social media

Jak budować społeczność wokół naszej marki?

Budowanie społeczności wokół marki to najskuteczniejszy sposób na zyskanie stałych klientów. Jednak stworzenie grupy odbiorców, którzy chętnie angażują się w treści, jakie publikujemy, wymaga systematycznej pracy. Warto poświęcić czas na stworzenie kontaktu z klientem, ponieważ wszystkie te działania mogą przyczynić się do stworzenia oferty, która będzie odpowiadać na potrzeby rynku, a co za tym idzie pozytywnie wpłynie na stopień sprzedaży.  

ludzie, społeczność, society

 

Na samym powinniśmy określić naszą grupę docelową. Kim są nasi klienci? Więcej jest kobiet czy mężczyzn? W jakim wiekuNa podstawie tych informacje budujemy komunikację z naszymi potencjalnymi klientami. Dane te można znaleźć w statystykach dostępnych na Facebook’u czy Instagram’ie 

Najpopularniejszym sposobem na budowanie społeczności jest wykorzystanie grup na Facebook’uDają nam one możliwość dotarcia do dużej liczby osób, dodatkowo taką grupę można połączyć z prowadzonym fanpagem. O tym, jak stworzyć grupę na Facebook’u pisaliśmy w artykule “Jak pozyskać więcej klientów, dzięki grupie na Facebook’u?” Facebook najlepiej działa we współpracy z Instagram’em, który daje możliwość wizualnie atrakcyjnego przedstawienia oferty.  

LinkedIn to serwis bardzo chętnie wykorzystywany przez specjalistów branży do budowania społeczności. Profesjonaliści dzielą się tam wiedzą, ciekawostkami, doświadczeniem z pracy. LinkedIn charakteryzuje się bardziej oficjalną formą komunikacji, dlatego sprawdzi się on do publikacji treści firmowych, związanych z konkretną branżą.  

paper, office, desk

 

  1. Przy budowaniu społeczności warto zadać sobie pytanie: jaki cel będzie jej przewodził? Może to być dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z konkretnego tematu. Marki związane z aktywnym trybem życia za cel społeczności mogą ustalić sobie angażowanie osób do akcji, na przykład wspólnego biegania. Takim celem może także być wzbudzanie w uczestnikach emocji, humorystyczne grafiki związane z działalnością marki.  
  2. Warto trochę dłużej pomyśleć nad nazwą społeczności, ponieważ chwytliwa pozwoli na wyróżnienie się osobom, które aktywnie uczestniczą w społecznościowym życiu marki.  
  3. Nic tak nie interesuje odbiorców jak to, jak wyglądają kulisy powstawania zakupionego przez nich produktu. Fragmenty z życia marki pozwolą na zbudowanie większego zaufania, daje też możliwość zobaczenia kto stoi za firmą. 
  4. Jak już wspominaliśmy ważna jest systematyczna praca. W tym przypadku pomocna jest rutyna w postaci powtarzających się cykli tematycznychDla przykładu: agencja social media może we wtorki publikować treści dotyczące Instagramaw czwartki ciekawostki ze świata marketingu, a w piątku sesję pytań i odpowiedzi. 
  5. Nawiązywanie dyskusji na temat związany z branżą marki nie tylko pobudzi uczestników do aktywności, ale także da informację zwrotną od klientów na co jest zapotrzebowanie, a jakie produkty są bardziej ryzykowne.  

 

Dzięki tym kilku wymienionym punktom budowanie społeczności marki w mediach społecznościowych będzie skuteczniejsze. Natomiast jeśli wolisz te działania przekazać w ręce ekspertówaby to oni skutecznie wypromowali  społeczność wokół twojej marki, to  skontaktuj się z nami.  

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?