aplikacja Instagram na telefonie

Jakie korzyści daje profil biznesowy na Instagramie?

Jakie korzyści daje profil biznesowy na Instagramie?

Instagram jest aplikacją, która zrzesza miliony osób na całym świecie. Bardzo szybko stał się aplikacją służącą nie tylko do dzielenia się przyjemnymi chwilami z życia, ale przede wszystkim do reklamy i marketingu. Dzięki niemu rozprzestrzeniło się zjawisko influencer marketingu, które w ostatnich latach stało się popularnym sposobem na zarabianie i życie. Sprawdźmy jakie inne korzyści przynosi producentom…

➡️ Jak założyć profil biznesowy?

Wyróżnia się dwa sposoby założenia profilu biznesowego na Instagramie:

1.przekształcenie profilu prywatnego na biznesowy,

2.założenie profilu od początku i przełączenie go w profil biznesowy.

W obu przypadkach należy podać dodatkowe informacje, a przede wszystkim podpiąć instagramowy profil z fanpage’m na Facebooku.
Podczas tworzenia profilu biznesowego wybieramy kategorię, która najlepiej opisuje charakter działalności oraz podajemy dane kontaktowe. Dzięki tym ustawieniom w profilu pojawią się nowe, dodatkowe przyciski, ułatwiające klientom kontakt z przedsiębiorcą.
Co ważne: Ustawienia profilu biznesowego można szybko cofnąć i wrócić do ustawień profilu prywatnego.



➡️ Czy warto?

Wielu z Was, zastanawia się pewnie czy warto przekształcać profil prywatny na profil biznesowy. Jednak to zależy od tego jakie działania chcemy prowadzić na Instagramie i jaki efekt, dzięki tym działaniom chcemy osiągnąć.

✔️ Statystyki

Dzięki ustawieniom profilu biznesowego masz możliwość zobaczyć ile osób odwiedza Twój profil, a nawet jesteś w stanie określić grupę wiekową czy płeć Twoich odbiorców. Masz dostęp do statystyk ogólnych, tygodniowych, ale również do poszczególnych postów. Ciekawą opcją jest również sprawdzenie aktywności Twoich obserwatorów oraz możliwość sprawdzenia ich wieku, płci, miejsca zamieszkania.

✔️ Kontakt

Przekształcając profil na biznesowy, pojawiają się w nim nowe zakładki, umożliwiające odbiorcom łatwy kontakt z przedsiębiorcą. Mowa tutaj o:

▪️ e-mail – przekierowuje do witryny e-maila, dzięki czemu od razu można pisać maila

▪️ telefon – po naciśnięciu w zakładkę, numer kopiuje się automatycznie

▪️ adres – przekierowanie do Google Maps z oznaczeniem dokładnej lokalizacji przedsiębiorcy

▪️ kup – instagramowy “sklep” z poszczególnymi produktami, które ostatecznie odsyłają do strony internetowej producenta

✔️ Reklamy

Mając ustawienia profilu biznesowego możesz rozpocząć promowanie swojego konta z poziomu Instagrama, co jest niezwykle wygodną opcją.

✔️ Stories

Instastories mają obecnie bardzo duże znaczenie, jeśli chodzi o promocję konta biznesowego czy to prywatnego. Największe zasięgi mają Ci, którzy systematycznie wrzucają treści, w dodatku najlepiej wideo. Dzięki opcjom konta firmowego, masz możliwość dodać dodatkowe znaczniki do Twojej relacji Stories. Mowa tutaj np. o oznaczaniu produktów, gdzie po kliknięciu w odnośnik Instagram automatycznie kieruje odbiorców do witryny Twojego sklepu.

➡️ Jak wbić się w algorytm Instagrama?

Aby zdobyć jak największą popularność na Instagramie i osiągać dzięki temu profity, trzeba wiedzieć jak pracuje jego algorytm.

✔️ Systematyczność – najważniejsze zadanie, każdego użytkownika Instagrama, który chce zdobyć popularność. Ważne, aby wybrać podobne pory udostępniania postów. Dobrą praktyką jest również sprawdzenie, która godzina jest najbardziej korzystna, ze względu na najwyższa oglądalność posta.

✔️ Tworzenie społeczności – najlepiej z tego samego kręgu zainteresowań,
która będzie zaangażowana w tworzenie contentu.

✔️ Jakość treści – im dłuższa, bardziej interesująca treść tym większe jest prawdopodobieństwo, iż zainteresujemy publikę swoimi postami i będą chcieli dłużej pozostać w naszym profilu. Algorytm sumuje takie działania i zwiększa wyświetlanie postów cieszących się szczególnym zainteresowaniem.

✔️ Aktywność – wymiana zdań, komentowanie i lajkowanie innym zdjęć to nic złego, pod warunkiem jeśli są to wartościowe komentarze. Algorytm często odrzuca te, które są krótsze niż 4 słowa, uważając je za spam.

✔️ Wideo – w ostatnich miesiącach popularność zdobyły filmiki, nie tylko w postach ale również w postaci Stories. To właśnie one są najczęściej wyświetlane przez innych użytkowników i często przekonują do pozostania na profilu. Algorytm również to zauważa i podbija te posty.

➡️ Dobre rady

🔹 Przede wszystkim warto być konsekwentnym, stworzyć swój własny styl, nie tylko w pisaniu, ale również zachowywać spójną kolorystykę i styl udostępnianych zdjęć.

🔹 Angażować się w aktywność odbiorców i odwzajemniać się tym samym.

🔹 Eksplorować inne, tematyczne profile i stać się aktywnym odbiorcą.

🔹 Planować posty na 2-3 tygodnie do przodu, aby zawsze mieć gotowy post do wrzucenia.

🔹 Zwrócić uwagę na hashtagi i dopasować je pod konto.Dzięki funkcjom biznesowym, masz możliwość sprawdzić według których hashtagów wyszukują Cię odbiorcy.

🔹 Warto przykuć uwagę do liczby obserwowanych osób. Im mniej tym lepiej, wtedy nie zostaniesz posądzony o sztuczne nabijanie follow.

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?