21
Maj2020

Przydatne narzędzia służące do monitoringu mediów społecznościowych

Media społecznościowe odgrywają bardzo ważną rolę w świecie marketingu. Świadczy o tym fakt, że każda licząca się firma, posiada profil na Facebooku czy Instagramie. Niestety często działania w zakresie Social Media kończą się na prowadzeniu Fanpage’a, a przecież media społecznościowe to coś znacznie więcej. Nowe...
Media społecznościowe odgrywają bardzo ważną rolę w świecie marketingu. Świadczy o tym fakt, że każda licząca się firma, posiada profil na Facebooku czy Instagramie. Niestety często działania w zakresie Social Media kończą się na prowadzeniu Fanpage’a, a przecież media społecznościowe to coś znacznie więcej. Nowe Media dają dużo większe możliwości, które nie dla wszystkich są takie oczywiste. Z tego artykułu dowiesz się, na czym polega monitorowanie Social Media i poznasz przydatnych narzędzi, których używa się w tym celu  Czym właściwie jest monitoring mediów społecznościowych? To działania mające na celu śledzenie, o czym mówi się aktualnie w Social Mediach. Możesz przeglądać portale społecznościowe pod względem wzmianek na temat, który Cię interesuje. Na takie działania mówi się również Social Listening, Online Analytics, Buzz Analysis, Social Media MeasurementSocial Media Intelligence czy Social Media Management.   Co zyskasz dzięki stosowaniu narzędzi do monitoringu portali społecznościowych? Przede wszystkim, otrzymasz informacje na interesujące Cię kwestie w czasie rzeczywistym. Niektóre programy, przeszukują Internet nawet co kilka minut. Będziesz więc na bieżąco z konkretnymi zagadnieniami. Większość narzędzi przegląda bardzo dokładnie wszystkie dostępne media społecznościowe, dzięki czemu uzyskasz informacje z różnych źródełDodatkowo zawsze znajdziesz źródła wzmianki, dzięki czemu będziesz mógł zobaczyć szerszy kontekst. Co więcej, narzędzia te umożliwiają sprawdzenie, jakie nastawienie mają użytkownicy do konkretnego tematu.  

 

Większość firm używa takich narzędzi to sprawdzania, co mówi się o nich samych w mediach społecznościowych, czy ogólnie w Internecie. Jest to niezbędna rzecz, jeśli chodzi o kreowanie pozytywnego wizerunku firmy. Dzięki takim działaniom możesz na bieżąco sprawdzać, jak użytkownicy wypowiadają się na temat Twojej firmy czy Twojej oferty i reagować na nie w czasie rzeczywistym. 

 

Jakich narzędzi do monitoringu możesz użyć? Poniżej lista 6, według nas, najlepszych narzędzi do śledzenia tego, o czym się mówi na portalach społecznościowych.  

Brand 24 - To wyjątkowo skuteczne i lubiane narzędzie do monitorowania nowych mediów. Pozwoli Ci dowiedzieć się, jakie są opinie użytkowników na temat Twojej firmy w Internecie. Opinie te, są dzielone automatycznie na pozytywne i negatywne, by móc od razu reagować na zamieszczane komentarze dotyczące Twojej marki. Możesz także dowiedzieć się nieco więcej na temat Twojej konkurencji i poznać opinie innych jej temat. Dodatkowo umożliwia ono zebranie obszernych danych na temat tego, jak postrzegana jest branża, w której działasz.  Brand 24 wyszuka wszystkie wzmianki w polskim Internecie na zadaną przez Ciebie frazę, jednak nie tylko w mediach społecznościowych, ale i na blogach, forach czy stronach internetowych. Dzięki temu już nic Ci nie umknie w sieci. Dodatkowo program ten umożliwia tworzenie tematycznych grup danych, co znacznie ułatwi analizę. Dużą zaletą tego narzędzia, jest dostępność w formie aplikacji mobilnej, dzięki czemu możesz z dowolnego miejsca dbać o wizerunek Twojej firmy w sieci.  

 

Newspoint Za pomocą tego narzędzia, można monitorować zarówno Social Media, jak i Influencerów. Pomaga analizować aktualne trendy w sieci, poczynania konkurencji, jak również wzmianki na wybrany temat. Newspoint jest bardzo łatwy w obsłudze. Dzięki przejrzystemu interfesjowi oraz funkcjonalnym wykresom będziesz w stanie odczytać wszystkie interesujące Cię dane, nawet podczas pierwszego spotkania z tego typu programem.  

 

Senti One - To co wyróżnia to narzędzie na tle konkurencji to przede wszystkim nieograniczona liczba słów kluczowych, które można poddać analizie. Daje również możliwość przeszukiwania nie tylko polskiej sieci, ale również serwisów zagranicznychCo więcej, narzędzie to samo liczy i analizuje wypowiedzi na wybraną frazę oraz według wskazanych przez Ciebie kategorii, filtrów i tagówZa pomocą Senti One, można odczytać opinie z mediów społecznościowych, blogów, portali internetowych, czy forów. Dzięki temu narzędziu można poznać wydźwięk opinii, z podziałem na pozytywne, negatywne i neutralne. Bardzo przydatną funkcją może okazać się mapa, pokazująca miejsca, w których najczęściej się mówi na dany temat. W tym przypadku również jest dostępna aplikacja mobilna.  

 

Napoleon Cat – to bardzo rozbudowane narzędzie wykorzystywane do śledzenia tego, co dzieje się aktualnie na portalach społecznościowych. Za jego pomocą uzyskasz bardzo dokładna dane na interesujący Cię temat. Narzędzie to analizuje i monitoruje działania na wszystkich najpopularniejszych portalach społecznościowych takich jak Facebook, Twitter czy Instagram (również Stories). Dzięki niemu, bez problemu porównasz swoje działania w mediach społecznościowych z poczynaniami Twojej konkurencjiCo więcejnarzędzie to daje możliwość pobierania raportów dotyczących Twojej firmy, jak i firm konkurencyjnychNapoleon Cat to nie tylko monitoring mediów społecznościowych, za jego pomocą można planować posty na poszczególne Social Media z możliwością dostosowania ich do panujących wymogów.  

 

IMM - czyli Instytut Monitorowania Mediów. To jedna z największych firm zajmujących się monitorowaniem mediów społecznościowych. Jego głównym zadaniem jest wyszukiwanie, analizowanie i archiwizowanie wzmianek w Social Media. Raporty sporządzone przez IMM często są udostępniane publicznie. Z danych gromadzonych przez Instytut możecie dowiedzieć się, jaki jest zasięg wypowiedzi, ich wydźwięk oraz zaangażowanie użytkowników.  

 

Sotrender – To kolejne narzędzie służące do monitorowania mediów społecznościowych. Oferuje swoim użytkownikom analizę Facebooka, Instagrama Biznes, Stories na Instagramie, You Tube’a oraz Twittera. Dodatkowo generuje raporty w trzech formatach, a także zezwala odbiorcy na dostęp do danych archiwalnych z okresu nawet do 90 dni wstecz. W raportach można znaleźć bardzo dokładne dane statystyczne odnoszące się do kliknięć w post, link czy zdjęcie. Co więcej, Sotrender może ocenić Twoją pracę i dać spersonalizowane wskazówki, co robisz dobrze, a nad czym należałoby jeszcze popracować. Taka funkcja jest dostępna w zakładce z optymalizacją działań.  

 

Narzędzi do monitorowania nowych mediów jest znacznie więcej, ciężko by było je tu wszystkie wymienić i opisać. W tym artykule zostały zawarte tylko te, które cieszą się największą popularnością. Jak widzisz, monitoring mediów społecznościowych jest bardzo istotny i niesie ze sobą wiele korzyści. Jeśli jesteś przedsiębiorcą, wypada wiedzieć, co mówi się na temat Twojej firmy i Twoich produktów. Dzięki tym narzędziom będziesz w stanie na bieżąco śledzić, co mówi się o Twojej marce i szybko reagować na zaistniałe sytuacje czy komentarze.  

Social Media to temat bardzo dynamiczny i wymagający dużo zaangażowaniaZdajemy sobie sprawę, że nie każdy ma czas i chęci na prowadzenie kont Social Media dla swojej firmyJeśli więc jesteś przedsiębiorcą, ale czujesz, że z mediami społecznościowymi jesteś na bakier, zapraszamy do kontaktu. Nasza agencja zadba o to, byś szybko zalśnił w sieci!