biała klawiatura, kubek z ziarnami kawy

Trendy w mediach społecznościowych na 2021 rok.

2020 rok z pewnością wiele zmienił.  Koronawirus sprawił, że inaczej wchodzi się w interakcje ze znajomymi, pracuje, bawi i robi zakupy. Mocniej zaczęliśmy opierać się na tym, co zapewniały media społecznościowe – one z kolei udostępniły nowe funkcje, takie jak czat video na Instagramie. Co przyniesie 2021? Oto kilka najważniejszych trendów. biała klawiatura, kubek z ziarnami kawy

1. Marketing nostalgiczny  

Łatwo jest spojrzeć wstecz na rok 2019 i pomyśleć, o ile był lepszy. Pozytywne emocje związane ze „starymi dobrymi czasami” pomagają wzmocnić obecne emocje. I na tym polega siła i atrakcyjność marketingu nostalgicznego. Łączy silne pozytywne przeżycia z marką. Daje to sentymentalny impuls.W czasach niepewności i spowolnienia gospodarczego pojawia się częściej, gdy konsumenci szukają szczęśliwych chwil, aby oderwać się od bieżących sytuacji.

 

2. Marketing konwersacyjny  

Marketing to teraz droga dwukierunkowa. Marki nie mogą już wykrzyczeć swoich wiadomości do swoich odbiorców i mieć nadzieję na najlepsze. Zamiast tego chodzi o rozmowy i połączenia – prowadzenie rozmów z konsumentami w celu budowania tych relacji. Pandemia wysunęła to na pierwszy plan. Sprzedaż nie jest już najwyższym priorytetem dla klientów – to informacja, zaangażowanie i kwestie społeczne. Łączenie się z tymi historiami będzie kluczowe. 

3. Memy 

Zapomnijcie o emoji – teraz sposobem na komunikację stają się memy. Rozprzestrzeniają się w Internecie jako świetny sposób na angażowanie społeczności. Jak w przypadku każdego przekazu, można nimi manipulować sposobem myślenia widzów, wykorzystać do normalizacji ekstremalnych zachowań, takich jak ingerowanie przez agencje zewnętrzne w wybory lub inne wydarzenia.  

4. Gry społecznościowe  

Gdy doszło do blokady, ludzie zwrócili się do gier wideo jako kolejnej formy rozrywki. Jednak w grach nie chodzi już tylko o grę, aby wygrać społeczność rozwinęła się w grach i wokół nich, tworząc całe grupy fanów. 

 

5. Wpływ świadomych społecznie odbiorców 

Już w 2020 roku było jasne, jak świadome pokolenie wpłynęło na marki, politykę i społeczeństwo jako całość. Firmy będą musiały angażować się teraz w takie tematy jak zdrowie psychiczne, integracja i sprawiedliwość społeczna, lub staną się nieistotne – i potencjalnie przestarzałe w 2021 roku.  

6. Wzrost dezinformacji cyfrowej  

Media społecznościowe zawsze zacierały granice między faktami, a fikcją. 2021 będzie rokiem, w którym marki i kanały mediów społecznościowych skupią się na podkreślaniu prawdy i wyciszaniu “fałszywych wiadomości”. Dezinformacja cyfrowa wywrze większy nacisk na komunikację internetową, a ograniczenie szkodliwych treści powinno być priorytetem marki.  

 

7. Marketing oldschoolowy  

Niektóre trendy pojawiają się i znikają z dnia na dzień. Niektóre krążą, odbijając się od czasu do czasu z powrotem do świadomości społecznej. Marketing nie jest inny – techniki, których wcześniej się unikało, mogą nagle pojawić się ponownie, szczególnie w obecnych czasach.  

 

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?