17
Maj2021

3 błędy popełniane przez marki w mediach społecznościowych

Prowadzenie marki wiąże się z dobrze przygotowaną komunikacją w mediach społecznościowych. Obecnie reklama na Facebook’u bez konkretnych wytycznych, które pozwolą trafić jej do odpowiednich osób, nie przyniesie oczekiwanych wyników. Jednak...
Prowadzenie marki wiąże się z dobrze przygotowaną komunikacją w mediach społecznościowych. Obecnie reklama na Facebook’u bez konkretnych wytycznych, które pozwolą trafić jej do odpowiednich osób, nie przyniesie oczekiwanych wyników. Jednak nadal dużo osób prowadzących własny biznes zapomina o podstawowych elementach budowania wizerunku marki.  
  1. Brak określonego celu 
Na co dzień w mediach społecznościowych mamy do czynienia z dużą ilością reklam, odbiorcy nie mają czasu na przeglądnie każdej z ofert. Najczęściej wybierają te, które dobrze znają, albo w jakiś sposób się wyróżniają. Jak zatem przykuć uwagę naszych potencjalnych klientów? Wyznaczając cel danej marki, może to być idea, motto jakim kieruje się firma. Komunikacja zbudowana wokół określonego celu pozwoli na utożsamienie się odbiorców z marką. Ważna w tym przypadku jest także autentyczność, która skraca dystans pomiędzy klientem, a firmą. Można ją budować na przykład przedstawiając pracowników, czy biorąc udział w akcjach społecznych. Jednak decydując się na któreś z tych działań należy pamiętać o profilu naszej branży i o społecznej odpowiedzialności biznesu. Nie zawsze “luźna” komunikacja z klientem będzie działała na korzyść marce.  2. Skupianie uwagi tylko na produkcie  Media społecznościowe powstały głównie dla umożliwienia komunikacji pomiędzy ludźmi. Może się ona odbywać za pomocą słów, grafik, wideo, ale najważniejszy jest dialog.  Budując wizerunek marki nie powinniśmy się skupić tylko na produktach jakie oferujemy, ale przede wszystkim na osobach, którym je przedstawiamy. Obsługując Instagram’a, czy inne media społecznościowe najpierw określajmy grupę docelową. Wyznaczmy jakie problemy tej grupy mogą rozwiązać nasze produkty, jakimi wartościami kierują się te osoby i na tej podstawie twórzmy content    3.Brak strategii marki  Strategia marki jest to plan, który pozwala na spójne tworzenie działań marketingowych. Na jego podstawie wiemy, co publikować, do kogo i w jaki sposób. W podstawowej strategii marki warto mieć:    
  • Krótką charakterystykę produktów / usług jakie oferujmy, co nas wyróżnia na tle konkurencji, 
  • Cel, jaki chcemy osiągnąć w określonym czasie i jak można go zmierzyć, 
  • Scharakteryzowaną grupę docelową, czyli osoby, które potencjalnie mogą być zainteresowane naszymi produktami, 
  • Język komunikacji dopasowany do odbiorcy, 
  • Oprawę graficzną, czyli kolory marki, logo, grafiki, itp., 
  • Budżet, jaki można wykorzystać w określonych działaniach marketingowych. 
W zależności od branży zakres strategii marki może się różnić, wyżej przestawione punkty są podstawowe i pozwolą one na budowanie identyfikacji wizualnej działalności.  Jeśli zależy Ci na spójnym wizerunku marki i pozyskiwaniu nowych klientów, skontaktuj się z naszymi ekspertami Shine On!