Masz ciekawy produkt, ale nie wiesz, jak go zareklamować?

Niejeden kreatywny przedsiębiorca zmagał się z tym problemem. Pomysł na produkt i stworzenie go to tylko połowa sukcesu. Dźwignią handlu jest reklama. Jak więc odpowiednio przedstawić produkt odbiorcom?

POSTARAJ SIĘ WZBUDZIĆ POTRZEBĘ 

Spróbujemy wyjaśnić to na podstawie przykładu. Weźmy na tapet produkt, który z pozoru nie jest łatwy: maszynka do mielenia mięsa. Samo przedstawienie produktu nie sprawi, że ktokolwiek się na niego zdecyduje, może nieliczni, którzy już chcieli kupić ją wcześniej. Przecież można kupić mięso mielone w sklepie. Jak więc sprzedać ten produkt?

Kluczem do sukcesu jest wzbudzenie potrzeby. Twój produkt musi być po prostu potrzebny danej osobie, aby go kupiła.

Kiedy maszynka będzie potrzebna? Wtedy, gdy wzbudzisz brak zaufania do kupowania gotowego mielonego mięsa. Kiedy zasiejesz wątpliwości, czy skład takiej mielonki jest dobry dla potencjalnego klienta, a przede wszystkim dla jego bliskich. Kiedy uświadomisz go, że kupując mięso w kawałku dokładnie widzi, jak ono wygląda. Czy Twój konsument pomyślałby o tym, gdybyś sam mu tego nie podsunął?

Być może ten przykład jest daleki od Twojego produktu, ale celowo taki podajemy, gdyż nie należy do najprostszych. Co innego z produktami użytku codziennego, takimi jak ubrania. Trzymaj się zasady wyżej wyznaczonej, ale dodatkowo sprawdź, jak i czym możesz odróżnić się od konkurencji. Przeanalizuj reklamy produktów, które są chętnie kupowane. Być może coś wpadnie Ci do głowy.

 

 

PROMOCJE 

Kolejna rada to promocja. Oczywisćie  im większa, tym lepiej.  Jak powszechnie jest wiadomo promocje kochają wszyscy, dlatego nigdy o nich nie zapominajmy. Zasięgi produktów na promocji rosną szybciej, gdyż ludzie przesyłają między sobą ciekawe oferty.

USTAL SWOJĄ GRUPĘ DOCELOWĄ  

Warto ustalić też szczegółowo grupę odbiorców. Jeśli produkt jest przeznaczony dla każdego, oznacza to, że jest dla nikogo. Musisz skupić się na tym, kto będzie korzystał z Twojego produktu. Oczywiście jeśli będzie to dziecko, to nie ono jest klientem, ale rodzic. Jednak dzieci często wpływają na decyzje zakupowe rodziców. Dlatego walcząc z konkurencją postaraj się, akurat w tym przypadku, aby produkt rzucał się w oczy i był kolorowy. Czyli taki, na jaki zwrócą uwagę nasze pociechy  

 

POWOŁAJ SIĘ NA OPINIE EKSPERTA 

Co można jeszcze zrobić, aby sprzedać produkt? Można powołać się na statystki lub opinię eksperta. Takie informacje wzbudzają wiarygodność i zostają zapamiętane przez klienta na długo.

ZADBAJ O SWOJE SOCIAL MEDIA 
 
Ostatnią, ale nie mniej ważną rzeczą jest obsługa social mediów firmy. Wzrastające zasięgi poprzez regularne prowadzenia Facebooka Instagrama, pomogą Ci w szybszej sprzedaży produktu. Jeśli nie masz na to czasu, pobierz aplikację, w której będziesz planował dodawanie postów lub zatrudnij agencję reklamową, która się tym zajmie. 

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?