Chcesz stworzyć firmową stronę na LinkedIn i nie wiesz, od czego zacząć? Jest kilka istotnych elementów, na które powinieneś zwrócić uwagę. Dobrze rozwinięty profil to nie tylko zwiększenie możliwości dostania pracy i promowanie swoich umiejętności czy usług (w przypadku profilu prywatnego), ale również pozyskanie nowych klientów czy kontrahentów biznesowych oraz prowadzenie employer brandingu (w przypadku profilu firmowego).
Omówieniem tworzenia strony firmowej na Linkedinie zajmiemy się właśnie w tym wpisie.
Rozpocznij od utworzenia profilu firmowego. Aby to zrobić, musisz zalogować się na swoje konto prywatne, kliknąć w ikonę “Praca” i następnie “Stwórz stronę firmową”.
Gdy strona firmowa jest gotowa zwróć szczególną uwagę na dokładne uzupełnienie wszystkich elementów znajdujących się pod przyciskiem “edytuj stronę”. Przejdź przez nie bez pośpiechu i zastanów się, co chcesz tam umieścić. Treści muszą być przemyślane i spójne z wizją oraz misją firmy.
W szczególności zwróć uwagę na takie elementy jak:
- Slogan/opis/informacje o stronie
Musi być krótki, zawierać maksymalnie skondensowaną wiedzę na temat tego, czego dotyczy działalność. Przemyśl, czy to, co tam zamieszczasz dokładnie opisuje Twoją firmę. To jeden z elementów, który zobaczą w pierwszej kolejności Twoi odbiorcy. Napisz czym się zajmuje Twoja firma, jaki jest cel Twojej działalności, co Cię wyróżnia wśród innych.
- Opis “O NAS”/informacje ogólne
Może być nieco dłuższy, lecz nie za długi. Postaraj się opisać swoją działalność jak najdokładniej, ale z polotem i chwytliwymi tekstami. Napisz kilka słów o historii firmy oraz jej specjalizacji. Rozwiń to, co napisałeś w sloganie i doprecyzuj informacje.
Nie zapomnij o informacjach kontaktowych, barwnych emotkach i czymś, co przykuje wzrok. Na tym etapie zdążyłeś już zaciekawić osobę, która weszła na profil firmowy. Nie zepsuj tego! 😉 Daj jej to, czego szuka, a więc konkretne, kompleksowe informacje.
- Baner + zdjęcie profilowe
To rzeczy, na które na samym początku zwrócą uwagę odbiorcy. Kolorystka elementów graficznych musi być spójna i estetyczna. Jeśli prowadzisz działalność jednoosobową i jesteś “twarzą” swojej firmy – niech zdjęcie profilowe będzie biznesowe i profesjonalne. Jeśli nie, wstaw w to miejsce logo marki. Przy pomocy elementów graficznych również możesz przekazać jakąś dodatkową, ważną informację np. promocję na produkty, cytat, wartości firmy itp.
- Adres strony, branża, wielkość firmy, siedziba główna wraz z lokalizacją
Te informacje również powinny być uzupełnione, zanim zamieścisz swój pierwszy post. Odbiorca będzie mógł zobaczyć ofertę przechodząc na stronę internetową, jaka jest dokładna lokalizacja firmy, ilu pracowników aktualnie jest w niej zatrudnionych oraz w jakiej branży działa firma.
Dodatkowo dzięki mapce osoby idące na spotkanie w siedzibie przedsiębiorstwa z łatwością ją odnajdą.
- Publikacje
Gdy główne informacje są już uzupełnione – czas dodać trochę treści! Elementem, który z pewnością zwróci uwagę odbiorców są publikacje. Zamieść klika, aby potencjalny klient mógł zobaczyć i “poczuć” działalność marki. Treści reprezentują działalność firmy, dlatego również powinny być przemyślane oraz spójne z koncepcją przedsiębiorstwa.
Zachęcamy również do popracowania nad profilem prywatnym, ponieważ dzięki niemu zdobywasz polubienia strony firmowej.
W tym przypadku odbiorca zwróci uwagę na takie elementy jak: doświadczenie, wykształcenie, rekomendacje, umiejętności, zainteresowania. Poświęć czas, aby je uzupełnić, a łatwiej skłonisz nowe osoby do dodania Twojego profilu do sieci kontaktów.
Dobrze uzupełniony profil to połowa jego sukcesu! Gdy dokładnie uzupełnisz profil firmowy – możesz zająć się publikacją treści i zapraszaniem Twoich kontaktów. Z pewnością będzie ich coraz więcej, a strona Twojej firmy rozkwitnie.