27
Grudzień2018

Jak tworzyć angażujące posty na Facebooku?

Posiadanie fanpage’a na Facebooku to dobry sposób na prowadzenie marketingu internetowego, który może wpływać na zwiększenie sprzedaży. Warto jednak wiedzieć w jaki sposób prowadzić swoją stronę, aby była ciekawa i...
Posiadanie fanpage’a na Facebooku to dobry sposób na prowadzenie marketingu internetowego, który może wpływać na zwiększenie sprzedaży. Warto jednak wiedzieć w jaki sposób prowadzić swoją stronę, aby była ciekawa i angażująca dla odbiorców.

Proponujemy kilka rozwiązań, które sprawdzają się w efektywnym prowadzeniu Facebooka oraz innych mediów społecznościowych.

✔️ Strategia
Warto zacząć od strategii oraz przemyśleć udostępniany content. Na początku swojej drogi ze świadomym prowadzeniem Facebooka, należy określić dokładną grupę osób, do której chce się trafiać i według tego obmyślić dalszy plan działania.

✔️ Zainwestuj w jakość
Chodzi tu głównie o wizualne aspekty Twoich postów. Odbiorcy doceniają dobrą jakość zdjęć, wideo oraz przejrzystą treść.

✔️ Interakcja
Wpływaj na swoich obserwatorów i “zmuszaj” ich do wymiany zdań pod postami. Interesująca treść to pierwszy krok do sukcesu, ale to nie wszystko. Dobrym zabiegiem marketingowym jest zadawanie pytań oraz poruszanie kontrowersyjnych tematów. W tym przypadku jednak warto zachować ostrożność, aby nie przesadzić ze spornym tematem. Ponadto dobrym i angażującym społeczność działaniem, może być prośba o wyrażenie zdania na temat nowych produktów w ofercie.


✔️ Przemyślana treść
To, że posty muszą być interesujące i przykuwać uwagę to oczywiste, jednak warto dopasować styl pisania do wybranej grupy docelowej. Nastolatki lubią emotikony, ale osoby starsze już trochę mniej… Slang oraz obowiązujące trendy przyjmą się wśród młodzieży, jednak starsi mogą tego nie zrozumieć, dlatego dopasuj się odpowiednio do tych, do których chcesz najbardziej trafiać.

✔️ Linki!
Dużo autorów o tym zapomina, a przecież to tak banalna sprawa. W dzisiejszych czasach odbiorcy lubią mieć wszystko podane na tacy. Scrollując tablicę Facebooka, niekiedy nie zauważają reklam lub nowych postów. Nie można więc zakładać, iż sami będą wyszukiwać dalszych informacji lub poszukiwać linków przekierowujących do sklepu.

✔️ Oderwij się od głównego tematu
Czasami warto przeplatać posty reklamowe z innymi, które kojarzą się np. z marką lub branżą, natomiast nie mają charakteru typowo sprzedażowego. Fanpage prowadzony tylko z jednym cyklem postów jest monotonny, nudny i po jakimś czasie traci atrakcyjność w oczach obserwatorów. Od czasu do czasu wrzuć post motywacyjny, informacyjny lub po prostu śmiesznego mema nawiązującego do tematu przewodniego. Nic na tym nie stracisz, a możesz zyskać kolejnych odbiorców!

✔️Konkursy to nie strata!
Nie patrz na konkursy tylko w kategoriach straty danej rzeczy i nie otrzymania za nią gratyfikacji. Jeśli przeprowadzisz konkurs w marketingowy sposób to tylko na tym zyskasz! “Udostępnij post, oznacz w komentarzu znajomych, zostaw komentarz i wstaw zdjęcie!” to naprawdę fajny sposób na zdobycie szerszego grona obserwatorów. Jeśli Twoja społeczność, zacznie polecać Twoje usługi bliskim osobom to prawdopodobnie szybko zdobędziesz zaufanie kolejnych osób!

✔️ Bądź na bieżąco
Zaangażowanie odbiorców zdobędziesz również, kiedy jako pierwszy będziesz przychodził do nich z nowinkami ze świata. Im ciekawszy news, tym większa szansa na zdobycie reakcji od większej liczby osób.

✔️ Autentyczność
Oczywiście w zależności od branży, ale czasem warto pokazać swoje prawdziwe JA. Przykładem tu mogą być śmieszne lub poruszające historie z Twojego życia lub z biura. Obserwatorzy zazwyczaj doceniają szczerość, a już przede wszystkim lubią wiedzieć kto siedzi po drugiej stronie monitora. Oczywiście nie można z tym przesadzać, ponieważ jest to nadal profil firmowy.

✔️ Zainwestuj w rozwój
Facebook, tak jak każda inna firma tego typu, proponuje szereg możliwości do reklamowania stron. Kiedy zauważasz, że Twoje zasięgi spadają lub są niezadowalające, to czasami warto sięgnąć po tę możliwość. Posty sponsorowane będą wyświetlać się wybranej grupie docelowej co znacząco zwiększy statystyki strony.

✔️ Angażuj się i Ty!
Pokazuj odbiorcom, że zależy Ci na interakcji z nimi. Odpisuj na komentarze, odpowiadaj realnymi zdjęciami, zwracaj się do nich bezpośrednio... To na pewno nie zaszkodzi, a może tylko pomóc w tworzeniu dłuższych relacji z odbiorcami.

Jak widać, prowadzenie Facebooka to mocno absorbująca sprawa. Należy jednak pamiętać, że stworzenie pozytywnie kojarzącej się marki, a przede wszystkim lubianej przez społeczność jest zazwyczaj kluczem do osiągania celów sprzedażowych. Oczywiście wszystkie te zadania można również zlecić zewnętrznej firmie. Agencje social media są specjalistami w tej dziedzinie, więc z pewnością wykazują większą skuteczność.