Chcąc rozpocząć działania w social mediach należy zwrócić uwagę na kilka rzeczy, które mogą być kluczowe i decydować, czy odniesiesz sukces czy też nie. W tym wpisie podpowiemy, jak to zrobić, by działania w mediach społecznościowych były odpowiednio dobrane do Twojego biznesu i przyniosły oczekiwany wynik.
1. Profil biznesu
Medium powinno być odpowiednio dobrane do typu biznesu. Nie każda treść, która będzie miała dobre zasięgi i wyniki na Facebooku, takie same zdobędzie na Instagramie i odwrotnie. Przykładowo, marki osobiste lepiej sprawdzą się na Instagramie. Jeśli chcesz zadbać o to, żeby postrzegano Cię jako profesjonalistę i działać bardziej pod kątem kontaktów i biznesu – idealną platformą będzie LinkedIn.
Na Instagramie dobrze prezentują się i zdobywają dobre zasięgi biznesy, które nie boją się “luźniejszych” treści, filmików, krótkich postów.
Na Facebooku szybko zdobywają popularność różnego rodzaju instytucje i organizacje. To dobre miejsce, by tłumaczyć pewne zagadnienia w nieco dłuższej formie (ale wciąż nie za długiej).

2. Gdzie jest grupa docelowa?
Na początek, trzeba dowiedzieć się, kto jest Twoją grupą docelową. Czy chcesz adresować publikowane treści do panów zainteresowanych motoryzacją, czy może do pań, które interesują się zabiegami i kosmetykami? A może jest to młodzież, która nie lubi czytać dłuższych tekstów i woli oglądać filmiki?
Jeśli poznasz odpowiedź na to pytanie, będzie to już duży sukces.

3. Cel
Ustalenie celu to priorytet. Inną formę powinna mieć komunikacja, której celem jest kreowanie wizerunku, a inną ta, która ma służyć działaniom sprzedażowym. To kolejna zmienna, która zdecyduje o wyborze kanału i formy komunikacji z odbiorcami.
Zbierając powyższe informacje każdy właściciel biznesu będzie mógł ustalić, jaki kanał do publikowania w social mediach powinien wybrać. To pomoże też w ustaleniu, gdzie i jak często promować swoją firmę, aby odnieść sukces.