Rozwój Technologii w Marketingu: Jak wykorzystać sztuczną inteligencję i automatyzację?  

Rozwój sztucznej inteligencji oraz wzrost automatyzacji sprawiają, że ich wykorzystywanie staje się rzeczą naturalną, a wręcz często niezauważalną. Potencjał sztucznej inteligencji wykorzystywany jest w praktycznie każdej możliwej dziedzinie życia. Nic więc dziwnego, że dotarł także do marketingu. Możliwości marketingowe, jakie niesie za sobą AI są ogromne, a ich wprowadzenie w życie jest niezwykle łatwe.

Rozwój sztucznej inteligencji oraz wzrost automatyzacji sprawiają, że ich wykorzystywanie staje się rzeczą naturalną, a wręcz często niezauważalną. Potencjał sztucznej inteligencji wykorzystywany jest w praktycznie każdej możliwej dziedzinie życia. Nic więc dziwnego, że dotarł także do marketingu. Możliwości marketingowe, jakie niesie za sobą AI są ogromne, a ich wprowadzenie w życie jest niezwykle łatwe.  

Odpowiednie i umiejętne wykorzystanie potencjału, jaki niesie za sobą sztuczna inteligencja, pozwala na osiąganie bardzo dobrych wyników w marketingu i komunikacji promocyjnej. Dzięki umiejętności szybkiego przetwarzania ogromnych ilości danych oraz umiejętnego wyszukiwania treści pozwala ona na usprawnienie procesów marketingowych, takich jak segmentacja rynku czy tworzenie persony.  

Jedną z najczęściej wykorzystywanych w marketingu funkcji, które oferuje AI, jest umiejętność segmentacji rynku i dopasowanie komunikatów promocyjnych do konkretnych grup odbiorców. Poprzez zebranie i przeanalizowanie dużej ilości danych, odpowiednie programy są w stanie określić najbardziej trafną grupę docelową oraz sposób, w jaki można do niej dotrzeć. Dodatkowo dzięki tworzeniu spersonalizowanych banerów reklamowych, treści kampanii lub ofert, są w stanie dopasować działania pod konkretnego klienta. Dzieje się to za pomocą zwartych w materiałach dynamicznych pól, które sztuczna inteligencja uzupełnia, dostosowując do preferencji i wcześniejszych zachować użytkowników. Działania te wykorzystywane są głównie w mediach społecznościowych oraz w witrynach internetowych.  

Umiejętność dopasowywania treść wiąże się dodatkowo z polepszeniem relacji konsumenckich, co przyczynia się do zwiększenia zaufania i sympatii odbiorcy względem marki. Możliwość przewidywania zachowań konsumenckich na podstawie wcześniej wykonanych akcji sprawia, że odpowiednie zoptymalizowanie treści staje się szybkie i łatwe. Działanie sztucznej inteligencji obejmuje także możliwość dopasowania odpowiedniego kanału komunikacji. Dzięki śledzeniu ruchu użytkowników oraz skuteczności poprzednich kampanii i działań odpowiednie programy z łatwością wskażą najbardziej efektywne kanały i sposoby dotarcia do konsumentów znajdujących się w grupie docelowej. Tak wieloetapowo dobrany przekaz zapewnia lepsze doświadczenia konsumenckie, co przekłada się na jego efektywność.  

Kolejną funkcją, jaką w marketingu sprawuje sztuczna inteligencja, jest pomoc w zautomatyzowaniu powtarzających się czynności. Działania takie jak tworzenie i rozsyłanie wiadomości follow – up, czy tworzenie postów w mediach społecznościowych mogą zostać całkowicie powierzone inteligentnym systemom o niezwykle dużej wydajności.  

Jak sprawić, żeby wszystkie procesy przebiegały sprawnie i bez zakłóceń? Tutaj z pomocą przychodzi automatyzacja, której celem jest zwiększenie efektywności prowadzonych kampanii marketingowych. Dzięki wykorzystaniu matematycznych procesów zachodzących w trybie natychmiastowym, automatyzacja jest w stanie obsłużyć kampanie reklamowe prowadzone na bardzo dużą skalę, a także lepiej wykorzystać potencjał nawet tych najmniejszych. 

Nie da się ukryć, że wykorzystanie sztucznej inteligencji w marketingu niesie za sobą dużo plusów. Przede wszystkim znacząco przyśpiesza proces tworzenia treści oraz zwiększa celność, z jaką dostosowuje się je pod konkretną grupę odbiorców. Dodatkowo szybkość, z jaką wykonywane są dane czynności, jest nieporównywalna do ludzkiej pracy. Przy stale zwiększającej się ofercie produktowej oraz szerszym możliwościom kontaktu i dotarcia do klienta, warto mieć na uwadze, że rosnąć będzie także zapotrzebowanie na spersonalizowane doświadczenia konsumenckie oraz na dostosowanie do nich materiałów marketingowych. Stąd wniosek, że wykorzystywanie sztucznej inteligencji w marketingu wzrośnie, a jej wykorzystywanie przejdzie do porządku dziennego.  

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?