11
Luty2019

11 najczęściej popełnianych błędów podczas prowadzenia profilu na Facebooku

Prowadzenie fanpage na Facebooku może okazać się trudniejsze niż się wydaje. Czasem pomimo najlepszej strategii nie tak łatwo wystrzec się błędów, które mogą działać na naszą niekorzyść. Umiejętnie prowadzona strona...
Prowadzenie fanpage na Facebooku może okazać się trudniejsze niż się wydaje. Czasem pomimo najlepszej strategii nie tak łatwo wystrzec się błędów, które mogą działać na naszą niekorzyść. Umiejętnie prowadzona strona na Facebooku, może przynieść bardzo duży zysk zarówno finansowy, jak i w postaci realnych odbiorców. Sprawdźmy jednak najczęściej popełniane błędy, które mogą wpływać na słabe wyniki.

🔵 Zbyt częste umieszczanie postów Warto pamiętać, iż zbyt często udostępniane posty mogą nie pojawiać się naszym odbiorcom, dlatego będą miały niskie zasięgi. Optymalna liczba tygodniowo pojawiających się postów to około 3-4 wpisy. W niektórych przypadkach sprawdza się codzienna aktywność, zwłaszcza gdy marka skupiła wokół siebie zaufanych odbiorców. Na początku warto zacząć od mniejszej ilości, a dopiero później wprowadzić ewentualnie dodatkowe posty w skali tygodnia. Mimo wszystko, w tym przypadku mniej znaczy lepiej i może przynieść więcej profitów.

🔵 Zbyt długie posty Tworząc posty należy pamiętać, aby nie pisać zbyt obszernych postów. W dzisiejszych czasach użytkownicy bardzo szybko przewijają tablicę z aktualnościami, a to oznacza, iż nie doczytują dokładnie wszystkich postów, zwłaszcza tych długich.

🔵 Jednolita treść Co to oznacza? Brak różnorodnych cyklów, które będą tworzyć różny, jednak nadal spójny wizerunek marki. Warto mieszać je ze sobą w płynny sposób, co tylko polepszy ich odbiór przez obserwatorów.

🔵 Słaba jakość grafik Pierwsze co rzuca się w oczym odbiorcom to grafika, zatem warto zadbać o jej odpowiednią jakość. Najczęściej popełnianym błędem w tym przypadku jest brak optymalizacji zdjęć. Co to oznacza? Niezoptymalizowane grafiki źle się wyświetlają oraz tracą na jakości, co wpływa na opinię odbiorców oraz ich zaangażowanie.

🔵 Brak informacji o marce Podstawowa sprawa, jednak niektórzy wciąż o niej zapominają. Uzupełnienie danych o firmie w zakładce “Informacje” jest kluczową sprawą, jeśli chodzi o prowadzenie biznesowego fanpagu na Facebooku. W dzisiejszych czasach praktycznie każda firma ma swoją stronę www lub chociażby fanpage na Facebooku, przez co niekiedy ciężko odnaleźć jedną konkretną, którą odbiorca poszukuje. Dane w zakładce “Informacje” w tym przypadku mogą być kluczową sprawą.

🔵 Nieodpowiednie zdjęcie w tle Jak powszechnie wiadomo zdjęcie w tle to wizytówka każdego profilu, zwłaszcza biznesowego. Warto zatem dokładnie przemyśleć jak ono ma wyglądać, aby zachęcało odbiorców do dalszego przeglądania fanpagu. Najczęstsze błędy w zdjęciach w tle:
🔹 brak logo
🔹 zbyt dużo tekstu
🔹 brak przejrzystości
🔹 brak kreatywności

🔵 Brak interakcji z obserwatorami Portale społecznościowe mają to do siebie, iż wymagają naszej interakcji z odbiorcami. Istotne jest zatem odpowiadanie na wszystkie wiadomości oraz komentarze, które otrzymujemy. Nigdy nie należy zostawiać fanów bez odpowiedzi, gdyż działa to na naszą niekorzyść. Wiele z tych rozmów może skończyć się sprzedażą oferowanych produktów, a więc jest zyskiem. Obserwatorzy bardzo często wybierają Facebooka, aby złożyć reklamację oraz gdy potrzebują innej pomocy technicznej, a więc ważne jest monitorowanie całej aktywności na fanpagu, aby niczego nie przeoczyć. Jedną z istotniejszych spraw jest odpisywanie na negatywne komentarze. Ważne jest, aby nie pozostawić takich opinii bez odzewu, gdyż będą one działać na zły wizerunek marki.



🔵 Nachalne zachęcanie do kupna Ciągłe przypominanie i namawianie odbiorców do kupna oferowanych produktów, może przynieść odwrotny skutek do zamierzonego. Ważne jest, aby prowadzić takie działania w nieagresywny sposób, które nie zniechęci odbiorców od samego początku.

🔵 Nie korzystanie z płatnych reklam Facebook daje możliwość promowania swoich postów w płatnych kampaniach, dzięki czemu zwiększa się jego zasięg, a przez to rosną wyświetlenia. Niektórzy z twórców, nie wykorzystują tej możliwości, przez co tracą możliwość na dotarcie do nowych, potencjalnych klientów. Zwłaszcza, iż jakiś czas temu zmienił się algorytm Facebooka, który znacząco obniżył popularność postów, zwłaszcza niepromowanych. Mimo wszystko należy pamiętać, aby nie promować każdego posta. Z założenia, poleca się aby nie więcej niż 20% treści na fanpagu było promowanych.

🔵 Zbyt krótkie prowadzenie kampanii reklamowych Prowadzenie kampanii reklamowych jest bardzo istotne w zdobywaniu nowych odbiorców, jednak na wszystko potrzeba czasu. Wielu twórców bardzo szybko rezygnuje z promowania postów lub za szybko je wyłącza, kiedy nie widać efektów. Nie zdają sobie sprawy, iż może być to proces czasochłonny, jednak przynoszący naprawdę zadowalający wynik.



🔵 Nieodpowiednie godziny publikowania treści Aby trafić do jak największej liczby odbiorców, a już zwłaszcza stałych obserwatorów, należy wybierać odpowiednie godziny publikowania postów. W statystykach jest zakładka, informująca w jakich porach obserwatorzy spędzają najwięcej czasu na Facebooku, a więc to daje nam wyraźną informację, które godziny są najlepsze do publikacji nowego posta. Udostępniając treści np. w porach przedpołudniowych zawsze występuje ryzyko, że nie dotrze on do dużej liczby osób, gdyż większość z nich spędza wtedy czas w pracy. Oczywiście jest to kwestia indywidualna w zależności od tego jakich obserwatorów mamy, w jakim wieku oraz czym się zajmują.

➡ Reasumując, należy pamiętać, iż skuteczna komunikacja oraz reklama na Facebooku wymaga od nas przede wszystkim systematyczności, tworzenia angażujących i ciekawych treści, mądrego dysponowania budżetem oraz monitorowania aktywności na fanpage’u. Aby zdobyć dużą ilość stałych obserwatorów należy przede wszystkim starać się ich zaciekawić contentem, a później “zmusić” do kolejnych akcji np. zakupu lub komentowania.