06
Maj2021

Zasięg, czy zaangażowanie – co przyniesie większe korzyści?

Działania marketingowe w mediach społecznościowych to obecnie konieczność do prowadzenia i rozwijania swojej działalności. Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że konta z dużą liczbą “polubień” to te, które przynoszą najwięcej korzyści dla marki. Ale czy dotarcie do...
Działania marketingowe w mediach społecznościowych to obecnie konieczność do prowadzenia i rozwijania swojej działalności. Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że konta z dużą liczbą “polubień to te, które przynoszą najwięcej korzyści dla marki. Ale czy dotarcie do szerokiego grona odbiorców, albo zebranie sporej ilości komentarzy przekłada się na realny zysk z prowadzonych działań marketingowych?  Zasięgiem można określić liczbę odbiorców konkretnej treści. Reklamy na Instagramieczy innych mediach społecznościowych nastawione na zasięg głównie mają na celu zwiększenie rozpoznawalności marki. Aktywność użytkowników pod takimi postami może być mniejsza, ale nie jest to równoznaczne z zignorowaniem przez nich reklamy.   Zaangażowaniem jest każda akcja, jaką wykonał odbiorca w stosunku do opublikowanej przez nas treści, np. polubienia, komentarze, udostępnienia. W teorii reklamy pobudzające użytkowników do aktywności powinny być korzystniejsze dla marki, ponieważ ich efekty łatwo zmierzyć. Jednak przy nadmiarze informacji w mediach społecznościowych odbiorcy mogą polubić dany post, ale nie zapamiętać profilu, który go opublikował. Aby tego uniknąć warto prowadzić nasze media społecznościowe w sposób unikalny i wyróżniający się wśród konkurencji, tak by zapadały w pamięć - kilka rad przedstawiliśmy w wpisie Kreatywne pomysły na prowadzenie konta na Instagramie”Dodatkowo, wyniki reklam na zaangażowanie mogą nie być satysfakcjonując w przypadku profili z mniejszą grupą odbiorców.   Prowadząc fanpage, czy inny profil społecznościowy przekazujemy odbiorcy konkretną wartością, czyli wszystko to co pomaga nam w dalszej kolejności osiągnąć postawiony sobie cel, np. zwiększyć rozpoznawalność marki, czy sprzedaż produktu.    Aktywność użytkowników nie oznacza realnego zainteresowania kupnem produktu, czy skorzystaniem z usługi. W przypadku reklamy na Facebooku kierowanej do konkretnej grupy odbiorców lepiej sprawdzi się ta nastawiona na zaangażowanie. Jednak najczęściej to kampanie zasięgowe przynoszą wyższe zyski. Wynika to z regularnego kontaktu z reklamą co pozwala utrwalić  wizerunek marki w odbiorcach, co z kolei wpływa na ich decyzje zakupowe. Podczas tworzenia reklamy warto zastanowić się jaki będzie cel tworzonego materiału i na tej podstawie określić rodzaj kampanii reklamowej.