Które social media są najlepsze dla promocji Twojej firmy? 

Idealna platforma social media, która sprawdzi się w każdym biznesie, niestety nie istnieje. Każdy kanał społecznościowy jest dla kogoś innego i o czym innym. Inne treści królują na LinkedInie, a inne na Pintereście. Czego innego ludzie szukają wchodząc na Facebooka, a czegoś zupełnie innego na Instagramie. W końcu – każda z tych platform ma inne grono użytkowników.

Idealna platforma social media, która sprawdzi się w każdym biznesie, niestety nie istnieje. Każdy kanał społecznościowy jest dla kogoś innego i o czym innym. Inne treści królują na LinkedInie, a inne na Pintereście. Czego innego ludzie szukają wchodząc na Facebooka, a czegoś zupełnie innego na Instagramie. W końcu – każda z tych platform ma inne grono użytkowników. 

Warto zadać pytania: dla kogo, co i kiedy publikować. Od tego bowiem zależy cała reszta. Każde z mediów społecznościowych jest inne, ma swoją specyfikę działania, swoje wady i zalety. Użytkownicy oczekują określonych treści na każdym z kanałów. 

Facebook 

Serwis społecznościowy, w ramach którego zarejestrowani użytkownicy mogą tworzyć sieci i grupy, dzielić się wiadomościami i zdjęciami oraz korzystać z aplikacji. Mówi się, że jak nie jesteś na Fejsie, to nie istniejesz. Tyczy się to zarówno ludzi, jak i marek. I o ile coś w tym jest, bo już niemal co trzeci Polak ma konto na Facebooku, o tyle ciężko jest się wybić wśród tylu kont. Algorytmy Facebooka ciągle obniżają zasięgi i dotarcie do Twojej grupy docelowej bez płatnych kampanii jest coraz trudniejsze. 

Instagram 

Najszybciej rozwijający się kanał społecznościowy. Instagram to przede wszystkim zdjęcia, a więc doskonałe medium promocji produktów i usług atrakcyjnych wizualnie. Pomocne w wyszukiwaniu jest oznaczanie zdjęć tzn. tagowanie hasztagami #. Oprócz obserwowania innych użytkowników, można robić to samo z hasztagami. Świetnie sprawdzą się tu marki modowe i kosmetyczne, ale też jedzenie, wyposażenie wnętrz i lifestyle. Tu rządzą influencerzy pokazujący jak żyć, co jeść i co kupować, więc jeśli chcesz promować swoją markę przez influencerów, to Instagram jest dla Ciebie. 

Pinterest 

Wirtualna tablica pomysłów. Dominują tutaj pionowe grafiki o tematyce kobiecej. Aż 80% użytkowników to panie szukające pomysłów na urządzenie domu, modowych, urodowych tipów, wakacji. Na Pintereście świetnie wyglądają też infografiki i projekty graficzne. Na tym portalu nie ma czegoś takiego jak “żywotność postów”, bo Twoje piny są aktywne cały czas. Użytkownicy nie tylko udostępniają nowe, ale też przepinają z tablicy na tablicę już opublikowane. Dlatego zaplanowanie aktywności w tym portalu to must-have. Ilość tablic i ich zawartość nie może być przypadkowa, ponieważ Pinnerzy mogą obserwować nie tylko Twój cały profil, ale też pojedyncze tablice. Jeśli po czasie stwierdzisz, że jedna z tablic nie była dobrym pomysłem i ją usuniesz, to może się okazać, że stracisz wielu obserwatorów Twojego contentu. 

Youtube

Serwis, który umożliwia bezpłatne umieszczanie, odtwarzanie strumieniowe, ocenianie i komentowanie filmów. Profile zarejestrowanych użytkowników określane są jako “kanały“, a sami twórcy “youtuberami“. 

Co lubimy oglądać na YouTubie? Bo to, że lubimy, jest oczywiste. Żadna sieć kablowa nie osiąga takich wyników jak YouTube z 1 miliardem godzin wyświetlonych filmów dziennie! 

Najczęściej są to klipy muzyczne, zwiastuny filmów (trailery), instrukcje (content techniczny ma tu duże pole do popisu) oraz poradniki. Dużą popularnością cieszą się także vlogi, czyli video blogi oraz śmieszne filmiki. Nie ma co ukrywać – portal ten służy przede wszystkim rozrywce. 

Co ważne – serwis jest częścią Google i umożliwia wyświetlanie reklam. 

LinkedIn 

Portal o charakterze zawodowym. Twój profil działa jak swego rodzaju wirtualne CV, a sam portal jako pomocne narzędzie w poszukiwaniu pracy i pracowników. Świetnie sprawdzi się też w budowaniu wizerunku marki – platforma umożliwia publikowanie branżowych artykułów, kursów i szkoleń. Na swoim profilu użytkownik uzupełnia dane dotyczące swojej historii pracy (zupełnie jak w CV) oraz umiejętności, które inni użytkownicy mogą potwierdzić. 

Dobrze jest znać popularne kanały mediów społecznościowych, aby wśród gąszczu sociali wybrać te, które naprawdę wzmocnią wizerunek Twojej marki i dotrą do Twoich potencjalnych klientów. Teraz już wiesz, w jakim kierunku podążać.  

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?