprogramowaniami np. Slack, Dropbox, czy Google Drive. Z Trello korzystają m.in. EBay, Google i Squarespace.  

 

  1. Asana – to aplikacja internetowa i mobilna pomagająca zespołom w organizowaniu, zarządzaniu i śledzeniu pracy. Daje możliwość tworzenia tablic, dzięki którym monitorowanie postępów w projektach staje się łatwiejsze. Funkcja “oś czasu” pozwala na zaplanowanie przyszłych zadań, a “obciążenie pracą” ułatwia wgląd w to jak dużo pracy mają członkowie zespołu. Asana łączy się z innymi narzędziami, takimi jak: Microsoft Teams, Adobe Creative Cloud, Slack, czy produkty Google’a. Z aplikacji tej korzystają m.in. Spotify, Uber i Paypal. 

 

  1. Later – narzędzie usprawniające obsługę Instagram’a, Facebook’a, Twitter’a, Tiktok’a i Pinterest’a. Platforma pomaga w planowaniu i publikowaniu treści, posiada funkcję Linkin.bio, która pozwala na dodanie linków do zdjęć publikowanych na Instagramie. Natomiast User-Generated Content zbiera wszystkie informacje (hashtagi, posty, w których został oznaczony konkretny profil, inspiracje związane z tematyką profilu, dostęp do Unsplash Photo Library) przydatne do budowania profilu marki na Instagram’ie. Z Later korzystają takie marki jak: Patagonia, USA Today, Mr. Porter i wiele innych.  

 

  1. Buffer – to aplikacja do zarządzania kontami w mediach społecznościowych, umożliwia planowanie postów na Facebook’u, Instagram’ie, Twiterze, Pinterest i LinkedIn. Buffer pozwala na zarządzanie komentarzami publikowanymi pod postami, posiada możliwość szybkich odpowiedzi, automatycznie tworzy także folder z komentarzami, które czekają na interakcję. Narzędzie to umożliwia także wgląd w statystki publikowanego contentu, jak i tworzenie raportów. Z aplikacji korzystają takie firmy jak: Microsoft, Business Insider, Spotify i inne.  

Wymienione wyżej narzędzia pomogą nam nie tylko lepiej zorganizować pracę i komunikację zespołu, ale także systematyczne prowadzenie Facebook’a, czy tworzenie reklam na Instagram’ie. Dzięki temu łatwiej będzie nam zapanować nad codziennymi zadaniami marketingowymi.  

 

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?