Facebook nadal znajduje się w czołówce portali społecznościowych, a liczba osób korzystających z jego funkcji w dalszym ciągu wzrasta. Należy zauważyć, że zwiększająca się baza aktywnych użytkowników daje możliwość dotarcia do wielu obecnych, jak i potencjalnych klientów marki. Ponadto posiadanie własnego Fanpage’a staje się popularnym trendem wśród wielu firm. Nic dziwnego, bowiem reklama na tak dużym portalu społecznościowym jest w stanie przynieść realne korzyści. Płatne reklamy Facebook Ads gwarantują intuicyjny sposób tworzenia własnych kampanii reklamowych i ich wysoką skuteczność. Oto powody, dla których inwestowanie w facebookowe reklamy jest dobrym pomysłem.
- Zwiększenie ruchu w witrynie firmy
Reklama zamieszczona na Facebooku to jedna z najbardziej skutecznych metod zwiększania liczby odwiedzin na stronie www Twojej marki. Kiedy skomponujesz ją za pomocą ciekawej grafiki, intrygującej treści posta i reklamowego przycisku CTA, łatwo zdobędziesz liczących się klientów. Ponadto kampania umożliwi odesłanie ich do witryny internetowej firmy.
- Dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów
Ilość aktywnych kont użytkowników Facebooka przekroczyła już 2 miliardy na całym świecie, a to wskazuje na ciągle rosnącą popularność portali społecznościowych. Reklamowanie się na Facebooku, pozwala na zwiększenie zasięgu Twojej firmy i znalezieniu nowych potencjalnych klientów. Dlatego nie daj się wyprzedzić, dotrzyj do użytkowników Facebooka przed konkurencją.
- Wzrost popularności i rozpoznawalności Twojej marki w Internecie
Duże firmy coraz częściej decydują się na prowadzenie rozbudowanych kampanii reklamowych online, doceniając tym samym drzemiący w nich potencjał. Promowanie Twojego przedsiębiorstwa za pośrednictwem Facebook Ads, umożliwia szybki wzrost popularności firmy oraz zaufania klientów. Ponadto budowana w ten sposób świadomość marki, ma bezpośredni wpływ na jej pozytywny wizerunek, który jest potrzebny do dalszego rozwoju Twojego biznesu.
- Budowanie dialogu z klientem
Współczesny konsument nie oczekuje już tylko produktów spełniających jego oczekiwania. Marka, której ufa, powinna wchodzić z nim w nieustanny dialog i budować więź opartą na odpowiedziach na zadane pytanie oraz efektywnych, nowoczesnych reklamach. Natomiast Facebook i wykonane za jego sprawą kampanie reklamowe umożliwiają pozostanie z klientem w stałym kontakcie.
- Dotarcie do konkretnej grupy docelowej
Odpowiednio skonfigurowana kampania Facebook Ads ma szanse dotrzeć do ściśle określonego grona odbiorców. Reklama, która jest dobrze rozplanowana, wyświetli się użytkownikom o zdefiniowanych zainteresowaniach, pasujących do profilu promowanej firmy. Niemal chirurgiczna precyzja, z którą są oni selekcjonowani, jest gwarancją aż 90% skuteczności. Wybierani odbiorcy mogą być definiowani ze względu na wiek, płeć, zainteresowania oraz przyzwyczajenia online.
- Budowanie wizerunku nowoczesnej firmy
Nowoczesna firma powinna podążać za najnowszymi trendami i być „na czasie”. Reklama w mediach społecznościowych jest modna, niezwykle elastyczna i dopasowana do potrzeb użytkowników. Zwiększa to prestiż przedsiębiorstwa, ukazując Twoją markę jako wychodzącą naprzeciw oczekiwaniom współczesnego konsumenta.
- Niskie koszty
Należy zauważyć, że Twoja firma za pomocą kampanii prowadzonych na Facebooku może diametralnie zwiększyć swoje zyski. Niewątpliwie ogromnym plusem tej działalności jest jej niski koszt w stosunku do dużej skuteczności. Już niewielkie nakłady finansowe pozwalają w odpowiedni sposób skalibrować reklamę dopasowaną do potrzeb Twojej marki i zwiększyć grono potencjalnych klientów.
Ponadto menedżer reklam na Facebooku, pozwala zachować stałą kontrolę nad Twoim budżetem, który może być nadzorowany z urządzeń mobilnych i stacjonarnych.
Reklamowanie się na Facebooku nie tylko przynosi wysokie zyski przy niskim nakładzie finansowym, ale również wpływa znacząco na rozpoznawalność marki w sieci. Jednak odpowiednie skalibrowanie kampanii w Facebook Ads, wymaga odpowiedniej wiedzy i doświadczenia. Są to jedne z powodów, dla których oddanie kanałów reklamowych w ręce profesjonalnych agencji social media będzie najlepszym wyborem.