27
Sierpień2018

9 powodów dla których Insta Stories są dobrym wyborem marketingowym dla Twojej firmy.

Portale społecznościowe, co  chwile  prześcigają się w tworzeniu nowych funkcji i ich doskonaleniu, co najczęściej ma na celu przyciągnięcie co raz to większej liczby nowych użytkowników. Jest to również sposób...
Portale społecznościowe, co  chwile  prześcigają się w tworzeniu nowych funkcji i ich doskonaleniu, co najczęściej ma na celu przyciągnięcie co raz to większej liczby nowych użytkowników. Jest to również sposób na otwarcie, nowej drogi marketingowej, która ukazuje firmy jako bardzo nowoczesne i gotowe do podjęcia intensywnych działań, nastawionych na aktywizację followersów. Ulotne treści to przede wszystkim znikające po 24h zdjęcia, filmy i całe kompozycje obrazkowe. Zdobywają one coraz większą popularność, szczególnie pośród millenialsów i młodego pokolenia, które jest nastawione na przeglądanie ekspresyjnych treści wymagających zaangażowania.   Dlaczego Instagram Stories? Ulotne treści zostały spopularyzowane przez Snapchata, który wprowadził możliwość nagrywania kilkusekundowych filmików znikających po ich wyświetleniu. Pomysł został szybko przejęty przez inne portale i aplikacje, takie  jak Instagram czy Facebook Messenger. Jednak aplikacją oferującą najwięcej opcji swoim użytkownikom jest Instagram, który stworzył możliwość dodawania Insta Stories, urozmaiconych o rożnego rodzaju ciekawe funkcje. W przeciwieństwie do Snapchata, pozwalającego na dzielenie zdjęciami najbliższymi znajomymi, Insta Stories pozostawia otwartą furtkę dla napływającychollowersów. Dzięki dużej dostępności różnorodnych i atrakcyjnych funkcji, zwiększa ich zaangażowanie i zachęca do pozostania z Twoją marką na dłużej. Jeżeli szukasz odpowiedzi na pytanie, dlaczegoarto zaangażować swoją markę w tworzenie i publikowanie w Stories, przeczytaj poniższy artykuł.    
  1. Dostęp do potencjalnych klientów marki
Ciągle rozwijający się Instagram, udoskonala na bieżąco działanie Insta Stories, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom aktywnych użytkowników. Obecnie odnotowuje się ponad 300 milionów osób korzystających ze Stories, aktywnie uczestniczących w wyświetlaniu lub dodawaniu materiałów graficznych.    
  1. Więcej niż podręczny album zdjęciowy online
Wielu użytkowników i firm wybiera Instagram ze względu na jego intuicyjność i łatwość zarządzania dodawanymi materiałami. Ponadto mniej formalny sposób komunikacji jaki umożliwia nam Insta Stories, w dużej mierze powoduje wzrost zaufania, którym obserwujący obdarowują firmę.  
  1. Szybko i kreatywnie
  Nieraz zamieszczenie inspirującego zdjęcia na Instagramie, wymaga od Ciebie i Twojej firmy znacznej inwestycji czasu oraz wkładu pieniężnego w profesjonalne grafiki. Dodatkowo, aby zasięgi były większe, należy odpowiednio dobrać hasztagi i grono odbiorców postów. Natomiast od materiałów graficznych dodawanych na Insta Stories, oczekuje się jedynie łapania najbardziej interesujących momentów dnia codziennego i uwieczniania ich na fotografiach. Taki przekaz musi być jak najbardziej realistyczny, dlatego wskazane jest, aby nie modyfikować go za pomocą  dodatkowych, specjalistycznych obróbek graficznych. Wydźwięk dodawanych treści powinien być jak najbardziej prosty i realistyczny. akie postępowanie nada Twojej marce większej autentyczności i namacalności w kontaktach online z klientami.    
  1. Mnogość darmowych narzędzi do obróbki zdjęć
Insta Stories udostępnia mnogość opcji obróbki graficznej, które można zastosować na dodawanych przez siebie materiałach. Oprócz popularnych filtrów użytkownicy mogą skorzystać również z narzędzi do rysowania, pisania, wstawiania pola graficznego, dodawania interesujących naklejek i wiele innych.    
  1. Insta Stories jako zapowiedź i informacja dla followersów
  Potencjał Insta Stories może być wykorzystywany przez Twoją firmę na wiele sposobów. Jednym z nich jest traktowanie historii jako zapowiedzi nowego produktu, bądź świeżo dodanego na profil zdjęcia. Decydując się na taki krok, nie należy odsłaniać od razu całej tajemnicy przed swoimi followersami, ponieważ Stories oferuje wspaniałe opcje umożliwiających „grę” z obserwującymi. Wiele osób decyduje się na zamalowanie najbardziej strategicznego obszaru zdjęcia oraz dodanie dopisku, że pełnowymiarową fotografię można zobaczyć  dopiero po wejściu na profil firmy.      
  1. Funkcje Insta Stories, które odmienią Twój wizerunek
Instagram ciągle udoskonala Insta Stories i dodaje wiele nowych opcji, pomagających pozostać w kontakcie ze swoimi followersami. Oto zbiór najpopularniejszych funkcji, które pomogą Ci wyróżnić swój kanał na tle konkurencji: Live Stream – niezwykle angażująca opcja, pozwalająca na udostępnianie obserwującym contentu „na żywo”. Podczas trwania audycji, followersi mają możliwość komentowania wyświetlającego się materiału. Należy dlatego brać pod uwagę wiadomości wysyłane przez oglądających i zachęcać ich do udzielania się podczas trwającej dyskusji. Do głównych zalet streamingu należy przede wszystkim:  
  • możliwość zapisania wygenerowanego materiału po transmisji w Insta Stories, gdzie znajdować się będzie przez 24h. Ułatwia to obejrzenie całej audycji przez osoby, które nie były w stanie pojawić się w regularnym czasie jej trwania,
  • powiadomienia o rozpoczęciu się streama, docierające do wszystkich followersów Twojej marki.
  Boomerang – zabawne, jednosekundowe, zapętlone filmy, które są rodzajem zachęcających do interakcji gifów. Zadaj pytanie - Insta Stories, wprowadza coraz więcej różnych funkcji, które ułatwiają followersom wchodzenie w interakcje z obserwowanymi osobami poprzez np. zadawanie dowolnych pytań. późniejszym etapie zadane pytania, wraz  z autorskimi odpowiedziami osoby lub firmy, mogą być upublicznione większemu gronu odbiorców, właśnie za pomocą Insta Story. Muzyka  w tle – po zainstalowaniu programu współpracującego z Instagramem, Stories mogą zostać wzbogacone o podkład muzyczny, ulubionych wykonawców. Suwak, Ankieta – przydatne opcje pozwalające na zbadanie opinii Twoich followersów na różne tematy.  
  1. Przydatne opcje zwiększające zasięgi Twoich postów w Stories
Insta Stories oferuje woim użytkownikom wiele opcji, które wykorzystane w prawidłowy sposób mogą znacząco zwiększyć zasięg posta w story oraz przekierować na profil Twojej firmy.   Przesuwane w górę linki – jeżeli Twoje konto na Instagramie oznaczone jest jako firmowe i posiada ponad 10 000 followersów, możesz dołączać przekierowujące linki do swoich postów w story. Wystarczy, że dany użytkownik przesunie po prostu palcem w górę na ekranie swojego smartphona i automatycznie zostaje on przekierowany do zewnętrznej witryny.   Hasztagi i geotagi – funkcjonują one nieco inaczej niż w przypadku głównego contentu Instagrama. Spełniają one jednak bardzo przydatną funkcję również w Insta Stories. Przede wszystkim, dają one szansę pokazania Twojego posta w udostępnianych przez Instagram historiach. Jest to zupełnie nowa możliwość pozyskania obserwujących, którzy po zobaczeniu interesującego posta w Stories, mogą zainteresować się zawartością Twojego profilu, a w konsekwencji dołączyć do grona Twoich stałych obserwatorów. Wspominanie innych użytkowników – za pomocą opcji @nazwaużytkownika można w łatwy sposób oznaczyć osobę w poście na Insta Stories, tym samym ją wyróżnić. Może to być zarówno marka partnerska, wierny fan, jak i osoba, która akurat polubiła dużą ilość Twoich zdjęć. Jest to doskonały sposób na zwrócenie uwagi danego użytkownika, firmy lub marki.  
  1. Nowa opcja Instagramowej reklamy
Reklamy na Instagramie nie ograniczają się jedynie do sponsorowanych postów, które wyświetlają się na tablicy użytkowników. Treści zawarte w Insta Stories, również mogą być promowane, zwiększając znacząco zasięgi oraz zachęcając do sprzedaży danego produktu. Jest to bardzo skuteczna forma reklamy coraz częściej wybierana przez duże firmy. Ponadto korzystają z niej również osoby prywatne, zwiększając tym samym zasięgi swoich postów.    
  1. Story Highlights, czyli łatwy sposób na zapisanie najlepszych postów
Wiele agencji social media, zwraca uwagę na możliwość zapisywania ulubionych postów z Insta Stories na profilu. Jest to niezwykle wygodna opcja, umożliwiająca segregowanie udostępnionych postów i przypisywanie im odpowiednich albumów. Wyróżnione w ten sposób posty, mogą zostać wykorzystane na wiele sposobów:
  • tworząc zwiastun Twojego kanału na Instagramie
  • ukazując Twoich klientów oraz sposoby użytkowania Twoich produktów
  • ogłaszając wyprzedaże sezonowe
      Istnieje dużo metod obsługi Instagrama oraz Insta Stories. Każda z nich, wykorzystana w odpowiedni sposób, może przynieść realne korzyści dla Twojej firmy, zwiększyć zaangażowanie fanów oraz zbudować silniejsze zaufanie wobec marki. W konsekwencji jest to jednak zadanie bardzo czasochłonne i wymaga bardzo dobrej znajomości interfejsu i opcji, udostępnianych przez instagramowe story. Profesjonalne agencje social media są w stanie w pełni wykorzystać potencjał Insta Stories w taki sposób, aby zaciekawić followersów i sprawić, że zostaną z Tobą na dłużej, a w konsekwencji zwiększyć sprzedaż produktów lub usług danej firmy.