Na czym polega live shopping? 

Działacze e-commerce wykorzystują w swojej pracy coraz to nowsze techniki docierania do klientów. W ostatnim czasie niezwykle popularna stała się forma przeprowadzania live shoppingów. Jej celem jest między innymi lepsze zaprezentowanie produktu i możliwość nawiązania kontaktów międzyludzkich.

Działacze e-commerce wykorzystują w swojej pracy coraz to nowsze techniki docierania do klientów. W ostatnim czasie niezwykle popularna stała się forma przeprowadzania live shoppingów. Jej celem jest między innymi lepsze zaprezentowanie produktu i możliwość nawiązania kontaktów międzyludzkich. 

Zakupy ubrań online z roku na rok zyskują szersze grono sympatyków. Dlaczego? Wiąże się to z oszczędnością czasu, a także z wygodą. Konsumenci nie muszą już wychodzić z domu, stać w długich kolejkach, by kupić produkty swoich ulubionych marek. Obecnie można to zrobić, choćby siedząc w domu na kanapie.  

Klienci dokonując zakupów w sposób stacjonarny, mogą liczyć na cenne rady, pomoc czy przymiarki. Jest to dla nich ekscytująca forma spędzenia wolnego czasu. Aby live shopping był również taką przyjemną formą dokonywania zakupów, do współpracy zaprasza się  influencerów czy stylistów, którzy na żywo opowiadają o najnowszych trendach i udzielają wskazówek modowych. Do live shoppingów zaprasza się także modelki, które przymierzają konkretne stylizacje. Dzięki temu potencjalny klient może zobaczyć, jak prezentuje się dany krój.  

Osoby zajmujące się live shoppingiem starają się zrobić wszystko, by zakupy online przypominały te dokonywane w sklepie. Z tego powodu wdrażają możliwości komentowania w czasie rzeczywistym wszystkiego, co się podczas nich dzieje. Ponadto klienci mają możliwość zadania pytań fachowcom w ważnych dla siebie sprawach. Niezwykle ciekawą opcją jest dostęp klientów do recenzji innych odbiorców danej marki, którzy już zakupili produkt.  

Live shopping przynosi wiele korzyści branży e-commerce  

Jakie konkretnie? 

  • Uzyskanie natychmiastowej odpowiedzi, dotyczącej danego produktu, 
  • Zaangażowanie influencerów i wykorzystanie ich potencjału, 
  • Nawiązanie kontaktów międzyludzkich, 
  • Pomaga przyciągnąć nowych klientów, 
  • Wprowadza element show. 

Live shopping to współcześnie niezwykle ważna forma dokonywania zakupów. Bez wychodzenia z domu ludzie są w stanie zaopatrzyć się we wszystkie możliwe produkty marek odzieżowych. To sprawia, że właściciele sklepów internetowych z jeszcze większą pieczołowitością starają się ulepszać metody zakupów online.  

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?