W jaki sposób skutecznie dotrzeć do nowych klientów? 

Właściciele firm doskonale wiedzą, jak ważne jest pozyskiwanie nowych Klientów. W związku z tym przeprowadzają w ciągu roku szereg działań w Internecie, które umożliwiają im dotarcie do nowych osób. Chcą w ten sposób zwiększyć sprzedaż i zyski, a także znaleźć nowe możliwości rozwoju.

Właściciele firm doskonale wiedzą, jak ważne jest pozyskiwanie nowych Klientów. W związku z tym przeprowadzają w ciągu roku szereg działań w Internecie, które umożliwiają im dotarcie do nowych osób. Chcą w ten sposób zwiększyć sprzedaż i zyski, a także znaleźć nowe możliwości rozwoju.  

Nowi klienci otwierają firmę na nowe wyzwania. Dzięki nim możliwy jest rozwój jej działalności. Ponadto zwiększają liczbę zamówień i generują większe przychody. Dlatego pozyskiwanie klientów jest tak bardzo ważne. Skorzystajcie z kliku metod, które w prosty sposób pomogą Wam zyskać nowych odbiorców.  

Zatem jakie metody sprawdzają się najlepiej w przypadku dotarcia do nowych klientów? 

Zamieszczanie treści na firmowym blogu

Umożliwiają one dotarcie do nowych klientów, poprzez ich edukację. Na blogu zamieszcza się informacje, które w przystępny sposób przedstawiają i wyjaśniają działalność firmy. Tłumaczą, co trzeba zrobić, by uzyskać jak najlepszy wynik prowadzonej działalności, a także przedstawiają ciekawostki z nią związane. Podczas pisania bloga niezwykle ważne jest to, aby używać słów kluczowych. Dzięki nim treść będzie mogła wyświetlać się interesantom w SERP-ach, po wpisaniu przez nich odpowiednich zapytań.  

Testy A/B

Testy A/B polegają na tworzeniu różnych wersji tej samej strony internetowej. Podczas ich wykonywania bada się wśród dwóch grup klientów konkretny układ strony czy e-maile marketingowe. Następnie porównuje się, która z tych grup generuje lepsze wyniki. Zwycięską opcję wdraża się potem w witrynie. Przed rozpoczęciem testów warto wcześniej zaplanować, co konkretnie będzie badane. A co warto testować? W pierwszej kolejności należy rozważyć testowanie nagłówków. To właśnie one zwracają uwagę potencjalnych klientów i wzmagają ruch na stronie internetowej. Warto również skupić się na działaniach CTA (call to action). One również zwracają uwagę odbiorców.   

Kampanie PCC

W ostatnich latach ta metoda stała się niezwykle popularna w Polsce. Na czym polega? Sposób jej działania jest bardzo prosty. Reklama PCC, czyli Pay Per Click to jeden z modeli reklamowych, który oznacza płatność za kliknięcie. Model ten polega na uiszczeniu opłaty przez reklamodawców za każdym razem, kiedy ich reklama zostanie kliknięta. O jej skuteczności świadczy siła przebicia wśród innych ofert reklamowych na dane frazy. W tym modelu obowiązuje taka zasada, że im dany reklamodawca zapłaci więcej za konkretną reklamę, tym bardziej będzie widoczny.  

E-mail marketing

Skierowana jest ona do wszystkich klientów, którzy już wcześniej zetknęli się z daną marką i jej ufają. W celu wdrożenia tej metody nie są potrzebne wysokie nakłady finansowe. Wystarczy jedynie odpowiedni pomysł i zachęcające teksty napisane przez copywriterów. Podczas pisania maili warto skupić się wysokiej personalizacji przekazu. Dzięki temu klient poczuje się, jakby ten mail adresowany był tylko do niego. To z kolei zaowocuje większą chęcią zapoznania się z otrzymaną przez niego wiadomością.  

Marketing automation

To metoda, która umożliwia stworzenie internetowego profilu klienta. Wystarczy, że zaakceptuje on ciasteczka i już system będzie mógł wyświetlać dynamiczne treści – bez podawania adresu e-mail. Jeśli klient zdecyduje się jednak na podanie adresu e-mail, anonimowe informacje zawieszone w przestrzeni przekształcą się w internetowy odcisk palca klienta. Metoda ta wykorzystywana jest między innymi do rozwiązywania problemów porzuconych koszyków zakupowych czy utrzymania dobrych relacji z klientami.  

Nowi klienci to szansa na rozwój firmy. Dzięki nim przedsiębiorstwo odnosi korzyści finansowe, a także jest bardziej rozpoznawalne. Dlatego niezwykle ważne jest to, by zabiegać o ich uwagę przez cały rok. Przedstawione wyżej metody niech będą inspiracją dla Was w procesie pozyskiwania nowych odbiorców. Te proste metody mogą zapewnić Waszemu przedsiębiorstwu sukces. 

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?