Najnowsze trendy w marketingu cyfrowym: Jak dostosować się do zmieniających się preferencji konsumentów?  

Aby dostosować się do stale zmieniających się preferencji konsumentów, firmy prowadzące swoją komunikację w mediach społecznościowych powinny na bieżąco śledzić zmiany w najbardziej oczekiwanych sposobach komunikacji. Jakie trendy w marketingu cyfrowym rządzą w 2023 roku?

Jedną z najważniejszych cech marketingu cyfrowego jest fakt, że następują w nim ciągłe zmiany. Jako że Internet jest jednym z najszybciej rozwijającym się medium, to wszystkie działania marketingowe podejmowane w jego obrębie powinny wpisywać się w zmieniające się trendy. Aby dostosować się do stale zmieniających się preferencji konsumentów, firmy prowadzące swoją komunikację w mediach społecznościowych powinny na bieżąco śledzić zmiany w najbardziej oczekiwanych sposobach komunikacji. Jakie trendy w marketingu cyfrowym rządzą w 2023 roku? I przede wszystkim jak się do nich dopasować? Zacznijmy od początku. 

Aby sprawnie tworzyć przynoszący efekty marketing cyfrowy należy pamiętać o tym, że trendy w social mediach bardzo często „tworzą się” niespodziewanie. Istnieje wiele prób przepowiadania zjawisk, które miałyby być trendami na zbliżające się sezony. Część z nich faktycznie się sprawdza, a część weryfikowana jest z czasem. Jakie trendy w marketingu cyfrowym królują w drugiej połowie 2023 roku?  

  1. Video marketing jako najmodniejszy sposób dotarcia do odbiorcy  

Ze względu na fakt, że strumieniowe przesyłanie danych na smartfonach jest łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej, również udostępnianie treści wideo stało się szybsze. Dzięki temu to platformy bazujące głównie na krótkich formatach wideo zyskały największą popularność. Najbardziej znaną z nich jest TikTok. Na tej platformie zaczyna pojawiać się coraz więcej reklam oraz płatnych treści tworzonych przez influencerów. Obecnie jest to jeden z najszybszych i najbardziej skutecznych sposobów komunikacji w mediach społecznościowych. 

  1. Influencer marketing  

Skoro już o influencer marketingu mowa, to przyznać trzeba, że od lat trzyma się dobrze i nic nie zapowiada jego upadku (przynajmniej w najbliższych latach). Dzięki wykorzystaniu więzi między twórcami, a ich wiernymi odbiorcami firma jest w stanie budować swój bardziej ludzki obraz oraz od początku prezentować się w dobrym świetle. Szerokie i mocno sprecyzowane grono fanów danego influencera pomaga markom dotrzeć z przekazem do mocno wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Dodatkowo ta forma marketingu jest stosunkowo tania dla firm – biorąc pod uwagę np. możliwości współpracy barterowej.  

  1. Metaverse 

Coraz więcej mówi się o przemianie Internetu i mediów społecznościowych i dopasowaniu się do zupełnie nowych możliwości i technologii. Jednymi z najważniejszych pojęć zawartych w metaversie są VR oraz AR. Jak na ten moment niewiele firm decyduje się na odważne kroki w tym temacie, jednak nie da się ukryć, że jest on cały czas głośny! Rozszerzona rzeczywistość jest na tyle przyszłościowym i głośnym tematem, że każe podjęte w tym temacie działania wzbudzają duże zainteresowanie.  

  1. ChatGPT 

Zdecydowanie najgłośniejszym hasłem pierwszej połowy tego roku była sztuczna inteligencja, która pozwoliła stworzyć ChatGPT. Dawno nic tak szybko nie zyskało tak dużej popularności. Dzięki swoim możliwościom zastosowania w dowolnej dziedzinie życia oraz dostępu do ogromnej bazy danych program wykorzystywany jest na szeroką skalę. Powoli zaczyna mówić się o jego możliwościach zastąpienia człowieka i tworzenia materiałów o wybitnej jakości.  

  1. Coraz większa personalizacja  

W tym roku to zabieg obowiązkowy! Dostosowywanie przekazów marketingowych do indywidualnych klientów to zdecydowanie najważniejszy element marketingu 2023 roku. Na podstawie historii zakupów, wyszukiwania czy aktywności klientów możliwe jest stworzenie reklam, które będą w pełni spersonalizowane. Klienci doceniają dopasowane oferty, co przekłada się na skuteczność przekazu marketingowego.  

W jaki sposób dostosować się do tych najważniejszych w tym roku trendów? Wykorzystaj je w pełni! Wypróbuj różne techniki, baw się trendami i nie bój się nowości. Korzystaj z najgłośniejszych haseł oraz technologicznych nowości. Pokaż klientowi, że wiesz co w trawie piszczy i doskonale radzisz sobie w cyfrowym świecie marketingu.  

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?